جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

چرا اسپیکر موبایل کار نمی کند؟

چرا اسپیکر گوشی کار نمی کند ؟ این پرسش ممکن است به ذهن هریک از کاربران خطور کرده باشد.  اسپیکر قطعه ای است که داخل گوشی های موبایل طراحی شده است و وظیفه ی پخش صدای مخاطب به عهده ی  این قطعه می باشد. کار نکردن اسپیکر موبایل دلایل مختلفی دارد که عبارتند از: ورود مایعات به داخل اسپیکر موبایل، به هم خوردن تنظیمات صدا درموبایل ایسوس، ورود گرد و غبارو خورده زباله به اسپیکرو یا ممکن است دلایل دیگر در عدم کارکرد اسپیکرموبایل ایسوس دخیل باشند که تشخیص آن به عهده ی متخصصین تعمیر موبایل می باشد.

کارشناسان نمایندگی ایسوس تجربه و دانش لازم در خصوص تعمیر اسپیکر موبایل ایسوس داشته و پس از بررسی دستگاه، اقدامات لازم را جهت تعمیر بلندگو یا تعویض آن انجام خواهند داد. برای این که از سلامت اسپیکر خود در هنگام خرید مطمئن شوید. می توانید از فروشنده بخواهید اسپیکر را برای شما تست کند. علاوه براین زمانی که اسپیکر موبایل آسیب دیده و نیاز به تعویض دارد تست بلندگوی خراب و بلندگوی جدید به شما کمک خواهد کرد. برای تست اسپیکر از وسیله ای به نام اهم متر استفاده می شود .

کار نکردن اسپیکر موبایل

دلایل عدم کارکرد اسپیکر موبایل

اسپیکر از جمله قطعات مهم و حساسی است که در صورت بی توجهی های مراقبتی از گوشی به سرعت دچار اختلال می شود. اگر این قطعه در معرض عوامل تخریب کننده ی خارجی قرار بگیرد، به طور حتم با مشکلات فراوانی روبه رو خواهد شد و نیاز به تعمیرات تخصصی پدیدار می شود. هنگامی که صدا در گوشی نپیچد، صدای خش خش شنیده شود و یا قطع و وصلی صدا به طور مداوم رخ دهد، قطعا اسپیکر گوشی دچار اختلالات نرم افزاری یا سخت افزاریست.

جهت جلوگیری از پیدایش چنین مشکلاتی اکیدا توصیه می شود که در تغییر نیافتن تنظیمات صدای گوشی های مدرن کوشا باشید. اگر خواسته و ناخواسته تنظیمات حذف و یا تغییر داده شد با تنظیمات مجدد و یا بازگشت به کارخانه آن را بر طرف نمایید. از طرفی فراموش نکنید که هیچ گونه برنامه ای را بدون شناخت کافی بر روی موبایل نصب نکنید، چرا که ممکن است بدافزاری بیش نباشد و عملکرد کل گوشی را مختل سازد. به طوری کلی عوامل محیطی تخریب کننده ای چون رطوبت، گرد و خاک، جذب مایعات شیمیایی و ضربه های ناهنجار نیز می توانند موجب پیدایش مشکل کار نکردن اسپیکر موبایل گردند، بنابراین اقدامات مراقبتی را جدی بگیرید.

راهکارهای رفع مشکل کار نکردن اسپیکر گوشی

خوشبختانه دلایل ایجاد اختلالات مرتبط با کار نکردن اسپیکر موبایل به ندرت به بخش های سخت افزاری ربط پیدا می کند. اصلی ترین علل از کار افتادگی اسپیکر گوشی ریشه در مشکلات و سهل انگاری های نرم افزاری داشته و به برنامه های نصب شده در گوشی و یا استفاده از لوازم جانبی ارتباط می یابند. بنابراین گاهی می توان با چند راهکار ساده، معضل کار نکردن اسپیکر گوشی را مرتفع ساخت. این راهکارهای کاربردی عبارتند از:

1. بررسی دکمه های صدای گوشی

به هنگام بروز مشکل کار نکردن اسپیکر گوشی، پیش از هر کاری دکمه های صدا را بررسی کنید. گاهی دکمه ها در اثر فشار بدون آگاهی کاربر عمل کرده و موجب قطعی صدا می شوند. دکمه های کاهش و افزایش صدا را تست کرده و مطمئن شوید که صدای گوشی قطع نشده باشد.

این مقاله را از دست ندهید: دلایل داغ شدن گوشی چیست؟

2. ریستارت کردن گوشی

ری استارت کردن راه حل ساده و مفید مقابله با مشکلات متعدد تلفن های همراه است. در این راستا، گوشی خود را خاموش کنید و یک دقیقه منتظر بمانید. سپس آن را روشن کنید. اگر مشکل حل نشد یا دوباره تکرار شد، باید برای رفع کامل این اختلال روش های دیگری را امتحان کنید و نهایتا از یک مرکز معتبر تعمیراتی کمک بگیرید.

3. ریست فکتوری تلفن همراه

در برخی مواقع پردازش های درون گوشی با اختلالاتی رو به رو می شوند که می توانند باعث از کار نکردن اسپیکر موبایل شوند. در چنین حالتی باید از ریست فکتوری کمک بگیرید. با ریست فکتوری یا بازگشت به تنظیمات کارخانه تمام اطلاعات و تنظیمات ناهنجار سیستم گوشی پاک خواهد شد. توصیه می شود، پیش از انجام این کار از اطلاعات مهم خود بک آپ تهیه کنید.

معمولا بازگشت به تنظیمات کارخانه کمی زمانبر خواهد بود و باید منتظر بمانید تا گوشی ریست شود. چنانچه پس از راه اندازی مجدد تلفن هوشمند، همچنان اسپیکر قادر به کارکردن نبود، قطعا ایراد از بخش های سخت افزاری می باشد که نیازمند تعمیرات تخصصیست. خاطرنشان می نماییم که نمایندگی رسمی ایسوس کلیه ی مشکلات مرتبط با اسپیکر گوشی های هوشمند برند Asus را در کوتاه ترین زمان در بالاترین سطح کیفی ممکن برطرف می سازد.

نمایندگی ایسوس و واحدهای تعمیرات ایسوس

در این مطلب به این سوال که چرا اسپیکر کار نمی کند؟ پاسخ دادیم . در صورت بروز هر گونه مشکل  در اسپیکر موبایل ، با نمایندگی تعمیرات ایسوس تماس بگیرید. نمایندگی ایسوس  پیشگام در ارائه ی خدمات به مشتریان گرامی ، خدمات تخصصی تعمیر و فروش محصولات این کمپانی را به عهده دارد. متخصصین این مجموعه در بخش فروش به عرضه ی کالای اصل و اورجینال به مشتریان گرامی می پردازند و در بخش تعمیر، عهده دار تعمیر و ترمیم محصولات کمپانی ایسوس هستند. نمایندگی ایسوس در مرکز سخت افزار ایران، با هدف خدمات رسانی به مشتریان گرامی تاسیس شده و از برترین متخصصین کشور جهت تعمیروفروش محصولات ایسوس بهره گرفته است.

در این متن به معرفی خدمات نمایندگی ایسوس در بخش های مختلف می پردازیم. نمایندگی ایسوس یکی از مراکز رسمی موجود در کشور می‌باشد که بر اساس استانداردهای روز دنیا در دو حوزه‌ی مرتبط با تولیدات کمپانی ایسوس  فعالیت دارد. این مرکز از زمان ورود محصولات ایسوس به ایران، خدمات دهی به کاربران این محصولات را آغاز نموده است. تعمیرات ایسوس شامل تمامی محصولات ایسوس می باشد که به صورت تخصصی و حرفه ای انجام می گردد. جهت آشنایی با خدمات در هریک از واحدهای تعمیرات ایسوس کلیک کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed