جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

قدرتمندترین تبلت های دنیا

قدرتمندترین تبلت‌های دنیا با برخورداری از پردازنده‌های قوی، صفحه نمایش‌های با وضوح بالا و دیگر ویژگی‌های فنی مانند حافظه داخلی بزرگ، دوربین‌های عالی و باتری قوی، توانسته‌اند شرکت‌هایی مانند اپل، سامسونگ، مایکروسافت و هوآوی را در بین کاربران خود جا بدهند.

این تبلت‌ها به خاطر صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت، برای استفاده در زمینه‌هایی مانند تماشای فیلم و بازی‌های دو بعدی و سه بعدی مناسب هستند. با توجه به اینکه تبلت‌ها دارای سیستم عامل مستقلی نیز هستند، امکان اجرای انواع نرم افزارهای دلخواه را فراهم می کنند.

  • سامسونگ گلکسی تب S8 : پردازنده اسنپ دراگون 8، دارای قلم استایلوس و رم و حافظه قوی
  • مایکروسافت سرفیس پرو 9 : صفحه نمایش 120 هرتزی ، پردازنده نسل 12، دارای وب کم باکیفیت ، 8 گیگ رم، 256 گیگ حافظه
  • مایکروسافت سرفیس ایکس : 16 گیگ رم، 512 گیگ حافظه، صفحه نمایش 13 اینچ، 0 گیگاهرتز قدرت پردازنده
  • تبلت لنوو thinkpad x12 : پردازنده 4.2 گیگاهرتزی، سخت افزار باکیفیت، رم 16 گیگ، قابلیت ارتقای حافظه تا 1 ترابایت
  • هواوی 11 MatePad Pro : رم 8، حافظه 128 گیگ، پردازنده 2.3 گیگاهرتزی و قیمت مناسب برای بودجه های کم تر
  • سامسونگ گلکسی تب A7 : صفحه نمایش 10.4 اینچی، 3 گیگ رم به همراه 32 گیگ فضای ذخیره سازی
  • مایکروسافت سرفیس go2 : صفحه نمایش 10.5 اینچی، شارژدهی 11 ساعته، قابلیت ورود بیومتریک، 8 گیگ رم، 128 گیگ حافظه داخلی
  • لنوو یوگا تب 13 : رم 8 گیگ، پردازنده اسنپ دراگون 870، قابلیت اجرای بازی های سنگین، 128 گیگ حافظه داخلی
  • آمازون فایر 10 : دارای دو نسخه 32 و 64 گیگابایتی، پردازنده 2 گیگاهرتزی، کاربری عمومی، قابل خرید با بودجه متوسط
  • ایسوس vivobook 13 : رم 8گیگ، 256 گیگ حافظه ssd، صفحه نمایش باکیفیت از نوع oled، سرعت پردازش بالا
قدرتمندترین تبلت های دنیا

تعمیر تبلت با گارانتی معتبر در نمایندگی ایسوس ، پاسخگویی 24 ساعته : 1662

بررسی مشخصات قدرتمندترین تبلت های دنیا

1. سامسونگ گلکسی تب S8

کسانی که به دنبال تجربه استفاده از قدرتمندترین تبلت دنیا با سیستم عامل اندروید هستند، باید گلکسی تب S8 را در نظر داشته باشند. با اینکه کمی گران قیمت است نسبت به  Tab S8+ یا  Tab S8 Ultra، در جایگاه بهتری قرار می گیرد. در ازای هزینه ای که پرداخت می کنید، قابلیت هایی از جمله اسنپ دراگون 8 و رم و فضای ذخیره سازی خوب دریافت خواهید کرد که در مقایسه با سایر دستگاه های اندرویدی بازار، قدرتمندتر است. ضمن اینکه تنها مدلی است که به همراه یک استایلوس ارائه می شود.

علاوه بر استاندارد بالای طراحی و ساخت برند سامسونگ، با خرید این تبلت از پشتیبانی نرم افزاری طولانی با حداقل چهار سال به روز رسانی سیستم عامل بهره مند خواهید شد. یکی از مشکلات اصلی ما در مورد گلکسی تب S8، نبود صفحه نمایش AMOLED است.

پیشنهاد سایت: راهنمای خرید تبلت

قوی ترین تبلت های جهان

2. مایکروسافت سرفیس پرو 9

اگر به ویندوز اعتماد دارید یا می خواهید تبلتی برای بهره وری (productivity) بیشتر داشته باشید، سرفیس پرو 9، انتخاب بسیار خوبی است.این تبلت از تراشه های نسل 12 استفاده می کند و صفحه نمایش 120 هرتزی دارد. از سایر ویژگی های می توان به عمر بالای باتری، وب کم باکیفیت، لوازم جانبی و اکسسوری های عالی اشاره کرد. البته اکسسوری ها به صورت جداگانه به فروش می رسند.

تبلت های قدرتمند

3. مایکروسافت سرفیس ایکس

از نظر ظاهری، سرفیس پرو ایکس بسیار شبیه به سایر محصولات سرفیس است، البته با طراحی اصلاح شده. این  تبلت صفحه نمایش 13 اینچی 4:3 IPS در یک شاسی باریک دارد که تمام سخت افزار اصلی دستگاه را در خود جای داده است. یک پایه یکپارچه در قسمت عقب آن وجود دارد تا صفحه نمایش را در هر زاویه ای که شما بخواهید، نگه دارد.

همانند سرفیس پرو، صفحه کلید وقتی بسته باشد به عنوان یک پوشش محافظ عمل می کند. خرید صفحه کلید اختیاری است و اگر آن را بخواهید باید هزینه جداگانه ای بپردازید. برخی از تفاوت های زیبایی کوچک بین Pro X و Surface Pro وجود دارد. مدل X باریک تر بوده و گوشه های آن کمی گرد شده است. در فضای بالای صفحه کلید یک شیار کوچک وجود دارد که می توانید قلم Surface Slim Pen را در آن قرار دهید، این همان جایی است که قلم شارژ می شود.

ویژگی های تبلت های قدرتمند

4. تبلت لنوو thinkpad x12

اگر به دنبال تبلتی می گردید که بتواند به لپ تاپ تبدیل شود و برای انجام امور مختلفی مناسب باشد، تبلت لنوو thinkpad x12، یکی از گزینه های خوب است. جالب است بدانید جدای از بحث امکانات فنی، دلیلی که این تبلت در لیست قدرتمندترین تبلت دنیا عنوان شده است، درجه تحمل سخت افزاری آن است.

گفته می شود تبلت لنوو thinkpad x12، تست دوام درجه نظامی را با موفقیت پشت سر گذاشته است. یکی از ویژگی های قابل توجه این تبلت ها، وجود انواع پورت ها روی دستگاه است. به همین دلیل است که عملاً قابلیت استفاده به جای لپ تاپ را نیز دارد.

درمورد ایرادات تبلت بخوانید: دلیل خالی شدن سریع باتری تبلت چیست؟

قوی ترین تبلت های دنیا

5. هواوی 11 MatePad Pro

MatePad Pro 11 یک تبلت پریمیوم مقرون به صرفه با پشتیبانی از قلم و صفحه نمایش AMOLED است. از آنجایی که این دستگاه هوآوی است، چند اشکال دارد: بدون خدمات Google ارائه می شود و از 5G پشتیبانی نمی کند. این تبلت ها در یک ورژن با رم 8 گیگ و حافظه 128 گیگ ارائه می شوند.

داشتن قدرتمندترین تبلت دنیا، بسته به بودجه ای که در دست داریم، برندهای مختلفی را شامل می شود. هواوی 11 MatePad Pro در رنج بودجه متوسط، یکی از بهترین و قدرتمندترین محصولات است. در این تبلت از پردازنده کوالکام اسنپ دراگون 870 5G استفاده شده است که قابلیت پردازش 2.3 گیگاهرتزی دارد.

مشخصات تبلت های قدرتمند

6. سامسونگ گلکسی تب A7

برای طرفداران اندروید سامسونگ گلکسی تب A7 یک رقیب واقعی iPad و یکی از قدرتمندترین تبلت های دنیا، با قیمت بسیار مقرون به صرفه تر است. Galaxy Tab A7 با قیمت 229 دلاری، یک تبلت 10.4 اینچی عالی است. چه در حال مرور وب یا پخش فیلم باشید، به لطف حاشیه های فوق العاده نازک آن که باریک تر از چیزی است که با آیپد 329 دلاری اپل دریافت می کنید، می توانید بیشتر روی محتوای خود تمرکز کنید.

تست باتری سامسونگ تب A7، نشان می دهد که شارژدهی آن حدود 13 ساعت طول می کشد. همچنین در این دستگاه امکان تشخیص چهره برای بازکردن قفل وجود دارد. درست مانند تبلت های گران تر اپل، Galaxy Tab A7 از طریق USB-C شارژ می شود. حفظه این دستگاه 32 گیگ و رم آن 3 گیگ است، ضمن اینکه از پردازنده  Qualcomm SM6115 استفاده می کند.

قوی ترین تبلت بازار

7. مایکروسافت سرفیس go2

Surface Go 2 تمام معایب نسخه قبلی را از بین برده است. اول از همه، حاشیه های نازک تر جا را برای نمایشگر بزرگ تر باز کرده اند، که مسلماً مهم ترین بخش تبلت است. Surface Go 2 دارای صفحه نمایش 10.5 اینچی است که در مدل قبلی 10 اینچ بود. بزرگترین ارتقاء، آن، افزایش عمر باتری به 11 ساعت و 39 دقیقه است که بیش از 5 ساعت بیشتر از Surface Go اولیه است. 

دوربین 5 مگاپیکسلی 1080p در قاب بالایی آن برای تماس های ویدیویی آنلاین عالی است. همچنین دومین حسگر دوربین جلوی آن، قابلیت ورود بیومتریک Windows Hello را به دستگاه اضافه کرده است. در نهایت، اگر Surface Go 2 را با ارتقاء نسل هشتم Intel Core m3 دریافت کنید، با وجود قیمت گرانتر، برای انجام انواع امور یا به اصطلاح مالتی تسکینگ مناسب است.

برای کسب اطلاعات بیشتر بخوانید: پرش تصویر تبلت

امکانات قدرتمندترین تبلت های بازار

8. لنوو یوگا تب 13

تبلت لنوو یوگا تب 13، از دستگاه هایی است که با هدف اصلی سرگرمی ساخته شده اند. این دستگاه صفحه 13 اینچی دارد و کیفیت اسپیکرهای آن به صورتی است که اگر فیلمی تماشا کنید، حس می کنید در یک تلویزیون باکیفیت آن را تماشا می کنید. همچنین بازی کردن با آن نیز تجربه لذت بخشی است؛

چراکه از پردازنده قوی اسنپ دراگون 870 در آن استفاده شده است. همچنین رم 8 گیگابایتی، پردازش را سریع تر کرده است. به این ترتیب لنوو یوگا تب 13 یکی از قدرتمندترین تبلت های دنیا است که قدرت پردازش انواع برنامه ها را دارد.

قدرتمندترین تبلت های ایسوس

9. آمازون فایر 10

تبلت های آمازون سری فایر، از انواع ارزان قیمتی هستند که از مدل های معمولی شروع شدند و امروز می بینیم که هر مدل جدید، قابلیت های بیشتری نسبت به نسخه های قبلی دارد. این نشان دهنده توانایی آمازون است. آمازون فایر 10 را می توانیم بهترین تبلت تولید این شرکت تا به حال بدانیم.

از این تبلت می توانید برای مرور اینترنت، دیدن فیلم، خواندن کتاب و غیره استفاده کنید. به این ترتیب آمازون فایر 10 در لیست قدرتمندترین تبلت دنیا با کاربری عمومی قرار می گیرد. به ویژه اگر بودجه کمی داشته باشید این مورد یکی از بهترین ها خواهد بود. در حال حاضر این مدل در دو نسخه 32 و 64 گیگابایتی با پردازنده 2 گیگاهرتزی octa-core CPU ارائه می شود.

کدام تبلت بازار قوی ترین است

10. ایسوس vivobook 13

ایسوس همیشه در طراحی و تولید تبلت و لپ تاپ قدرتمند، پیشرو بوده است. این مدل از تبلت های ایسوس یعنی vivobook 13، دارای 8 گیگ رم و 256 گیگ حافظه پرسرعت ssd است. پردازنده Pentium N6000 آن باعث شده سرعت پردازش بالا باشد و بتوانیم از آن برای انواع کارکردها استفاده کنیم. بزرگترین نقطه قوت این تبلت صفحه نمایش آن است که 1080 پیکسل از نوع Oled است. اگر بودجه کافی دارید و برای انجام امور کاری نیاز به تبلت دارید، خرید این مدل توصیه می شود.

در خرید تبلت به دنبال چه ویژگی هایی باشم؟

هنگام خرید تبلت، موارد زیادی از جمله کیفیت ساخت، طراحی، اندازه، مشخصات اصلی، سیستم عامل، ویژگی ها، عملکرد، عمر باتری و موارد دیگر باید در نظر گرفته شود. اینکه کدام عناصر برای شما مهم تر است، بستگی به این دارد که برای چه کاری به تبلت نیاز دارید.

اگر برای سرگرمی است، احتمالاً می خواهید صفحه نمایش بزرگ و رنگارنگ و بلندگوهای خوب را در اولویت قرار دهید، اما برای عملکرد بهره وری، عمر باتری و لوازم جانبی مانند کیبورد احتمالاً در صدر فهرست شما هستند. ما تبلت ها را در بالا لیست قدرتمندترین تبلت دنیا را عنوان کرده ایم. اما این به این معنی نیست که آن ها بهترین و متناسب با نیاز شما هستند.

همچنین باید تصمیم بگیرید که در صورت خرید یک دستگاه ممتاز در یک مدل با مشخصات بالا، چه مقدار هزینه کنید. بدون شک می توانید مدل های ارزان تری هم بیابید، اما اگر کیفیت و قدرت برای شما اهمیت زیادی دارد، شاید بهتر باشد که بودجه کافی هم به آن اختصاص دهید.

کدام را بخرم: اندروید، آیفون یا ویندوز؟

در مورد خرید قدرتمندترین تبلت دنیا، چهار گزینه برای شما وجود دارد:

1. آیپد

آیپدهای اپل، سیستم عامل خود این شرکت را اجرا می کنند که به عنوان یکی از بهترین های موجود شناخته می شود. استفاده از آن آسان است و توسعه دهندگان برنامه معمولاً آن را به عنوان اولین انتخاب در نظر دارند. به این ترتیب مطمئن باشید هر برنامه ای که لازم داشته باشید را می توان برای ان پیدا کنید.

2. اندروید تبلت

تبلت های اندرویدی می توانند ارزان تر از آیپد باشند، اما برخی از مدل های سامسونگ وجود دارند که قیمت شان با برند اپل یکسان یا از آن گران تر است.

3. آمازون فایر تبلت (Amazon Fire tablet )

تبلت های ویندوزی در دو صورت ارزان و گران قیمت عرضه می شوند، با این مزیت که می توانند از همان برنامه هایی پشتیبانی کنند که احتمالاً قبلاً روی لپ تاپ یا رایانه شخصی خود استفاده می کردید. جالب است بدانید یکی از دلایلی که اغلب تبلت های ویندوزی با صفحه کلید ارائه می شوند، این است که برنامه هایی که برای ویندوز نوشته شده، با حالت لمسی سازگاری کمتری دارند. به این ترتیب باید این مورد را د انتخاب تبلت در نظر داشته باشید.

4. ویندوز تبلت

گزینه چهارم، تبلت های آمازون Fire است. این ها مبتنی بر اندروید منبع باز هستند، اما در اکوسیستم خود آمازون قفل شده اند و بر روی سیستم عامل Fire OS اجرا می شوند. به این ترتیب، هیچ کدام از سرویس ها یا برنامه های Google را به صورت بومی در آن ها پیدا نخواهید کرد.

قدرتمندترین تبلت های دنیا را بشناسید

با رسیدن به نیمه های سال 2020 میلادی، شرکت های مختلف محصولات جدیدشان را روانه بازار کرده اند. پس از معرفی قدرتمند ترین تبلت دنیا، بد نیست مدل های جدیدتر را هم بشناسید تا انتخاب بهتری داشته باشید. دستگاه هایی که در ادامه معرفی می کنیم، چند مورد از قدرتمندترین تبلت های دنیا در سال 2020 هستند که از نظر سخت افزاری و نرم افزاری، در سطح بسیار بالایی قرار دارند.

آیپد پرو 11 اینچی

طرفداران اپل می توانند آیپد پرو 11 اینچی را به عنوان یکی از قدرتمند ترین تبلت های دنیا در سال 2020 در نظر داشته باشند. این تبلت 468 گرمی، به پردازنده A12X بیونیک مجهز شده و در چند مدل با حافظه داخلی ۶۴، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایت به بازار عرضه شده است. باتری: ۷۸۱۲ میلی‌آمپر ساعتی آن راضی کننده است و توانایی نگهداری شارژ خوبی دارد. دوربین عقب۱۲ مگاپیکسل و دوربین جلو هم ۷ مگاپیکسلی است تا عکسهای با کیفیت و خوبی را ثبت کند. قدرت سخت افزاری این تبلت بسیار بالاست و به لطف قلمی با جایگاه مغناطیسی، می تواند یک همراه خوب و مناسب برای کاربران باشد.

تبلت گلکسی تب ۶ سامسونگ

یکی دیگر از قدرتمند ترین تبلت های دنیا در سال 2020، گلکسی تب 6 سامسونگ است. این تبلت جک 3.5 میلیمتری صدا ندارد  اما قلم S Pen در جعبه آن عرضه شده است. مشخصات فنی این محصول 10 اینچی را در زیر مشاهده می کنید:

  • وزن: ۴۲۰ گرم
  • ابعاد: ۲۴۴.۵ در ۱۵۹.۵ در ۵.۷ میلی‌متر
  • سیستم عامل: اندروید ۹
  • اندازه نمایشگر: ۱۰.۵ اینچ
  • دقت نمایشگر: ۱۶۰۰ در ۲۵۶۰ پیکسل
  • پردازنده: اسنپ‌دراگون ۸۵۵
  • حافظه داخلی: ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت
  • پشتیبانی از کارت حافظه خارجی: بله
  • باتری: ۷۰۴۰ میلی‌آمپر ساعت
  • دوربین عقب: ۱۳ و ۵ مگاپیکسل
  • دوربین جلو: ۸ مگاپیکسل
مشخصات کلی سرفیس بوک 2017

مایکروسافت هم در فهرست قدرتمندترین تبلت های دنیا خودنمایی می کند. سرفیس پرو اگرچه در سال 2017 معرفی شد، اما می تواند به عنوان یکی از بهترین های سال 2020 هم مورد استفاده قرار بگیرد.

  • وزن: ۷۶۸، ۷۷۰ یا ۷۸۴ گرم (با توجه به نوع پردازنده)
  • ابعاد: ۲۹۲ در ۲۰۱ در ۸.۵ میلی‌متر
  • سیستم عامل: ویندوز ۱۰ پرو
  • اندازه نمایشگر: ۱۲.۳ اینچ
  • دقت نمایشگر: ۱۸۲۴ در ۲۷۳۶ پیکسل
  • پردازنده: پردازنده Core i3، i5 یا i7 اینتل
  • رم: ۴، ۸ یا ۱۶ گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۶۴، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایت
  • پشتیبانی از کارت حافظه خارجی: بله
  • باتری: ماندگاری شارژ باتری تا ۱۳.۵ ساعت پخش مداوم ویدئو
  • دوربین عقب: ۸ مگاپیکسل ق
  • دوربین جلو: ۵ مگاپیکسل
مشخصات کلی تبلت ایسوس ZenPad 3S 10

به عنوان آخرین مورد از قدرتمند ترین تبلت های سال 2020 هم به شاهکاری از برند ایسوس اشاره می کنیم. ZenPad 3S 10 اگرچه باتری چندان قدرتمندی ندارد، اما دیگر قابلیت های آن کاربر را راضی می کنند.

  • وزن: ۴۳۰ گرم
  • ابعاد: ۲۴۰.۵ در ۱۶۳.۷ در ۷.۲ میلی‌متر
  • سیستم عامل: اندروید ۷
  • اندازه نمایشگر: ۹.۷ اینچ
  • دقت نمایشگر: ۱۵۳۶ در ۲۰۴۸ پیکسل
  • پردازنده: MT8176 مدیاتک
  • رم: ۴ گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت
  • باتری: ماندگاری شارژ باتری تا ۱۰ ساعت
  • دوربین عقب: ۸ مگاپیکسل
  • دوربین جلو: ۵ مگاپیکسل
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed