جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

دلایل شارژ نشدن گوشی

برای برخی از ما پیش آمده که پس از اتصال کابل شارژ به گوشی، شاهد شارژ نشدن گوشی خود باشیم. این اتفاق به خصوص در زمانی که نیاز به کار با گوشی خود داریم، بسیار ناخوشایند و استرس زا است. اگر شما نیز در حال تجربه چنین وضعیتی هستید پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله زیر است.

در این مطلب به بررسی برخی از عللی خواهیم پرداخت که سبب شارژ نشدن گوشی می گردند و با ارائه راهکار درصدد رفع آنها خواهیم بود. پیاده سازی راهکارهای ارائه شده می تواند کمک خوبی برای رفع مشکلاتی باشد که سبب شارژ نشدن گوشی های شما گشته اند.

شارژ نشدن گوشی

دلایل شارژ نشدن گوشی ایسوس و راهکارهای رفع آن

نصب برنامه کاربردی و مفید Download Ampere

گام نخست آن است که برنامه کاربردی Download Ampere را دریافت کرده و بر روی موبایل خود نصب نمایید. برنامه مذکور یک اپلیکیشن بسیار کاربردی و مفید است که بهترین شیوه شارژ گوشی را به شما اعلام می کند. این برنامه همچنین، با وصل کردن گوشی به شارژ، شارژ شدن یا نشدن گوشی را به شما اعلام می کند. هرکدام از اعداد به نمایش درآمده توسط این برنامه، می توانند رنگ خاصی داشته باشند. توجه به این رنگ ها راهنمای کاربر جهت تشخیص شیوه شارژ گوشی خواهد بود.

بدین ترتیب که اگر اعداد نمایش داده شده روی صفحه بعد از وصل شدن شارژر به رنگ سبز با آبی تغییر کرد به این معناست که موبایل شما به شارژر وصل است و اگر به رنگ دیگری مثلاً به رنگ نارنجی یا قرمز تغییر کرد به معنای استفاده موبایل از منبع انرژی باتری و نبود در شارژ است.

نمایش میزان شارژ اشتباه و نیاز به کالیبره (calibrate) کردن باتری

گاه به دلیل برخی اشکالات پیش آمده در دستگاه، موبایل شما ممکن است میزان درصد شارژدهی باتری موبایل را به شکلی اشتباه نشان دهد. راه حل این اشکال کالیبره کردن دستگاه است. شما می توانید با یک سرچ اینترنتی کوتاه، شیوه کالیبره کردن دستگاه را بیاموزید و آن را اجرایی سازید.

اطمینان از صحت و سلامت پریز برق

اگر شارژر را به پریز برق روی دیوار وصل می کنید و دستگاه شما شارژ نمی شود این احتمال وجود دارد که مشکل اصلی نه از موبایل و نه از شارژر شما بلکه به دلیل خرابی پریز برق باشد. برای اطمینان، تلاش نمایید تا به کمک سیم اتصال به کامپیوتر وصل شوید و ببینید که آیا موبایل شروع به شارژ شدن می کند یا خیر. در چنین مواقعی حتماً به این مسئله توجه کنید که از شارژر اصلی دستگاه خود استفاده نمایید زیرا استفاده از شارژرهای دیگر برای گوشی ممکن است نتیجه چندان مطلوبی نداشته باشد. در صورت بروز هر گونه مشکل با تکنسین های تعمیر موبایل ایسوس تماس بگیرید.

تست سیم شارژر و تعویض آن در صورت خرابی

اگر از صحت و سلامت پریز برق مطمئن گشته اید اما همچنان شاهد شارژ نشدن گوشی خود هستید، سیم شارژر خود را تست نمایید. کابل شارژر بخشی از مجموعه شارژر دستگاه است که همواره در معرض بیشترین پیچ و خم‌ها، کشش‌ها و …. قرار دارد، بنابراین تعویض کابل شارژر یکی از اقداماتی خواهد بود که می‌تواند منجر به رفع اختلالات مرتبط با شارژ باتری دستگاه شود. خرابی کابل شارژ و عدم برقراری ارتباط درست میان دستگاه و پریز برق، یکی از رایج ترین علل شارژ نشدن گوشی هاست. آسان‌ترین روش تشخیص خرابی کابل، تعویض آن است.

 اگر کابل تعویضی به درستی عمل کرد مشخص می‌شود که کابل اورجینال دارای مشکل بوده است. سیم شارژر خود را با یک سیم نو (که مناسب با دستگاه شما باشد) تعویض نمایید و شارژ شدن یا نشدن دستگاه خود را بررسی نمایید.  تجربه نشان داده است که کاربران محصولات اپل بیشتر از سایر افراد از خرابی زود هنگام کابل های شارژ خود گلایه دارند.

تعویض و تست آداپتور

اگر کابل دستگاه خود را تست کرده و از عدم خرابی آن مطمئن گشته اید، بد نیست نگاهی به آداپتور بیندازید. به ویژه اگر آداپتور قابلیت جدا شدن از کابل را داشته باشد، این امکان وجود دارد که به دلیل ورود و خروج های مکرر، پورت آداپتور آسیب دیده و به خوبی عمل نکند. جهت کسب اطمینان از صحت و سلامت آداپتور، می توانید سیم کابل  آداپتور را بر روی یک دستگاه سالم تست نمایید و از درستی عملکرد آن اطمینان حاصل کنید.

عدم استفاده از موبایل در زمان شارژ

بدیهی است که اگر در حین شارژ گوشی، به کار با آن بپردازید (به ویژه با باز کردن برنامه های سنگین و مثلاً بازی کردن) روند شارژ آن را کند کرده اید. طبیعی است که در چنین مواردی شارژ دستگاه به کندی انجام پذیرد و زمانبر باشد.

برای مثال اگر شما سعی به شارژ گوشی در هنگام بازی کردن هستید امکان این وجود دارد که انرژی مصرفی بازی بیشتر از شارژ موبایل باشد و در نتیجه شما احساس می کنید که موبایل شارژ نمی شود. در چنین مواقعی بهتر است دستگاه خود را خاموش نمایید و اجازه دهید تا دستگاه بطور کامل شارژ گردد.

مشکل پورت شارژر

در شرایطی که تمامی گام های پیشین را عملی ساخته اما هنوز شاهد شارژ نشدن دستگاه خویش هستید، وقت آن رسیده که پورت دستگاه خود را تمیز نمایید. برای اینکار بهتر است پس از خاموش نمودن دستگاه، باتری و سیم کارت آن را خارج نمایید و با یک جسم نازک مسیر پورت شارژر را گردگیری نمایید. برای تمیز کردن پورت می توانید از باد سرد نیز استفاده کنید. (توجه داشته باشید که استفاده از باد گرم سشوار سبب خرابی دستگاه و آسیب رساندن به آن می گردد).

5/5(1 امتیاز)