جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

مقاومت چیست ؟

به هر قطعه یا عنصری که در مقابل عبور جریان الکتریکی از خود مخالفت نشان می دهد مقاومت الکتریکی گفته می شود .هر هادی الکتریکی در برابر عبور جریان مقداری مقاومت از خود نشان میدهد این مقاومت باعث میشود که جریان عبوری از هادی محدود شود. جهت ملموس شدن مطلب به مثال دو لیوان آب توجه نمایید. وقتی بین دولیوان که مقدار آبشان با هم برابر نیست لوله ای وصل کنیم .آب از طرف لیوان پرتر به طرف لیوانه نصفه در درون لوله به حرکت درمی آید.

 حالا اگر یک شیر سر راه این لوله قرار دهیم چنانچه شیر را به سمت بسته شدن بچرخانیم لوله ارتباطی تنگ تر می گردد. در نتیجه جریان آب کاهش پیدا می کند .یعنی مقاومت سر راه لوله را افزایش داده ایم پس مقدار مقاومت سر راه لوله تعیین کننده مقدار جریان آب عبوری از لوله است . در حقیقت شیر یک وسیله برای کنترل جریان آب است به همین صورت با کم و زیاد کردن مقاومت موجود در مسیر یک مدار میتوان جریان کل مدار را کنترل کرد . مقدار مقاومت بستگی به جنس هادی و طول آن دارد که آن را بر حسب اهم سنجیده می شود.  یک اهم عبارتست از مقدار مقاومتی که اگر به دو سریک منبع ولتاژ یک ولتی وصل شود جریان یک آمپر از آن عبور کند .

انواع مقاوت

در پاسخ به پرسش مقاومت چیست؟ باید به بررسی انواع مقاومت بپردازیم. مقاومت های الکتریکی به دو دسته کلی تقسیم می شوند. این دو دسته عبارتند از : مقاومت های ثابت و مقاومت های متغیر . مقاومت های ثابت به مقاومت هایی گفته می شود که مقدار اهم آن ها ثابت است. مقاومت های متغیر مقاومت هایی هستد که مقدار اهم آنها قابل تغییر است . مقاومت های ثابت خود به سه دسته تقسیم می شوند که این سه دسته عبارتند از :

  • مقاومت های سیمی ( سیم پیچی شده )
  • مقاومت های لایه ای

نمایندگی ایسوس و واحدهای تعمیرات ایسوس

پس از پاسخ به پرسش مقاومت چیست؟ به معرفی نمایندگی ایسوس می پردازیم. نمایندگی ایسوس  تعمیرات فوق تخصصی انواع محصولات ایسوس را به کاربران محصولات ایسوس ارائه می نماید. استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات تعمیر، به کارگیری جدیدترین روش های تعمیر، تعویض قطعات معیوب با قطعات اصل و اورجینال، عیب یابی صحیح دستگاه با استفاده از دستگاه های هوشمند، قروش قطعات و دستگاه های مورد نیاز کاربران در فروشگاه مرکزی ایسوس ، گارانتی خدمات ارائه شده و مواردی از این دست برخی از ویژگی های بازر نمایندگی asus در ایران است که سبب  موفقیت این مرکز در حیطه کاری خویش گشته است. در این بخش به معرفی واحدهای تعمیرات ایسوس  می پردازیم.

Rate this post