جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری
  • خانه
  • مقالات
  • ابتکاری جدید و استفاده از دو باتری در گوشی هوشمند D6000 اینوس

ابتکاری جدید و استفاده از دو باتری در گوشی هوشمند D6000 اینوس

مسئله‌ توان شارژدهی باتری دستگاه‌های هوشمند موبایلی امروزه از معضلاتی محسوب می‌شود که با پیشرفت‌های بیشتر در زمینه‌های متنوع نظیر صفحه نمایش، پردازنده‌ها و … این محصولات، بیش از پیش با آن‌ مواجه هستیم. به عنوان مثال امروزه استفاده از صفحه نمایش‌های بزرگ‌تر با وضوح تصویر بالا در دستگاه‌های هوشمند تلفن همراه بیش از پیش حائز اهمیت شده یا پردازنده‌هایی که در گوشی‌های پرچمدار کنونی کمپانی‌های بزرگ استفاده می‌شوند اغلب تعداد هسته‌های زیادی داشته و به نوعی تعداد هسته‌های بیشتر پردازنده از دید کاربران به یک مزیت برای این محصولات و وجه تمایز عمده تبدیل شده است.

  اما نباید این مسئله را فراموش کنیم که تمامی این تکنولوژی‌ها به منبع قدرت و انرژی نیاز دارند و هرچه این تکنولوژی‌ها پیشرفت کنند میزان نیاز ما به منبع انرژی یا باتری قدرتمندتر و با ظرفیت بیشتر هم به مراتب افزایش می‌یابد. متاسفانه بررسی‌ها نشان داده که میزان پیشرفت‌های صورت گرفته در زمینه‌ی تکنولوژی‌ باتری و منابع انرژی دستگاه‌های هوشمند موبایلی به اندازه‌ی سایر زمینه‌ها نبوده و از این‌رو ظرفیت باتری دستگاه‌های هوشمند هم اکنون به معضلی اساسی برای این محصول تبدیل شده است. اما کمپانی اینوس راه حل جالب توجه‌ای را به منظور مقابله با این معضل در پیش گرفته است.

کمپانی اینوس (Innos) که کمتر با نام آن مواجه شده‌ایم در یک اقدام منحصر به فرد در گوشی هوشمند D6000 خود از دو باتری داخلی با ظرفیت‌های ۲۴۸۰ و ۳۵۲۰ میلی آمپر ساعت استفاده کرده که مجموعه ظرفیتی برابر با ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعت را برای این محصول به همراه خواهند داشت. شرکت اینوس مدعی شده که دو باتری داخلی این گوشی هوشمند به راحتی چیزی در حدود ۳ الی ۵ روز دوام را برای کاربران به ارمغان می‌آورند.

  به منظور شارژ مجدد دو باتری داخلی گوشی D6000 هم کمپانی اینوس تدابیر لازم را در نظر گرفته، این کمپانی از تکنولوژی اختصاصی با نام DuoCharge در این محصول بهره می‌گیرد که به موجب آن به محض اتصال کابل شارژر به دستگاه دو باتری داخلی آن به طور همزمان شارژ خواهند شد. اما بدین منظور و برای افزایش سرعت شارژ باتری، پورت یو اس بی به کار گرفته شده در این موبایل از نوع C و نسخه‌ی ۳٫۱ است. همچنین ضخامت بدنه‌ی این موبایل برابر با ۱۱٫۹ میلیمتر خواهد بود.

  این محصول از صفحه نمایشی ۵٫۲ اینچی با وضوح تصویر فول اچ دی و محافظت شده توسط پنل گوریلاگلاس ۳ بهره‌مند بوده و سیستم روی یک چیپ (SoC) اسنپدراگون ۶۱۵ مغز پردازشگر مرکزی آن را تشکیل می‌دهد. اسنپدراگون ۶۱۵ از پردازنده‌ای هشت هسته‌ای و مبتنی بر هسته‌های Cortex A53 و پردازنده‌ی گ:.۸’افیکی Adreno 405 بهره می‌برد. رم ۳ گیگابایتی و سیستم عامل اندروید ۵٫۰ آبنبات چوبی هم سایر مشخصات موبایل هوشمند D6000 را شامل می‌شوند. همچنین گفته شده که نسخه‌ای مجزا از این موبایل هوشمند با تجهیز به تراشه‌ی سیستمی از سری محصولات شرکت مدیاتک و رم ۲ گیگابایتی نیز عرضه خواهد شد. احتمالا این نسخه از این موبایل با نام اختصاصی D6000m عرضه می‌شود.

  موبایل هوشمند D6000 شرکت اینوس همچنین دارای سنسور دوربینی ۱۶ مگاپیکسلی در پشت و دوربین ۵ مگاپیکسلی در جلو است. موبایل D6000 دو سیم کارته است و قیمتی برابر با ۲۹۰ دلار دارد. همچنین گفته شده که قیمت نسخه‌ی مجهز به تراشه‌ی مدیاتک و رم ۲ گیگابایتی این تلفن همراه هوشمند قیمتی برابر با ۱۶۰ دلار را به همراه خواهد داشت.

Rate this post