جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعویض لامپ پروژکتور ایسوس

یکی از تخصصی ترین خدمات مرتبط با تعویض قطعات پروژکتور که ممکن است در طول استفاده از این دستگاه به آن نیاز پیدا شود، تعویض لامپ پروژکتور است. همانگونه که می دانید، لامپ پروژکتور یکی از گران قیمت ترین قطعات این دستگاه است که متاسفانه کاربر ناچار است در طول مدت عمر مفید پروژکتور، بارها آن را تعویض کند‌. لامپ پروژکتور یک قطعه مصرفی است و طول عمر آن عموماً ۲۰۰۰ ساعت است. کاربران ویدئو پروژکتور توجه داشته باشند که در صورت عدم تعویض به موقع لامپ، ترکیدن آن در داخل دستگاه می تواند منجر به آسیب سایر قسمت‌ها شود.

در صورتی که نور دستگاه کم گردد و یا چراغ آلارم Lamp روی پنل دستگاه روشن شود، می‌بایست هر چه سریع‌تر جهت تعویض آن اقدام نمایید. شما کاربران گرامی می توانید جهت دریافت خدمات مرتبط با تعویض لامپ پروژکتور ایسوس و سایر دستگاه‌های هم‌رده با این محصول، به مرکز تخصصی تعمیر پروژکتور ایسوس مراجعه نمایید. برخی دیگر از خدمات ارائه شده در این مرکز عبارت است از: تعمیر عیوب پاور پروژکتور ایسوس، تعمیر پاور لامبلاست پروژکتور ایسوس، تعمیر عیوب منشور رنگ LCD ویدئو پروژکتور ایسوس،  تعویض لامپ پروژکتور ایسوس، تعمیر عیوب مربوط به تراشه DMD ایسوس و …. .

تعویض لامپ پروژکتور ایسوس

آموزش تعویض لامپ پروژکتور ایسوس

شما کاربران گرامی می توانید با طی مراحل درج شده در بخش زیر تعویض لامپ پروژکتور ایسوس خود را انجام دهید. فرآیند تعویض لامپ پروژکتور ایسوس با اندک مهارتی امکانپذیر است و نیاز به ابزار پیچیده و یا خاصی ندارد. (آموزش ارائه شده در بخش زیر، خوشبختانه برای غالب پروژکتورها غالب استفاده است.)

  • دوشاخه پروژکتور را از پریز برق جدا کنید: پروژکتور را خاموش کنید و پس از چند دقیقه -که لامپ دستگاه به خوبی خنک شد- آنرا از برق بکشید. (اگر برق دستگاه را قطع کنیم لامپ همچنان داغ خواهد ماند.)
  • محافظ لامپ را جدا نمایید: در این مرحله از تعویض لامپ پروژکتور ایسوس، باید پیچ‌های مرتبط را با پیچ گوشتی باز کرد. معمولاً ۲ یا ۴ پیچ در را به بدنه متصل کرده‌اند. مدل هایی نیز وجود دارد که در آنها درب لامپ روی سطح بالایی پروژکتور قرار گرفته است.
  • لامپ را از محل خود خارج کنید: در این مرحله از تعویض لامپ پروژکتور ایسوس، با دستگیره‌ای که به همین منظور در پروژکتور تعبیه شده است لامپ را به آرامی از محل خود خارج کنید. سیم های وصل شده به لامپ را نیز با دقت جدا کنید. لامپ سوخته را در گوشه‌ای بگذارید و دقت نمایید تا با لامپ سالم اشتباه نشود.
  • محل لامپ پروژکتور را تمیز و گردگیری نمایید: برای گردگیری مکان لامپ پروژکتور بهتر است از یک پارچه نرم و بدون پرز استفاده کنید.
  • لامپ سالم را در محل لامپ پروژکتور قرار دهید: سیم های جدا شده از لامپ معیوب و سخوته را به لامپ جدید و سالم وصل نمایید و لامپ را در محل مناسب تعیبه شده در دستگاه، قرار دهید. تلاش نمایید تا دستان و انگشتانتان تنها با قاب پشت لامپ تماس داشته باشد و باقی نقاط لامپ و دستگاه را لمس نکنند (برای عدم لمس مستقیم می توانید یک پارچه را واسطه کنید).
  • درب لامپ را سر جای خود قرار دهید. درب محافظ لامپ را دوباره سر جای خود قرار داده و با پیچ گوشتی، پیچ های در را سفت کنید.
  • در این مرحله از تعویض لامپ پروژکتور ایسوس می بایست تایمر لامپ، ریست شود.
  • جهت شناسایی لامپ جدید توسط پروژکتور می بایست از طریق تنظیمات منو تایمر لامپ را صفر کنید. در صورتی که این کار را انجام ندهید هیچ تصویری توسط دستگاه به نمایش در نخواهد آمد. صفر کردن تایمر لامپ در پروژکتورهای مختلف متفاوت است. در صورتی که اطلاعاتی در این باره ندارید شاید در دفترچه راهنمای پروژکتور بتوانید روش آن را پیدا کنید. در غیر اینصورت از کارشناسان حوزه تعمیرات پروژکتور ایسوس راهنمایی بگیرید.

افزایش عمر لامپ پروژکتور ایسوس

در این بخش برآنیم تا راهکارهای موجود، جهت افزایش عمر لامپ پروژکتور ایسوس را با شما کاربران گرامی به اشتراک بگذاریم. پیاده سازی راهکارهای ارائه شده ضمن افزایش عمر مفید دستگاه، سبب صرفه جویی در هزینه نگهداری و استفاده از این دستگاه می گردد. در این میان، نحوه روشن و خاموش کردن دستگاه و میزان دود و گردو غبار موجود در دستگاه نیز در تعیین میزان عمر لامپ پروژکتور بسیار مؤثر است.

  • نصب پروژکتور در مکان مناسب: یکی از نکات مهم در مورد نصب پروژکتور، وجود فضای کافی برای تهویه هوا در اطراف آن است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در اینباره می توانید از کارشناسان تعمیر و تعویض لامپ پروژکتور ایسوس مشاوره بگیرید.
  • روشن و خاموش کردن پروژکتور: خاموش و روشن کردن بیش از حد پروژکتور باعث میشود لامپ دائما در حال تغییر ولتاژ باشد که در طولانی مدت عمر آن را کوتاه میکند. بنابراین جهت افزایش عمر لامپ پروژکتور توصیه می شود که پروژکتور را با سرعت روشن و خاموش نکنید.
  • گردگیری فضای داخلی پروژکتور: در صورتی که میزان گرد و غبار موجود در این دستگاه افزایش یابد و گردگیری های دوره ای انجام نشود، به تدریج دمای محیط داخل پروژکتور بالا رفته و لامپ منفجر خواهد شد. فضای داخل را میتوانید با کمپرسورهای باد تمیز کنید تا نیاز به تعویض لامپ پروژکتور ایسوس دیرتر اتفاق بیفتد.
  • تمیز کردن فیلتر پروژکتور: جلوی فن پروژکتورها، معمولاً فیلتری قرار دارد که از ورود گردوخاک و آلودگی به درون این دستگاه جلوگیری می کند. زمانی که فن هوای خنک بیرون را به داخل میکشد فیلتر ها جلوی وارد شدن گرد و خاک را میگیرد. لازم است هر از چندگاهی ( هر ۱۰۰۰ ساعت استفاده ) فیلتر ها را باز کرده و با فشار هوا یا زدن ضربه به آن، تمیزش کنید.
  • استفاده از پروژکتور در حالت ECO: این آپشن تقریبا در تمامی پروژکتورها لحاظ شده است و فعال سازی آن سبب استفاده بهینه از دستگاه می شود. وقتی پروژکتور را در این حالت میگذارید مصرف برق کاهش پیدا کرده و نور خروجی لامپ کمتر میشود. اینکار افزایش عمر لامپ پروژکتور را در پی خواهد داشت.

نکات مهم در تعویض لامپ پروژکتور ایسوس

اشکالاتی نظیر کم‌نوری، گرفته بودن تصویر پروژکتور و مواردی از این دست، عموماً ناشی از لامپ دستگاه است؛ از همین‌رو توصیه می‌شود در این شرایط جهت تعمیر خرابی تصویر پروژکتور پس از ۳۰۰۰ ساعت، لامپ‌های دستگاه تعویض شوند (جهت اطلاع از عمر مفید لامپ به دفترچه راهنمای ویدئو پروژکتورتان مراجعه کنید). در تعویض لامپ‌های پروژکتور ایسوس به این نکته توجه داشته باشید که لامپ‌های جایگزین حتماً اورجینال و اصلی باشند زیرا لامپ‌های تقلبی به علت ایجاد نوسانات برق، منجر به ناکارآمدی منبع تغذیه، شکست بالاست، و یا حتی نقص مادربرد می‌گردند. کاربران ویدئو پروژکتور ایسوس توجه داشته باشند که در صورت عدم تعویض به موقع لامپ و ترکیدن آن در داخل دستگاه، امکان آسیب به سایر قسمت‌ها وجود دارد. جهت تعویض لامپ پروژکتور ایسوس می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی ذکر شده در وب‌سایت و یا مراجعه حضوری در مرکز تعمیرات ویدئو پروژکتور ایسوس اقدام نمایید.

تعمیرات پروژکتور ایسوس

کاربران گرامی پروژکتورهای ایسوس می توانند در صورت بروز هر گونه اختلال و ایراد در عملکرد این دستگاه به مرکز تعمیرات پروژکتور ایسوس مراجعه نمایند و تخصصی ترین خدمات مرتبط با این دستگاه را دریافت کنند. کارشناسان این مرکز با صبر و شکیبایی شما را در جریان اشکالات پیش آمده در دستگاه قرار داده و راهکارهای مورد نیاز جهت رفع آنها را با شما در میان می گذارند. سرویس های مرتبط با این پروژکتور –نظیر تعویض لامپ پروژکتور ایسوس – در این مرکز توسط جمعی از کارشناسان دوردیده و کارآزمودۀ این مرکز و با بهره‌مندی از به‌روزترین و پیشرفته‌ترین ابزارآلات تعمیر انجام می‌پذیرد. کارشناسان مرکز تعمیرات پروژکتور ایسوس به دلیل سال‌ها سابقه در تعمیرات این محصول و بررسی قطعات ریز و درشت آن، تسلط جامعی به ساختار و عملکرد آن یافته‌اند و توانایی رفع تمامی اختلالات و عیوب احتمالی آن را دارا هستند.

تعمیرات ایسوس

تعمیرات ایسوس در این مرکز واجد دو ویژگی منحصر به فرد و برجسته‌ است که زمینه‌ساز تمایز خدمات ارائه شده در این مجموعه از دیگر مراکز هم‌رده گشته‌ است؛ ویژگی نخست آن است که تعمیرات ایسوس در این مرکز با بهره‌مندی از تجهیزاتی انجام می‌پذیرد که سطح سازگاری و بازدهی آن‌ها در تعمیر هریک از تولیدات ایسوس، با آنالیزهای مکرر و تخصصی تعیین گشته است و این ابزار صرفاً پس از تأیید کارشناسان مربوطه و دریافت نمره مجاز در اختیار مهندسان این مرکز قرار گرفته‌اند. دوم آنکه، در مرکز تعمیرات ایسوس، تعمیرات تخصصی مرتبط با هر محصول –برای مثال خدمات تعمیر و تعویض لامپ پروژکتور ایسوس-، در پارت مجزا، با استفاده از تجهیزات تخصصی همان دستگاه و به دست کارشناسان متخصص و مسلط همان محصول انجام می‌پذیرد. توضیحات تفصیلی مرتبط با هریک از واحدهای تعمیرات ایسوس با مراجعه به بخش زیر قابل دریافت است.

نمایندگی ایسوس

نمایندگی ایسوس ارائه دهندۀ تمامی خدمات مرتبط با فروش و تعمیر محصولات ایسوس اعم از لپ تاپ، مادربرد، سرور، رایانه شخصی، قطعات شبکه، پروژکتور و …. به کاربران گرامی است. کاربران گرامی محصولات ایسوس می توانند با مراجعه به نمایندگی ایسوس، تخصصی ترین خدمات مرتبط با دستگاه خویش را دریافت نمایند و از مراجعه به سایر مراکز بی نیاز گردند؛ تمامی خدمات ارائه شده در این مرکز به دست تیمی از زبده ترین کارشناسان حوزه تعمیر و فروش و با بهره مندی از پیشرفته ترین تجهیزات و امکانات این حوزه انجام می پذیرد.

اخبار، مقالات، محصولات و سوالات متداول در سایر بخش های وبسایت قابل دریافت است.

5/5(1 امتیاز)