جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تاچ تبلت ایسوس

یکی از قطعاتی که ممکن است در تبلت های مورد استفاده دچار اشکال گردد و کاربر را با دردسر مواجه سازد، تاچ است. در صورت خرابی تاچ، تبلت دیگر قادر به تشخیص حرکت و موقعیت انگشت کاربر نخواهد بود و برخلاف قبل، به دستورات کاربر پاسخی نخواهد داد. اشکالات پیش آمده در تاچ تبلت ایسوس به هر دلیل که باشد، تعمیر درست و اصولی آنها، صرفاً با مراجعه به یکی از مراکز تخصصی و مجاز در حوزه تعمیرات تبلت محقق می گردد. مرکز تعمیر تبلت ایسوس یکی از مراکز پیشرو و متخصص در حوزه تعمیرات تبلت است که با حضور در آن می توان تخصصی ترین سرویس های بهسازی، سرویس و تعمیر تاچ تبلت ایسوس و سایر قطعات مرتبط با این دستگاه را دریافت نمود.

در صورتی که اشکال پیش آمده در تاچ تبلت ایسوس حاد بوده و امکان رفع آن وجود نداشته باشد، اقدامات لازم جهت تعویض تاچ تبلت ایسوس– پس از کسب اجازه از صاحب دستگاه- انجام خواهد شد.

تعمیر تاچ تبلت ایسوس

چه عواملی باعث می‌شود تاچ تبلت ایسوس از کار بیافتد؟

اولین و مهم‌ترین عاملی که موجب از کار افتادن تاچ تبلت ایسوس می‌شود، وارد شدن ضربه به این دستگاه است. چراکه ضربه و فشار زیاد می‌تواند تاچ تبلت را جابجا کرده و عملکرد آن را به صورت کامل مختل کند. از طرفی وارد شدن ضربه به تبلت ممکن است موجب قطع شدن یا جدا شدن کابل تاچ از مادربرد این دستگاه شود که در این صورت راه ارتباطی بین تاچ و مادربرد تبلت قطع شده و تاچ نمی‌تواند از برد دستگاه فرمان بگیرد. به همین دلیل هم عمل نمی‌کند. وارد شدن گرد و غبار به تبلت نیز می‌تواند در عملکرد تاچ آن تاثیر داشته باشد. البته گاهی اوقات هم اختلالات نرم‌افزاری مانند: نصب بد‌افزارها بر روی تبلت و ویروسی شدن این دستگاه موجب کار نکردن تاچ آن می‌شوند. در کل تمامی عواملی که می‌توانند موجب از کار افتادن تاچ تبلت شوند شامل موارد زیر می‌باشند:

  • وارد شدن ضربه و فشار به نمایشگر تبلت
  • وارد شدن گرد و غبار به داخل تبلت
  • بروز اختلالات نرم‌افزاری

تعمیر تاچ تبلت ایسوس

تعمیر تاچ تبلت ایسوس و سایر نکات آن توسط کارشناسان مرکز تعمیرات تبلت ایسوس در بخش زیر آموزش داده خواهد شد لیکن در صورتی که آشنایی و تسلطی بر این حوزه ندارید توصیه می شود جهت دریافت خدمات مرتبط با تعمیر تاچ تبلت ایسوس به نمایندگی ایسوس مراجعه نمایید. در این مرکز تعویض انواع تاچ و ال سی دی تبلت ایسوس با کیفیت اورجینال و شرکتی انجام می پذیرد.

  • انجام تعویض و تعمیر تاچ تبلت ایسوس بر اساس ویدئوی مرتبط با تبلت خویش
  • تست تاچ تبلت پس از تعمیر تاچ تبلت ایسوس
  • عدم استفاده از فشار در حین کار با تبلت ( اگر بخشی باز دستگاه به درستی جا نیفتاده است آن را به زور جا ندهید. یک قدم به عقب برگردید و ببینید چه چیزی از محل خود خارج شده است.)
  • از فشار و چرخاندن بیش از اندازه پیچ ها خودداری کنید این کار سبب هرز شدن پیچ و جای آن می شود.
  • بخش های ذکر شده را تست کنید: صفحه نمایش لمسی یا تاچ تبلت، ال سی دی / صفحه نمایش، حسگر فیوز، اسپیکر و میکروفون، بلندگو، دوربین جلو و عقب، شبکه و وای فای، دکمه های خانه و ولوم، پورت شارژ و جک هدفون.
  • انتخاب یک فضای تمیز و عاری از آلودگی
  • خالی کردن الکتریسته ساکن در بدن با لمس یک میز فولادی و یا هر وسیله ی مشابه.
  • کسب اطمینان از فراهم بودن قطعات و ابزارهای مورد نیاز
  • فراهم کردن پیچ‌گوشتی، پیچ‌گوشتی ترکس و انبرک پلاستیکی
  • مشاهده ویدئوهای آموزش مرتبط در صورت نیاز
  • خاموش کردن تبلت جهت شروع تعمیر تاچ تبلت ایسوس
  • باز کردن پیچ های پشت تبلت
  • خارج کردن باتری تبلت (اگر باتری جدا نمیشود ابتدا سوکت باتری را پس از باز کردن پشت تبلت در بیاورید تا از آسیب به تبلت جلوگیری شود)

راهکارهای رفع مشکل از کار افتادن تاچ تبلت ایسوس

اگر دلیل اصلی کار نکردن تاچ تبلت ایسوس نرم‌افزاری باشد و هیچ‌گونه ضربه و فشاری به نمایشگر تبلت وارد نشده باشد، می‌توان با یکسری راهکارهای ساده اما موثر، این مشکل را برطرف کرد. در ادامه برخی از مهم‌ترین روش‌هایی که به حل مشکل کار نکردن تاچ تبلت کمک می‌کنند، اشاره خواهیم کرد.

فضای رم تبلت را خالی کنید

  • اولین راهکاری که می‌توانید برای خلاص شدن از کار نکردن یا دیر عمل کردن تاچ تبلت ایسوس از آن استفاده کنید این است که فضای رم تبلت را خالی کنید. درواقع آزاد کردن فضای رم موجب افزایش سرعت تبلت می‌شود و به نوعی این دستگاه را از حالت فریز یا همان هنگ بودن خارج می‌کند. برای آزادسازی فضای رم تبلت ایسوس اول از همه باید به این سوال پاسخ دهید که آیا تبلت شما ویندوزی است یا اندرویدی؟ چراکه تبلت‌های ایسوس با دو سیستم‌عامل اندروید و ویندوز در بازار موجود می‌باشند.
  • اگر تبلت ایسوس شما اندرویدی است شما می‌توانید با خالی کردن حافظه کش اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی این دستگاه، حافظه رم آن را آزاد کنید. برای انجام این کار به بخش تنظیمات تبلت ایسوس و سپس به بخش اپلیکیشن‌ها بروید. در این قسمت می‌توانید تمامی اپلیکیشن‌هایی که بر روی تبلت شما نصب شده است را ببینید. بر روی هر اپلیکیشنی که قصد پاک کردن کش آن را دارید تپ کنید و به قسمت Storage بروید. حالا گزینه Clear Cache را انتخاب کنید.
  • اگر تبلت ایسوس شما ویندوزی است، شما می‌توانید با بستن اپلیکیشن‌هایی که باز است به آزادسازی فضای رم این دستگاه کمک بسزایی کنید. برای انجام این کار کلیدهای WIN + TAB را همزمان فشار دهید تا تسک سوئیچینگ نمایش داده شود حالا روی آیکون “x” هر برنامه‌ای که خواستید ببندید، ضربه بزنید.

 تبلت را ریست کنید

دومین راهکار برای خلاص شدن از شر مشکل کار نکردن تاچ تبلت ایسوس این است که این دستگاه را ریست کنید. با ریست کردن تبلت ایسوس می‌توان به آزادسازی فضای رم این دستگاه کمک بسزایی کرد. توجه داشته باشید که نباید تبلت را یک بار خاموش و روشن کنید بلکه حتماً باید آن را ریست کنید.

رفع مشکلات تاچ تبلت ایسوس

 تبلت را ویروس‌کشی کنید

از آن‌جایی که امکان دارد ویروسی شدن تبلت موجب از کار افتادن تاچ آن شده باشد بهتر است آن را ویروس‌کشی کنید. درضمن از دانلود نرم‌افزارها از وب سایت‌های نامعتبر خودداری کنید و تنها از اپلیکیشن‌های معتبر مانند: بازار و پلی استور، نرم‌افزارهای مورد نیاز خود را دانلود کنید. درصورتی که با ویروس‌کشی کردن تبلت مشکل کار نکردن آن برطرف نشد می‌توانید این دستگاه را به متخصصان نمایندگی تعمیرات تبلت ایسوس بسپارید تا با فلش کردن این دستگاه یا تعمیرات تخصصی آن درصورت نیاز، مشکل کار نکردن تاچ تبلت ایسوس را برطرف کنند.

تعویض تاچ تبلت ایسوس

در ارتباط با تعویض تاچ تبلت ایسوس، در صورتی که بررسی های کارشناسان ما به این نتیجه منتهی شود که شکستگی پیش آمده در دستگاه تنها گلس را درگیر خود کرده است، از تعویض تاچ صرف‌نظر می شود. در این وضعیت پس از کسب اجازه از صاحب دستگاه، تنها گلس تبلت تعویض می گردد. اما در شرایطی که شکستگی تبلت، به تاچ و ال سی دی سرایت کرده باشد، لازم است تا این دو بخش از دستگاه نیز تعویض گردند. در صورتی که قصد دارید تعویض تاچ تبلت‌تان را خودتان انجام دهید می توانید در بخش های آتی مطالب مرتبط با آموزش تعویض تاچ تبلت ایسوس را دنبال نمایید:

  • در تعویض تاچ تبلت ایسوس به این نکته توجه فرمایید که از قطعات سازگار با تبلت خود استفاده نمایید. به عبارتی دیگر تاچ هر مدل دستگاه تنها سازگار با همان دستگاه است و قابل استفاده در مدل دیگر نیست.
  • توصیه می شود پس از تعویض تاچ تبلت ایسوس، در حضور کارشناس تعمیر، صحت عملکرد دستگاه را چک نمایید.
  • یکی از شروط لازم برای عدم نیاز به تعویض تاچ تبلت ایسوس آن است که اولاً تاچ تبلت به درستی کار کند و ثانیاً ال سی دی پیکسل نسوزانده باشد.
  • اگر هر قسمتی از ال سی دی شکسته باشد، نور نداشته باشد، سیاه شده باشد و یا به رنگ بنفش و یا … تغییر رنگ داده باشد، مشکل ال سی دی تبلت با تعویض گلس حل نخواهد شد.
  • در صورتی که تاچ تبلت ایسوس کار نکند، می بایست تاچ و ال سی دی تعویض شود.

تعمیر تبلت ایسوس

خدمات ارائه شده در مرکز تعمیر تبلت ایسوس منحصر به سرویسی خاص نیست و کارشناسان حاضر در این مجموعه قادر به رفع و حل تمامی اشکالات سخت افزاری و نرم افزاری ایجاد شده در این دستگاه هستند؛ برخی از این اشکالات عبارتند از: ویروسی شدن و آلودگی به نرم افزارهای خراب و یا بدافزار، خرابی سیستم عامل، خرابی تاچ تبلت ایسوس، خرابی بخش های مختلف سخت افزار نظیر باطری‌ها، شکستگی تاچ و ال سی دی، بروز اختلال در تاچ و… .

تمامی تعمیرات مرتبط با تبلت ایسوس پس از عیب یابی صحیح آغاز گشته و تا بازیابی کیفیت اولیه محصول ادامه خواهد داشت. هزینه دریافتی پیش از اقدام به تعمیر، توسط کارشناسان این مرکز به طور تخمینی برآورد شده و به اطلاع صاحب دستگاه رسانده می شود تا در صورت تأیید مراحل مورد نیاز جهت تعمیر دستگاه آغاز گردد.

نمایندگی تعمیرات ایسوس

نمایندگی تعمیرات ایسوس ارائه دهنده تخصصی ترین سرویس های مرتبط با تعمیر، بهسازی، ترمیم و بازیابی دستگاه های ایسوس به مراجعان محترم است. متقاضیان سرویس های مذکور می توانند با حضور در نمایندگی تعمیرات Asus و مراجعه به پارت تخصصی مربوط  با دستگاه خویش، خدمات مورد نیاز خویش را دریافت نمایند. جهت کسب بهترین نتیجه از تعمیرات ایسوس توصیه می شود که حتما نوع اشکال پیش آمده در دستگاه را با کارشناس تعمیر در میان بگذارید.

بعلاوه اگر با بروز اشکال در دستگاه، سیستم و یا قطعات آن را دستکاری نموده اید، حتما این موضوع را به همراه تمام جزییات، با کارشناس نمایندگی تعمیرات ایسوس در میان بگذارید. این امر کمک شایانی به کارشناسان، در عیب یابی صحیح دستگاه و تشخیص درست نوع تعمیر مورد نیاز جهت رفع اشکال پیش آمده، می کند. واحدهای ارائه‌دهنده خدمات در نمایندگی تعمیرات ایسوس در بخش زیر معرفی شده‌اند.

نمایندگی ایسوس

نمایندگی ایسوس ارائه دهندۀ تمامی خدمات مرتبط با فروش و تعمیر محصولات ایسوس اعم از لپ تاپ، مادربرد، سرور، رایانه شخصی، قطعات شبکه، پروژکتور و …. به کاربران گرامی می باشد. کاربران گرامی محصولات ایسوس می توانند با مراجعه به نمایندگی ایسوس، تخصصی ترین خدمات مرتبط با دستگاه خویش را دریافت نمایند و از مراجعه به سایر مراکز بی نیاز گردند؛ تمامی خدمات ارائه شده در این مرکز به دست تیمی از زبده ترین کارشناسان حوزه تعمیر و فروش و با بهره مندی از پیشرفته ترین تجهیزات و امکانات این حوزه انجام می پذیرد.

Rate this post