جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

عدم شناسایی سیمکارت در موبایل ایسوس

رفع مشکل عدم شناسایی سیمکارت در موبایل ایسوس، اقدامی است که توسط  کارشناسان زبده ی نمایندگی ایسوس انجام می گردد. شاید به جرات بتوان گفت که همه ی کاربران گوشی های هوشمند، حداقل یک بار با مشکل عدم شناسایی سیمکارت در دستگاه های خود مواجه شده اند. اما به نظر شما دلیل این اتفاق چیست؟ چگونه می توان این اختلال را برطرف کرد؟ در ادامه، به پاسخ این سوالات خواهیم پرداخت.

علل عدم شناسایی سیمکارت در موبایل ایسوس

شناخته نشدن سیم کارت توسط گوشی های هوشمند موبایل، ممکن است بنا به دلایل مختلفی ایجاد شود. داشتن اطلاعات در مورد این دلایل، می تواند به شما کمک کند تا تصمیم گیری درستی در مورد تعمیر گوشی خود بگیرید. یکی از اصلی ترین دلایل عدم شناسایی سیمکارت در موبایل ایسوس، معیوب بودن سیمکارت و یا بد جا انداختن آن است. در واقع اگر سیمکارت مورد استفاده ی شما، شکسته و یا دچار نقص باشد، این امکان وجود دارد که دستگاه، آن را شناسایی نکرده و یا اصطلاحا نخواند. این مساله، در مورد بد جا انداختن سیمکارت نیز صدق می کند. لازم به ذکر است که علاوه بر موارد بالا، عوامل دیگری همچون: فلش زدن یا تعویض رام، تنظیم نشدن خودکار شبکه و رجیستر نشدن قانونی سیم کارت نیز میتواند زمینه ساز عدم شناسایی سیمکارت در موبایل ایسوس باشد.

برطرف کردن مشکل عدم شناسایی سیمکارت

اگرچه عدم شناسایی سیمکارت در موبایل ایسوس می تواند موجب نگرانی شما گردد، اما ما به شما راه هایی را آموزش می دهیم که با اجرای آنها می توانید مشکل را برطرف کنید.

خاموش کردن موبایل و خارج کردن سیمکارت

اگر دستگاه ایسوس شما سیمکارت را نخواند، آن را خاموش کنید. سپس سیمکارت را در آورده و پس از چند ثانیه دوباره در جای خود قرار دهید. اگر با روشن کردن مجدد گوشی، باز هم سیمکارت شناسایی نشد، از گوشی دیگری برای امتحان کردن سیمکارت خود استفاده کنید. البته چنانچه از یک موبایل دو سیمکارته استفاده می کنید، سیمکارت را روی اسلاید دوم نیز امتحان کنید؛ بدین صورت از سالم بودن اسلاید نیز مطمئن می شوید.

ممکن است سیمکارت شما در اثر پانچ شدن، دچار مشکل شود. این مساله زمانی مشخص می گردد که گوشی ایسوس، برخی سیمکارت ها را شناسایی می کند و برخی دیگر را نه. در صورتی که پانچ سیمکارت با اشتباه همراه باشد، مشکل عدم شناسایی سیمکارت در موبایل ایسوس پیش می آید. پس سیمکارت خود را در مراکز معتبر و با توجه به نوع گوشی پانچ کنید.

عدم شناسایی سیمکارت در موبایل ایسوس

تعویض رام

تعویض رام به عنوان یکی دیگر از مهم ترین دلایل عدم شناسایی سیمکارت محسوب می شود. برخی کاربران، به دلایل مختلفی از جمله: نصب نسخه های جدید سیستم عامل، اقدام به تعویض رام که همان سیستم عامل گوشی است می کنند که فلش زدن نامیده می شود. این احتمال وجود دارد که پس از نصب رام جدید، شماره سریال گوشی ( IMEI ) از بین برود. این اتفاق، می تواند موجب عدم شناسایی سیمکارت در موبایل ایسوس گردد. به منظور پیشگیری از این اتفاق، توصیه می کنیم هنگام تعویض رام گوشی ایسوس خود، از رام های رسمی که توسط شرکت ایسوس عرضه می شود استفاده کنید؛ در این رام ها، امکان روت کردن گوشی هم وجود دارد .

اصلاح تنظیمات شبکه ی گوشی

مشکل شناخته نشدن سیمکارت در گوشی ایسوس ممکن است به دلیل عدم تنظیم خودکار شبکه باشد. به قسمت مربوط به این تنظیمات رفته و به صورت دستی، تنظیمات شبکه ی گوشی خود را اصلاح نمایید. به این صورت: پس از رفتن به بخش تنظیمات، در قسمت Network Connection بر روی More Network کلیک کرده و سپس وارد بخش Mobile network شوید .در گوشی های دو سیمکارته، لازم است که ابتدا سیم کارت مورد نظر را انتخاب نمایید سپس نسبت به اصلاح تنظیمات اقدام کنید. در گوشی های نسل سوم، به منظور برطرف کردن مشکل عدم شناسایی سیمکارت در موبایل ایسوس، کافی است گزینه ی GSM/WCDMA (auto connect)  را انتخاب کنید. این گزینه در موبایل های نسل چهارم یا ۴G، به این صورت مشخص شده است: LTE/GSM/WCDMA (auto connect) .

ثبت سریال گوشی و جلوگیری از رجیستر شدن

یکی دیگر از دلایل عدم شناسایی سیم کارت در گوشی ایسوس، رجیستر نشدن گوشی است. پیش از این در مورد طرح رجیستری و نحوه ی اجرای آن صحبت کرده بودیم. گوشی هایی که به صورت غیر قانونی وارد کشور شده و مورد استفاده ی کاربران قرار می گیرند، از سوی مخابرات رجیستر نمی گردند. به عبارت دیگر، شماره سریال آنها ثبت نمی شود.

این گوشی ها، پس از مدتی، هشدار از کار افتادن را از مخابرات دریافت می کنند. چنانچه در زمان معین شده، نسبت به ثبت سریال اقدام نگردد، امکان شناسایی سیمکارت در آنها از بین می رود. اما راه حل چیست؟ برای اینکه با مشکل عدم شناسایی سیمکارت در گوشی ایسوس مواجه نشوید، کافی است برای خرید این دستگاه، صرفا به مراکز فروش مجاز ایسوس مراجعه نمایید. ضمن آنکه می توانید با شماره گیری کد دستوری ” ستاره – مربع – ۰۶ – مربع ” توسط گوشی مورد نظر، کد فرستاده شده را با IMEI موجود بر روی جعبه و زیر باتری تطبیق دهید. این سریال ها باید مثل هم باشند.

برطرف کردن مشکل عدم شناسایی سیمکارت

نمایندگی ایسوس و واحدهای تعمیرات ایسوس

نمایندگی ایسوس به ارائه ی خدمات فروش و تعمیرات محصولات کمپانی ایسوس شهرت دارد. مدیریت این مرکز، به منظور تمرکز بیشتر روی خدمات ارائه شده، پارت های مجزایی را ایجاد نموده است. در هرکدام از این پارت ها، به صورت تخصصی به فروش و تعمیرات یکی از محصولات ایسوس پرداخته می شود.

به عنوان مثال، تعمیرات گوشی های این شرکت، در واحد تعمیر موبایل ایسوس و توسط کارشناسان ویژه ی همین واحد انجام می پذیرد.

 توجه ویژه به اصل مشتری مداری و تلاش برای عمل کردن به این اصل در همه ی بخش ها، یکی از ویژگی هایی است که نمایندگی asus را به انتخاب اول کاربران و نیز همکاران تبدیل کرده است. کاربرانی که مایل به مطالعه ی خدمات ما در واحدهای تعمیرات ایسوس هستند ، وارد صفحه ی مربوط به واحد مورد نظر شوند.

در این قسمت، اخبار، مقالات مربوط به کمپانی ایسوس و محصولات آن، در اختیار شما کاربران گرامی قرار می گیرد

مقالات

سوالات متداول

5/5(1 امتیاز)