جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

دلیل داغ شدن لپ تاپ ایسوس چیست؟ چگونه مشکل داغ شدن لپ تاپ ایسوس را رفع کنیم؟

مطمئناً زمانی که بازی‌های سنگین را بر روی لپ تاپ خود اجرا می‌کنید یا زمانی که در حال ادیت عکس یا فیلم هستید متوجه داغ شدن لپ تاپ می‌شوید که کاملاً طبیعی است. اما گاهی اوقات لپ تاپ بدون هیچ دلیل خاصی به صورت غیر طبیعی داغ می‌شود. در این حالت یا مشکل از تهویه ضعیف است یا موارد دیگری مانند: گرفتگی مجرای هوا و فن‌ها، خرابی فن، برنامه‌های معیوب، استفاده از آنتی ویروس‌های سنگین و ویروسی شدن لپ تاپ. اگر شما هم با مشکل داغ شدن بیش از اندازه لپ تاپ ایسوس مواجه شده‌اید، ادامه این مطلب را دنبال کنید تا دلیل اصلی داغ شدن لپ تاپ خود را پیدا کنید چرا که قرار است در ادامه این مطلب از نمایندگی ایسوس دلیل داغ شدن لپ تاپ ایسوس را بررسی کنیم.

دلیل داغ شدن لپ تاپ ایسوس چیست

فهرست مطالب

بررسی دلیل داغ شدن لپ تاپ ایسوس

تهویه ضعیف ؛ لپ تاپ خود را بر روی پتو یا پاهایتان نگذارید!

مهم‌ترین یا می‌توان گفت که اصلی‌ترین دلیل داغ شدن لپ تاپ ایسوس، تهویه ضعیف است. زمانی که شما لپ تاپ خود را بر روی پتو، بالش یا پاهایتان قرار می‌دهید، تهویه آن دچار مشکل می‌شود چرا که مجرای ورودی و خروجی هوای لپ تاپ مسدود می‌شود. به همین دلیل هوای داغ ناشی از عملکرد قطعات و اجزای لپ تاپ نمی‌تواند به خوبی از منافذ آن خارج شود و همین مسئله موجب داغ شدن بیش از اندازه لپ تاپ می‌شود. بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم که همیشه لپ تاپ خود را بر روی سطوحی صاف و سفت قرار دهید نه بر روی بالش، پتو یا حتی پاهایتان.

گرفتگی مجرای هوا و فن‌ها ؛ گرد و خاک عامل اصلی گرفتگی مجرای هوا لپ تاپ

هر چقدر هم که رفتار دوستانه‌ای با لپ تاپ خود داشته باشید و به بهترین شکل ممکن از آن مراقبت کنید، نمی‌توانید از شر گرد و خاک که به مرور زمان موجب گرفتگی مجرای هوا و فن‌های لپ تاپ می‌شود، خلاص شوید. در صورتی که صدای چرخش فن را به خوبی می‌شنوید اما احساس می‌کنید که حجم هوای خروجی از لپ تاپ نسبت به قبل کمتر شده است، می‌توانید احتمال گرفتگی مجرای هوای لپ تاپ با گرد و خاک را در نظر بگیرید.

برای حل این مشکل به هیچ وجه نباید از سشوار یا جاروبرقی برای تمیز کردن گرد و غبار لپ تاپ استفاده کنید. بهتر است با یک کمپرسور هوای فشرده این کار را انجام دهید اما قبل از آن حتماً لپ تاپ خود را خاموش کنید و اتصال فن لپ تاپ از مادربرد آن را قطع کنید. اگر خیلی با اجزاء لپ تاپ آشنایی ندارید و تاکنون درب پشت لپ تاپ را باز نکرده‌اید، بهتر است انجام این کار را به تکنسین‌های نمایندگی تعمیرات لپ تاپ ایسوس بسپارید.

خرابی فن لپ تاپ ؛ صدای غیر عادی فن نشان دهنده خرابی آن

دیگر دلیل داغ شدن لپ تاپ ایسوس، خرابی فن آن یا پایان عمر مفید خمیر رسانای گرما است. اگر صداهای غیر عادی از فن لپ تاپ خود می‌شنوید به این معناست که مدت طولانی است که لپ تاپتان را سرویس نکرده‌اید. به همین دلیل فن لپ تاپ شما خراب شده است و نیاز به تعویض دارد. البته گاهی اوقات هم فن لپ تاپ سالم است و تنها خمیر رسانای گرما کارایی اولیه خود را از دست داده است و باید تعویض گردد.

ویروسی شدن لپ تاپ یا نصب آنتی ویروس سنگین بر روی لپ تاپ

برخی از ویروس‌ها به قدری قدرتمند هستند که موجب داغ شدن بیش از اندازه لپ تاپ می‌شوند از طرفی برخی از آنتی ویروس‌ها هم با کانفیگ یا مشخصات سخت‌افزاری لپ تاپ سازگار نیستند یا به اصطلاح خیلی سنگین هستند. به همین دلیل وقتی که از چنین آنتی ویروس‌هایی بر روی سیستم خود استفاده می‌کنید موجب دو برابر شدن عملکرد CPU و در نتیجه داغ شدن بیش از اندازه لپ تاپ می‌شوند. بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم که یک آنتی ویروس اورجینال و سبک را بر روی سیستم خود نصب کنید و لپ تاپ خود را با استفاده از آن ویروس‌کشی کنید تا از شر مشکل داغ شدن بیش از اندازه لپ تاپ خلاص شوید.

نمایندگی رسمی ایسوس ؛ فروش و تعمیرات لپ تاپ ایسوس

اگر از کاربران لپ تاپ ایسوس هستید و با مشکلی در این دستگاه مواجه شده‌اید می‌توانید از خدمات عیب‌یابی و تعمیرات لپ تاپ ایسوس توسط نمایندگی رسمی ایسوس استفاده کنید. علاوه‌بر این می‌توانید هر یک از مدل‌های لپ تاپ ایسوس را از این مرکز خریداری کنید. نمایندگی ایسوس دارای کارشناسان خبره‌ای می‌باشد که با در نظر گرفتن بودجه و نیاز شما بهترین مدل لپ تاپ ایسوس را به شما پیشنهاد می‌دهند. به همین دلیل به راحتی و بدون هیچ گونه سردرگمی می‌توانید بهترین مدل لپ تاپ ایسوس را از این مرکز خریداری کنید.

5/5(2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed