جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعمیرات کارت گرافیک ایسوس

نمایندگی ایسوس سرویس ، مرکز فوق تخصصی تعمیرات کارت گرافیک ایسوس ، باسال ها تجربه ، کلیه خدمات تعمیر و تعویض کارت گرافیک ایسوس را ارائه می دهد. مرکز فوق تخصصی تعمیرات کارت گرافیک ایسوس ، مجهز به کلیه لوازم و تجهیزات مورد نیاز برای تعمیرات تخصصی کارت گرافیک ، آمادگی کامل خود را جهت خدمات تخصصی تعمیرات کارت گرافیک ایسوس در تمامی زمینه ها را ارائه می دهد.

به طور خلاصه عملکرد کارت گرافیک را می‌توان دریافت اطلاعات دیجیتال و تبدیل آن‌ها به شکلی دانست که در یک رایانه برای انسان قابل مشاهده باشند؛ چنین تبدیلی با تغییر اطلاعات دیجیتال به اطلاعات آنالوگ صورت می‌پذیرد. بد نیست بدانیم که اطلاعات تغییر یافته در یک لپ‌تاپ، همواره به صورت دیجیتال باقی خواهند ماند زیرا نمایش اطلاعات در لپ‌تاپ‌ها همواره بصورت دیجیتال است.

متخصصین تعمیرات ایسوس ، پس از انجام بررسی های لازم ، به تعمیر و یا تعویض کارت گرافیک اقدام خواهند نمود. تمامی خدمات این مرکز با امکانات مدرن انجام می گردد. این اطمینان را به کاربران گرامی می دهیم که در صورت تعویض کارت گرافیک فقط و فقط از قطعات اصل و اورجینال استفاده خواهیم کرد.

نمایندگی تعمیرات کارت گرافیک ایسوس

مشکلاتی که تعمیرات کارت گرافیک ایسوس را ضروری می کند

کارت گرافیک یا به اختصار GPU که گاهی وقتها واحد پردازش بصری یا VPU نیز نامیده می‌شود، وظیفه رندرینگ یا نمایش تصاویر بر روی نمایشگر در کامپیوتر ها و لپ تاپ را بر عهده دارد. بنابراین اگر مشکلاتی در تصویر کامپیوتر یا لپ تاپ به وجود آید، یکی از احتمالات، خرابی کارت گرافیک است. نشانه‌هایی وجود دارد که با مشاهده آنها می‌توان پی به وجود اشکال در کارت گرافیک برد. در صورت مشاهده این نشانه‌ها نیاز است کارت گرافیک دستگاه بررسی گردد.

برخی از این نشانه‌ها عبارتند از: ظهور خطوط افقی و عمودی در صفحه مانیتور، شنیدن بوق‌های بلند از مادربورد و عدم مشاهده تصویر پس از روشن کردن دستگاه، روشن شدن کامپیوتر و مشاهده محیط بوت، اما عدم ورود سیستم به محیط ویندوز. در ادامه برخی از مشکلات کارت گرافیک را مرور می کنیم.

کارت گرافیک ایسوس

خرابی برد GPU کارت گرافیک ایسوس

یکی از مشکلات کارت گرافیک خرابی برد و IC کارت گرافیک است. از مهمترین عواملی که باعث خرابی این قطعات می گردد رطوبت و گرمای بیش از حد می باشد. در اغلب موارد GPU بر اثر تحمل دمای بالا از برد جدا شده و به اصطلاح بلند می شود. در اینجا احتمال خرابی IC کارت گرافیک نیز می رود. رطوبت نیز از دیگر عوامل مؤثر بر خرابی GPU می باشد.

رطوبت باعث تاثیرات منفی اکسیداسیون در مدار می گردد و در زمان کوتاهی سبب خرابی قطعات کارت گرافیک می شود. در بسیاری از مواقع می توان با شستشوی برد به وسیله تینر و یا اسپری های کنتاکت شور جلوی خرابی را گرفته و کارت گرافیک را نجات داد اما در صورتی که رطوبت و گرما باعث سوختن کارت گرافیک شود در این صورت در واحد تعمیرات کارت گرافیک ایسوس ، GPU تعویض می شود.

خرابی اتصالات کارت گرافیک

مدار PCB کارت گرافیک ها، در صورت بروز مشکلات و تکان های شدید فیزیکی ممکن است آسیب ببیند. باز شدن پایه های قطعات از لایه های متفاوت PCB و قطع شدن ارتباط قطعات با مدار از جمله مشکلات مربوط به خرابی اتصالات می باشد. در این شرایط احتمال جدا شدن مدار خنک کننده (هیت سینک) از روی GPU و IC های حافظه نیز وجود دارد. پایه های مسی و برنجی کارت گرافیک که با اسلات ها درگیر می شوند، قطر کمی دارند و هرگونه آسیب فیزیکی به این قسمت موجب خرابی آن می شود.

خرابی فن های کارت گرافیک ایسوس و رفع آن

فن های قرار گرفته بر روی کارت گرافیک ها وظیفه تهویه و خنک سازی کارت گرافیک را دارند. این فن ها دارای عمر مفیدی بوده و نیازمند بازدید های دوره ای خواهند بود. در صورتی که فن ها خراب شوند سرعت و چرخش آنها کاهش پیدا می کند و صدای ناهنجاری تولید می شود. در این شرایط می توان به وسیله اسپری های کنتاکت‌شور و غبار روبی، مشکل فن ها را برطرف کرد. در صورت تداوم مشکل، در تعمیرات کارت گرافیک ایسوس ، فن ها تعویض می شوند.

تعویض کارت گرافیک ایسوس به دلیل خرابی پردازنده گرافیکی

پردازنده گرافیکی یا GPU اصلی ترین قسمت کارت گرافیک می باشد. خرابی جی پی یو در سه حالت اتفاق می افتد. در صورتی که این قطعه کاملاً خراب شود، بوق های هشدار بایوس کامپیوتر ایسوس را می شنوید و یا خروجی تصویر را پس از روشن کردن سیستم از دست خواهید داد. حالت دوم پس از روشن شدن سیستم و افزایش توان مصرفی کارت گرافیک رخ می دهد.

یعنی در هنگام بوت سیستم عامل، ناگهان متوجه خاموش شدن سیستم می شوید و یا تصویر بر روی لوگوی ویندوز هنگ می کند. حالت بعدی نیز مشاهده خط های عمودی یا افقی در تصویر است. این خطها در اثر خرابی GPU پدیدار می شوند و تنها راه حل تعویض GPU می باشد که در بسیاری از موارد هزینه بر بوده و توجیه اقتصادی ندارد. بنابراین بهتر است کارت گرافیک تعویض شود.

نمایندگی تعمیر کامپیوتر ایسوس

تعمیر و تعویض انواع قطعات کامپیوتر ایسوس در نمایندگی تعمیر کامپیوتر ایسوس به صورت کاملاً تخصصی و حرفه ای انجام می شود. متخصصین فنی این مجموعه از زبده ترین مهندسین کشور هستند و از دانش بالایی در تعمیر و تعویض قطعات کامپیوتر برخوردار می باشند. تعمیر ماردبرد، پاور تغذیه، تعویض رم، عیب یابی و تعمیر هارد، تعویض دی وی دی رایتر، عیب یابی cpu  و سایر تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری کامپیوتر در این نمایندگی انجام می شود. برای استفاده از خدمات نمایندگی کامپیوتر ایسوس می توانید با شماره تلفن این مرکز تماس حاصل فرمایید.

Spotlight

Game Faster. Quieter. Cooler

Find out more about exclusive ASUS innovations

DirectCU II Gaming Graphics Cards

Cooler, quieter and faster gaming graphics cards

GPU Tweak Utility

Tweak and tune like a PRO

Expanded Visual Horizon

Gain greater control with ASUS graphics Card

AMD Series

R9290X-DC2OC-4GD5

ASUS Radeon R9 290X DirectCU II delivers 4.7% faster game performance than reference design

R9280X-DC2T-3GD5

ASUS Radeon R9 280X DirectCU II gives new edge to hardcore gamers

R9270X-DC2T-2GD5

ASUS Radeon R9 270X DirectCU II graphics cards for better high-end gaming

NVIDIA Series

GTX770-DC2OC-2GD5

ASUS GeForce® GTX 770 DirectCU II graphics cards for better high-end gaming

GTX780-DC2OC-3GD5

ASUS GeForce® GTX 780 DirectCU II gives new edge to hardcore gamers

GTX780TI-DC2OC-3GD5

ASUS GeForce GTX 780 Ti DirectCU II deliver 6% faster game performance than reference design

ROG Series

واحد تعمیرات کارت گرافیک ایسوس

ROG STRIKER-GTX760-P-4GD5

ASUS ROG Striker GTX 760 gaming graphics card delivers 10% faster performance than reference

ROG MATRIX-GTX780TI-P-3GD5

ASUS ROG Matrix GTX 780 Ti delivers 13% faster game performance than reference design

ROG POSEIDON-GTX780-P-3GD5

ASUS ROG Poseidon GTX 780 delivers 12% faster game performance than reference design

Rate this post