جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعمیر کارت گرافیک آل این وان ایسوس

تعمیر کارت گرافیک آل این وان ایسوس یکی دیگر از سرویس‌های تخصصی ارائه شده در نمایندگی ایسوس است که توسط تیمی از خبره‌ترین کارشناسان و با استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات انجام می‌پذیرد. پیش از پرداختن به سرویس‌های تخصصی مرتبط با کارت گرافیک آل این وان بد نیست نگاهی به ساختار این قطعه و کارکرد آن داشته باشیم.

کارت گرافیک all in one ایسوس همچون سایر کارت گرافیک های بکاررفته در دستگاه‌های مشابه، وظیفه رندرینگ یا نمایش تصاویر بر روی صفحه نمایشگر را بر عهده دارد. در آل این وان‌ها، کارت گرافیک معمولاً به دو شکل بکاررفته است؛ در شکل نخست، تمامی فعالیت‌های مرتبط با پردازش‌های گرافیکی، توسط یک تک هسته گرافیکی پردازنده انجام می‌شود و آل این وان کارتِ گرافیکی مستقل ندارد (هسته گرافیکی این مدل‌ها در درون پردازنده قرار دارد و کارآیی لازم برای بازی و کارهای گرافیکی سنگین را ندارد).

در شکل دیگر، علاوه بر هسته گرافیکی پردازنده، یک کارت گرافیک مستقل نیز جهت پردازش‌های سنگین‌تر بکاررفته است تا دستگاه کارایی لازم جهت پردازش‌های سنگین گرافیکی را داشته باشد. این تفاوت می‌بایست در روند تعمیر آل این وان Asus مدنظر قرار گیرد.

علل خرابی کارت گرافیک آل این وان ایسوس

تجربه ثابت کرده یکی از اصلی ترین علل بروز خرابی در کارت گرافیک‌ها و البته سایر قطعات سخت افزاری، حرارت و رطوبت ناسازگار با دستگاه است. قرار گرفتن آل این وان در موقعیتی با درجه حرارت نامناسب، باعث خرابی مهمترین قطعه کارت گرافیک یعنی GPU میگردد. علاوه بر این در چنین شرایطی احتمال جداشدگی برد و خرابی IC نیز وجود دارد. مشکل دیگری که در اثر حرارت بالا ایجاد می شود، دفرمه شدن آرایش فن ها است.

از آنجا که جنس فن های خنک کنندۀ موجود بر روی کارت گرافیک آل این وان، پلاستیک و یا مدل هایی ترکیبی با فیبر کربن است، احتمال دفرمه شدن آنها در دمای نامتعادل وجود دارد. برای پیشگیری از بروز چنین مشکلاتی می بایست دائماً دمای کارت گرافیک آل این وان ایسوس را چک کرده و در صورت لزوم به تهویه مناسب توجه گردد. علاوه بر آن در صورت مشاهده دمای بالا GPU بهتر است به تعویض خمیر سیلیکون آن اقدام کرده و یا عملیات غبار روبی را انجام دهید. در صورت خرابی کارت گرافیک و نیاز به تعمیر کارت گرافیک آل این وان ایسوس می توانید به نمایندگی ایسوس مراجعه نمایید.

تعمیر کارت گرافیک آل این وان ایسوس

امکان تعویض یا ارتقاء گرافیک وجود دارد. اما باید توجه داشت در حالتی که چیپ گرافیک روی مادربورد لحیم شده باشد تعویض یا ارتقاء کارت گرافیک خیلی سخت می شود و نیاز به مهارت و تخصص ویژه‌ای دارد. کارشناسان واحد تعمیر کارت گرافیک آل این وان ایسوس قادر به ارتقاء چیپ گرافیک بوده و این کار را به صورت حرفه‌ای بدون آسیب رساندن به چیپ گرافیک و مادربورد انجام می‌دهند.

برای این کار، کادر فنی مرکز تعمیرات آل این وان ایسوس ، دستگاه را باز کرده، کارت گرافیک قدیمی یا معیوب را خارج کرده و کارت گرافیک جدید را جایگزین خواهند کرد. توصیه می کنیم از تعویض کارت گرافیک آل این وان به دست خودتان یا توسط افرادی که تخصص لازم را ندارند جدا پرهیز نمایید. زیرا اگر فقط یک قطعه کوچک از مادربورد آسیب ببیند، دیگر دستگاه از دست رفته و باید فکر یک آل این وان دیگر باشید.

برای تعویض یا ارتقاء گرافیک یا تعویض چیپ‌های لحیم شده روی بورد الکترونیکی دستگاهی به نام “BGA Machine” تولید شده است. برخی ترجیح می دهند از روش هیتینگ یا گرما دادن به مدار و قطعه با سشوار مخصوص گرمایی استفاده کنند که روشی خطرناک است و در آن امکان خرابی کارت گرافیک بالاست.

نمایندگی ایسوس

نمایندگی ایسوس ارائه دهندۀ تمامی خدمات مرتبط با فروش و تعمیر محصولات ایسوس اعم از لپ تاپ، مادربرد، سرور، رایانه شخصی، قطعات شبکه، پروژکتور و …. به کاربران گرامی می باشد. کاربران گرامی محصولات ایسوس می توانند با مراجعه به نمایندگی ایسوس، تخصصی ترین خدمات مرتبط با دستگاه خویش را دریافت نمایند و از مراجعه به سایر مراکز بی نیاز گردند؛ تمامی خدمات ارائه شده در این مرکز به دست تیمی از زبده ترین کارشناسان حوزه تعمیر و فروش و با بهره مندی از پیشرفته ترین تجهیزات و امکانات این حوزه انجام می پذیرد.

5/5(1 امتیاز)