جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

چیپ گرافیک چیست ؟

چیپ گرافیک (GPU: Graphic Processing Unit) همان طور که از نامش پبداست واحد پردازش گرافیک بوده که قسمتی از کارت گرافیک را تشکیل می دهد، در نتیجه کارهای پردازشی مربوط به کارت گرافیک در این واحد صورت می گیرد، مانند CPU که یک واحد پردازشی  در کامپیوترها می باشد. از طرفی کارت گرافیک در کامپیوترها و لپ تاپ ها، اطلاعات باینری ( صفر و یک) را به تصویر تبدیل می کند، همان طور که می دانید داده ها در کامپیوتر و یا لپ تاپ به صورت باینری یا همان صفر و یک ذخیره می گردند. درنتیجه برای اینکه این داده ها برای کاربران قابل درک و فهم باشند نیاز است که از یک اینترفیس و یا کارت استفاده گردد. کارت گرافیک نیز یکی از همان کارت هایی می باشد که تبدیل داده باینری را انجام می دهد.

چیپ گرافیک چیست ؟

به چه دلایلی چیپ گرافیک لپ تاپ خراب می گردد؟

خرابی چیپ گرافیک و یا کارت گرافیک منجر به مشکلات تصویری در کامپیوترها و لپ تاپ ها می گردد. البته ذکر این نکته الزامی است که مشاهده هر گونه تغییر در تصویر به علت خرابی چیپ گرافیک نبوده و ممکن است علت از منبع دیگری نشئت گرفته باشد. لذا خرابی چیپ گرافیک می تواند یکی از دلایل بروز مشکلات تصویری باشد به طور مثال ممکن است به هنگام خرابی چیپ گرافیک و یا کارت گرافیک با مشکلات زیر مواجه گردید:

  • صفحه نمایش روشن می شود اما تصویری نمایش داده نمی شود.
  • صفحه نمایش روشن می شود اما تصویر به هم ریخته است.
  • صفحه نمایش روشن می شود اما تصویر سیاه رنگ است.
  • صفحه نمایش روشن می شود و تصویر نیز به صورت عادی و درست نمایش داده شده ولی پس از مدتی اصطلاحاً تصویر گیر می کند.
  • صفحه نمایش روشن می شود و تصویر نیز به صورت عادی و درست نمایش داده شده ولی پس از مدتی تصویر خراب می گردد.
  • صفحه نمایش روشن می شود اما تصویر به رنگ آبی می باشد.

حال به چه دلایلی ممکن است که تمامی اتفافات بالا برای چیپ گرافیک رخ دهد؟

  1. داغ کردن بیش از حد سیستم
  2. اتصالی کردن صفحه نمایش
  3. حرارت و گرمای بیش از حد
  4. خراب بودن فن
  5. آب خوردگی و نشت مایعات
  6. کار کردن بیش از حد با سیستم
  7. اجرای بازی های بسیار سنگین بر روی سیستم
  8. نوسان برق
  9. طول عمر کامپیوتر و لپ تاپ ( توجه داشته باشید که استفاده صحیح از کامپیوترها و لپ تاپ ها طول عمر دستگاه را حتی تا سال های طولانی افزایش خواهد داد.)

نمایندگی ایسوس

نمایندگی ایسوس ، به ارائه ی انواع خدمات در خصوص تعمیر انواع محصولات  ایسوس  می پردازد.  ایسوس یک شرکت جوان است و تاریخ تولد آن به دوم آوریل ۱۹۹۰ باز می گردد. دفتر مرکزی شرکت ایسوس، در تایپه پایتخت تایوان قرار دارد. این شرکت یکی از موفق ترین شرکت های جهان بوده و افتخارات بسیاری کسب کرده است و نمایندگی ایسوس در کشورهای مختلف موجود است. هم اکنون برند ایسوس دهمین مارک تجاری برتر آسیا در حوزه فناوری است.

شرکت ایسوس یکی از سه تولید کننده ی برتر لپ تاپ در دنیا می باشد. علاوه براین ؛ شرکت ایسوس ارائه دهنده ی بهترین مادربوردها، کارت گرافیک، تجهیزات شبکه، تبلت ها و… می باشد. هم اکنون ایسوس با گام نهادن در تولید آل این وان ها و استفاده از قابلیت ها و تکنولوژی خاص و منحصر به فرد خود در این زمینه توانسته دستگاه هایی زیبا و فوق العاده با نام ALL-in- one pc  تولید کند.

واحد تعمیرات ایسوس در نمایندگی ایسوس

مرکز تعمیرات ایسوس سال‌هاست که فعالیت خود را به منظور ارائه‌ی خدمات پس از فروش محصولات ایسوس آغاز کرده است. این مرکز عمده‌ی تمرکز خود را بر تعمیر و ترمیم لپ‌تاپ و تبلت‌های ایسوس نهاده است زیرا بخش بزرگی از بازار داخلی کشور در اختیار این دو محصول است و این دو محصول از تولیدات پرطرفدار کمپانی ایسوس در داخل کشور می‌باشند.

 مرکز تعمیرات ایسوس قادر به تعمیر و بازیابی تمامی تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های ایسوسی است که به هر دلیل دچار افت عملکرد یا خرابی شده‌اند. مدیریت مرکز تعمیرات لپ‌ تاپ ایسوس به‌ روزترین تجهیزات تعمیر را در اختیار کارشناسان این مرکز نهاده است تا بهترین خدمات، در مدت زمانی کوتاه و با کمترین هزینه به هموطنان گرامی عرضه گردد.

در واحد تعمیرات لپ‌تاپ ایسوس، تمامی قطعات با ضمانت اورجینال بودن و با مناسب‌ترین قیمت ارائه می‌گردند. بعلاوه به شما این اطمینان داده می‌شود که کلیه محصولات عرضه شده در مرکز تعمیرات لپ‌تاپ ایسوس مثل تاچ و ال‌سی‌دی، سوکت شارژ، قاب و … با درجه کیفی عالی و اورجینال ‌باشد.

نمایندگی تعمیرات لپ تاپ ایسوس از فروش و مصرف کالاهای تقلبی و کارکرده در حین عملیاتِ تعمیر خودداری کرده که این امر تضمین‌کننده‌ی کیفیت دستگاه شما پس از تعمیر خواهد بود.

تعمیرات لپ تاپ ایسوس

نمایندگی ایسوس سرویس یکی از مجهزترین و تخصصی ترین مراکز تعمیر لپ تاپ ایسوس و با بیش از ۲۰ سال سابقه و با حضور کادری متخصص و متعهد، خدمات خود را در زمینه تعمیرات فوق تخصصی کلیه قطعات لپ تاپ ( نوت بوک ) و انواع بردهای الکترونیکی محصولات ایسوس، در کوتاه ترین زمان و با مناسب ترین هزینه ممکن همراه با ۵ ماه گارانتی تعمیرات به کلیه نهاد ها، ارگان ها، سازمان ها و مراکز اداری، صنعتی، بازرگانی، خدماتی و کلیه هموطنان گرامی ارائه می نماید. از جمله خدمات سرویس این مرکز، تعمیر گرافیگ لپ تاپ ایسوس و در صورت لزوم تعویض چیپ گرافیگ لپ تاپ ایسوس (VGA) می باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed