جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

اتصال دائم لپ تاپ به برق

آیا اتصال دائم لپ تاپ به برق کار درستی است؟ یا وقتی از برق به عنوان انرژی مورد نیاز لپ تاپ ایسوس استفاده می کنیم، باید باتری را از دستگاه خارج کنیم؟ یا حتی اینکه نحوه صحیح شارژ کردن باتری لپ تاپ ایسوس چگونه است؟ سوالاتی از این دست برای بسیاری از کاربران آشناست. اطلاعات مختلفی درباره باتری لپ تاپ و روش های صحیح استفاده از آن یا مضر بودن یا نبودن اتصال دائم لپ تاپ ایسوس به برق موجود است. در این بحث تلاش کرده ایم همه اطلاعات را جمع آوری کنیم و در پایان یک نتیجه گیری کلی برای این موضوع داشته باشیم. همراه ما باشید.

اتصال دائم لپ تاپ به برق

تعمیر لپ تاپ ایسوس خود را به ما بسپارید. شماره تماس: 54114-021

اتصال دائم لپ تاپ ایسوس به برق؛ آری یا خیر؟

قبل از اینکه وارد بحث داغ اتصال دائم لپ تاپ به برق شویم، لازم است درباره باتری لپ تاپ اطلاعات تکمیلی به دست آوریم. باید بدانید که لپ تاپ های امروزی از باتری های لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری استاندارد استفاده می کنند. ظرفیت این باتری ها محدود است و نمی توان بیش از اندازه ای معین، آنها را شارژ کرد. در واقع با فول و پر شدن شارژ لپ تاپ(100 درصد) فرآیند شارژ توسط لپ تاپ متوقف می شود. در این حالت عملیات شارژ شدن متوقف می شود و سیستم برای تامین انرژی خود از باتری تغذیه می کند. 

این درحالی است که به محض کم شدن شارژ باتری، دوباره لپ تاپ فرآیند شارژ را از سر می گیرد تا انرژی از دست رفته جایگزین شود. پس می توان نتیجه گرفت که اتصال دائم لپ تاپ ایسوس به برق مانعی ندارد و نباید نگران بیش از حد شارژ شدن این قطعه باشید. در واقع این اتفاق به هیچ وجه رخ نمی دهد و در رابطه با این موضوع، خطری باتری ها را تهدید نمی کند.

خدمات تخصصی لپ تاپ: تعمیر باتری لپ تاپ ایسوس

واقعیت هایی درباره باتری لپ تاپ ایسوس

باتری لپ تاپ ایسوس و باتری تمامی لپ تاپ ها در گذر زمان ضعیف تر می شوند. طول عمر باتری ها با چرخه شارژ و دشارژ آنها رابطه مستقیم دارد. به عبارت دیگر هر چه چرخه شارژ و دشارژ باتری لپ تاپ بیشتر تکرار شود، عمر مفید آن نیز سریع تر به پایان می رسد. اتصال دائم لپ تاپ ایسوس به برق می تواند در عمر مفید باتری موثر باشد، زیرا ذخیره شارژ آن هم با درصد بالا، به هیچ وجه برای باتری خوب نیست و باید بگذارید سیکل طبیعی شارژ و دشارژ به طور مداوم صورت گیرد.

این درحالی است که هرگز نباید اجازه دهید که پس از هر بار استفاده، شارژ لپ تاپ به طور کامل تخلیه شود، زیرا این مورد نیز برای باتری مضر است. قرار گرفتن شارژ باتری در حوالی 50 درصد میزان ایده آلی است که سلامت باتری را تضمین می کند. گرما نیز در کاهش یا افزایش طول عمر باتری لپ تاپ ایسوس موثر است. هر چه محیط گرم تر باشد، سرعت از بین رفتن باتری نیز بیشتر می شود.

اتصال دائم لپ تاپ ایسوس به برق مفید است یا مضر؟

با وجود تمام توضیحاتی که درباره باتری ارائه دادیم ، هنوز نظر قطعی درباره معایب و مزایای اتصال دائم لپ تاپ ایسوس به برق وجود ندارد. زیرا باتری ها در هر صورت پس از پیمودن چرخه های شارژ متعدد ضعیف و ضعیف تر می شوند و هیچ راهی برای مقابله با این موضوع وجود ندارد. 

در مورد اتصال دائم لپ تاپ به برق باید به پیشنهادات سازندگان، خوب گوش کنیم. شرکت های مختلف از جمله ایسوس نظرات ضد و نقیضی در این باره دارند. گاهی می گویند که اتصال دائم لپ تاپ ایسوس به برق مانعی ندارد و گاهی آن را  منطقی نمی دانند. پس می توان گفت که  حتی اگر می خواهید لپ تاپ تان را برای مدتی طولانی به برق متصل کنید، باید هر از گاهی اجازه دهید تا باتری تا اندازه ای خالی شود و نفس بکشد.

نمایندگی تعمیرات لپ تاپ

در نمایندگی تعمیرات لپ تاپ همه مشکلات این دستگاه مرتفع خواهد شد. مهم نیست که دستگاه شما از کدام برند و مدل باشد؛ در این نمایندگی امکانات بسیار پیشرفته و مدرنی فراهم است که تامین کننده هر سطحی از نیازهای کاربران خواهد بود. در نمایندگی رسمی تعمیرات لپ تاپ در ایران تمامی مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری این دستگاه رفع می شود. 

تعمیرکاران و تکنسین ها به دلیل آنالیز و واکاوی مدل های مختلفی از لپ تاپ در برند های مختلف، به خوبی با ساختار و پیچیدگی های این دستگاه آشنایی دارند و می توانند خدماتی نوین و مفید ارائه دهند. در واحد تعمیرات لپ تاپ مرکز سخت افزار ایران آرشیوی مجهز از قطعات جانبی در اختیار است تا مسیر تعویض نیز با امینت کامل طی شود. در این نمایندگی تمامی سرویس ها همراه با ضمانت نامه های کتبی و رسمی است. کیفیت  ویژگی اصلی تمامی سرویس های این نمایندگی است.

نمایندگی مجاز ایسوس

در نمایندگی مجاز ایسوس همه محصولات ایسوس را در حوزه فروش، خدمت پس از فروش و تعمیرات ایسوس حمایت و پشتیبانی می کنیم. این نمایندگی به کمک مرکز سخت افزار ایران در تعامل همیشگی با کاربران خود است. به همین دلیل به راحتی توانسته است حوزه نیاز های آنها را شناسایی کند و از مسیر درست آنها را برطرف سازد. 

در این نمایندگی در بخش فروش می توانید در اولین گام از خدمات مشاوره ای تخصصی و رایگان بهره ببرید و با کمک کارشناسان فروش، فاکتورهای مهم را در خرید خود لحاظ کنید. پس از آن نه تنها از خدمات پس از فروش اصل و شرکتی بهره مند خواهید شد، بلکه از امکانات تکمیلی و امتیازات جانبی تنها نمایندگی مجاز ایسوس در ایران وابسته به مرکز سخت افزار ایران نیز بی نصیب نخواهید ماند. این امکانات و تسهیلات خرید شما را برای همیشه بیمه خواهد کرد و همه نگرانی های رایج خرید یک کالا را مرتفع می سازد. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

1/5(1 امتیاز)

3 دیدگاه. Leave new

  • امیر

    سلام
    آیا راهکاری برای این هست که هنگام متصل بودن شارژر باتری لپتاپ شارژ نشه و مستقیما به برق متصل باشه؟(باتری لپتاپ داخلی هستش)

    پاسخ
    • user1

      روز به خیر دوست عزیز،
      شما می توانید راهنمایی های ما در مقاله غیرفعال کردن باتری لپ تاپ را مطالعه کنید. اگر مدل لپ تاپ شما از این ویژی پشتیبانی کند به راحتی با روش نرم افزاری قابل انجام است، در غیر این صورت باید به تکنسین مراجعه کنید تا باتری را از مدار خارج کند.

      پاسخ
  • فاطمه

    سلام وقت بخیر
    باتری لپ تاپ من شارژ نگه نمیداره
    در این صورت مشکلی نداره ک با لپ تاپ درون شارژ کار کنم ؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed