جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

بهم ریختگی رنگ صفحه نمایش لپ تاپ

احتمالاً برخی از کاربران لپ تاپ های ایسوس با مشکل بهم ریختگی رنگ صفحه نمایش لپ تاپ مواجه شده باشند. با بروز این اشکال، تصاویر دستگاه به هم ریخته و حالتی ایجاد می گردد که بعد از به هم ریختگی پیکسل های مانیتور، تصاویر به شکل چهار خانه به نمایش در می‌آیند. با بروز این اشکال، دستگاه نیز هنگ کرده و از ادامه کار باز می ماند و یا در ادامه پیغامی از سوی دستگاه مبنی بر ریکاوریِ کارت گرافیک برای کاربر به نمایش در می آید و دستگاه پس از مدتی طولانی ری‌استارت شده و و شروع به کار می کند.

در این مقاله برآنیم تا شما کاربران گرامی را در جریان برخی از شایع ترین علل مربوط بهم ریختگی رنگ صفحه نمایش لپ تاپ و شیوه های رفع آن ها قرار دهیم. برخی از اشکالات شرح داده شده در این مقاله عبارتند از: بهم ریختگی تصویر در لپ تاپ، آبی بودن تصویر مانیتور لپ تاپ، آموزش کالیبره کردن و تنظیم رنگ مانیتور و … .

مشکل بهم ریختگی رنگ صفحه نمایش لپ تاپ ایسوس

رفع مشکل بهم ریختگی رنگ صفحه نمایش لپ تاپ

برترین روش موجود جهت رفع مشکل بهم ریختگی رنگ صفحه نمایش لپ تاپ، کالیبره کردن رنگ مانیتور یعنی تنظیم نور، رنگ و وضوح تصویر  است. برای کالیبره کردن رنگ مانیتور لپ تاپ می‌بایست به کنترل پنل رفته و پس از جستجوی کلمه calibrate، بر روی دکمه Calibrate display color کلیک کرد. با طی این مراحل، پنجره‌ای با ابزار نمایش کالیبراسیونِ رنگ باز خواهد شد تا روند تعمیر مشکل بهم ریختگی رنگ صفحه نمایش لپ تاپ ایسوس دنبال شود. پس از باز شدن این پنجره، می‌بایست مراحل تنظیمات اولیه تصویر را طی گردد.

مراحل تنظیم تصویر در این بخش عبارتند از: گاما، روشنایی، کنتراست و تعادل رنگی. در هر یک از این مراحل، مانیتور سطح ایده‌ال نمایش تصاویر را نمایش خواهد داد و پس از آن یک نوار لغزنده برای تمامی تنظیمات ارایه می‌شود. با اتمام کالیبراسیون تصویر، لپ تاپ، اجازه مقایسه تنظیمات جدید با تنظیمات پیشین را به کاربر خواهد داد. پس از این کار می‌بایست روی دکمه finish کلیک نموده تا به صفحه بعد با کالیبراسیون جدید رفت. با این کار کالیبراسیون صفحه نمایش به اتمام می‌رسد و تصویر به اندازه دلخواه، رنگ و نوربندی مناسبی که مدنظر کاربر بوده تغییر پیدا می‌کند. در صورت تداوم مشکل بهم ریختگی رنگ صفحه نمایش لپ تاپ می‌توانید روش‌های دیگر ارائه شده در بخش زیر را تست نمایید.

چرا رنگ صفحه نمایش لپ تاپ ایسوس به هم ریخته است؟

بهم ریختگی رنگ صفحه نمایش لپ تاپ ایسوس به محض روشن شدن

گاه با روشن شدن لپ تاپ خطوط عمودی آبی رنگی برای کاربر به نمایش در می آید که نمایش این خطوط، همراه با بوق های ممتد است. این اشکال عموماً با چند بار خاموش و روشن شدن دستگاه رفع می گردد و کاربر می تواند به کار با دستگاه ادامه دهد. لیکن علت این اشکال چیست؟

بروز این اشکال یعنی بهم ریختگی رنگ صفحه نمایش لپ تاپ ایسوس به محض روشن شدن آن- غالباً به دلیل خرابی ها و اشکالاتی است که در دیوایس گرافیک ایجاد می گردد. در این زمان، توجه و دقت به ریپورتهای صوتی و آنالیز اشکالات گرافیکی دستگاه، بسیار راهگشا خواهد بود و ما را در تعیین علت اصلی اشکالات پیش آمده یاری خواهد ساخت.

کالیبره کردن رنگ صفحه نمایش لپ تاپ

اگرچه کالیبره کردن مانیتور به طور دستی و با اِعمال تغییر در بخش تنظیمات دستگاه امکان‌پذیر است، اما روش‌های مناسب دیگری نیز رفع مشکل بهم ریختگی رنگ صفحه نمایش لپ تاپ ایسوس وجود دارد. برای مثال در وبسایت‌هایی نظیر  TFTCentral پروفایل اختصاصی کالیبره شده برای صدها مدل مانیتور ارائه شده است که می‌توان آنها را دانلود و نصب کرد. در صورت تمایل به استفاده از این وبسایت، می‌بایست مدل مانیتور خود را در این وبسایت جستجو کنید و در صورت نتیجه‌بخش بودن جستجو، پروفایل ICC مربوطه را دانلود و نصب کنید.

دستورالعمل نصب پروفایل به صورت مرحله به مرحله‌ی در پایین همان صفحه قرار دارد. در ادامه در Control Panel عبارت Color Management را جستجو کرده و پروفایل دانلود شده را از طریق این برنامه به عنوان پروفایل اصلی نمایشگر تعیین نمایید. با این کار احتمالا مشکل بهم ریختگی رنگ صفحه نمایش لپ تاپ ایسوس شما رفع گردد. (توجه داشته باشید پیش از اتمام مراحل، مدل مانیتور شما توسط ویندوز شناخته شود و در صورتی که درایوری همراه مانیتور باشد آن را نصب کنید و یا درایور آن را از سایت سازنده دانلود نمایید)

تعمیرات لپ تاپ ایسوس

تعمیرات لپ تاپ ایسوس یکی از تخصصی‌ترین و حرفه‌ای‌ترین خدمات ارائه شده در این مرکز است که به دلیل پیاده‌سازی توسط تعمیرکاران زبده و متخصص از بالاترین سطح کیفی برخوردار است. کارشناسان این مرکز با تمرکز بر ساختار لپ تاپهای ایسوس و واکاوی تعداد بی‌شماری از آنها، تسط بالایی بر کانفینگ این محصول یافته‌اند به گونه‌ای که عیب‌‌یابی آن را در کمترین زمان ممکن انجام داده و عملیات تعمیر را با بالاترین میزان موفقیت به اتمام می‌ رسانند.

شما کاربران گرامی می‌توانید با حضور در این مرکز تخصصی‌ترین سرویس‌های تعمیرات لپ تاپ Asus ازجمله سرویس‌های مرتبط با تعمیر مشکل بهم ریختگی رنگ صفحه نمایش لپ تاپ ایسوس را دریافت نمایید. هزینه‌های اخذ شده در مرکز تعمیرات لپ‌تاپ بر اساس نرخ‌نامۀ مصوب بوده و مبلغ مذکور پیش از هر اقدامی -درصورت درخواست-، به صاحب دستگاه اعلام می‌گردد. بعلاوه تمامی قطعاتی که در حین تعمیر ممکن است نیاز به تعویض داشته باشند با قطعات اصل و اورجینال جایگزین می‌گردند تا آسیبی به کیفیت عملکرد دستگاه وارد نشود.

نمایندگی ایسوس

نمایندگی ایسوس ارائه دهندۀ تمامی خدمات مرتبط با فروش و تعمیر محصولات ایسوس اعم از لپ تاپ، مادربرد، سرور، رایانه شخصی، قطعات شبکه، پروژکتور و …. به کاربران گرامی می باشد. کاربران گرامی محصولات ایسوس می توانند با مراجعه به نمایندگی ایسوس، تخصصی ترین خدمات مرتبط با دستگاه خویش را دریافت نمایند و از مراجعه به سایر مراکز بی نیاز گردند؛ تمامی خدمات ارائه شده در این مرکز به دست تیمی از زبده ترین کارشناسان حوزه تعمیر و فروش و با بهره مندی از پیشرفته ترین تجهیزات و امکانات این حوزه انجام می پذیرد.

نمایندگی تعمیرات ایسوس

نمایندگی تعمیرات ایسوس ارائه دهنده تخصصی ترین سرویس های مرتبط با تعمیر، بهسازی، ترمیم و بازیابی دستگاه های ایسوس به مراجعان محترم است. متقاضیان سرویس های مذکور می توانند با حضور در نمایندگی تعمیرات Asus و مراجعه به پارت تخصصی مربوط  با دستگاه خویش، خدمات مورد نیاز خویش را دریافت نمایند. جهت کسب بهترین نتیجه از تعمیرات ایسوس توصیه می شود که حتما نوع اشکال پیش آمده در دستگاه را با کارشناس تعمیر در میان بگذارید.

بعلاوه اگر با بروز اشکال در دستگاه، سیستم و یا قطعات آن را دستکاری نموده اید، حتما این موضوع را به همراه تمام جزییات، با کارشناس نمایندگی تعمیرات ایسوس در میان بگذارید. این امر کمک شایانی به کارشناسان، در عیب یابی صحیح دستگاه و تشخیص درست نوع تعمیر مورد نیاز جهت رفع اشکال پیش آمده، می کند. واحدهای ارائه دهنده خدمات در نمایندگی تعمیرات ایسوس دربخش زیر معرفی شده است.

4/5(3 امتیاز)