جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعمیرات کارت صدا ایسوس

تعمیرات کارت صدا ایسوس در نمایندگی ایسوس به کمک تجهیزات مدرن انجام می گردد. کارت صدا یکی از عناصر سخت‌افزاری رایانه‌است که وظیفه ی پخش و ضبط صدا را دارد. قبل از گسترش کارتهای صدا، صدا در رایانه توسط بلند گوهای داخلی ایجاد می‌شد. این بلند گوها توان خود را از برد اصلی می گرفتند. استفاده از کارت صدا از اواخر سال ۱۹۸۰ شروع شد.  وظیفه کارت صدا آماده سازی سیگنالها جهت پخش و دریافت سیگنالهای ورودی از میکروفن و آماده کردن آنها برای ذخیره در رایانه‌است.

کارت صدا، کارت صوتی نیز نامیده می‌شود و در بسیاری موارد می‌تواند اصواتی با کیفیت بسیار عالی تولید کند. صوت، یک سیگنال آنالوگ است که به صورت موج پیوسته انتشار می‌یابد. رایانه همواره در حال پردازش سیگنالهای آنالوگ است، زیرا این سیگنالها دائماً در حال تغییرند. سیگنالهای دیجیتالی تولید شده مجدداً باید به سیگنالهای آنالوگ تبدیل شوند تا بتوانند به وسیله بلند گو پخش شوند. متخصصین تعمیرات کارت صدا ایسوس پس از انجام عیب یابی های اولیه و تست دستگاه به تعمیرات کارت صدا می پردازند. در صورتی که امکان تعمیر کارت صدا وجود نداشته باشد ، تعویض آن پیشنهاد می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با متخصصین ما در نمایندگی ایسوس تماس بگیرید.

تعمیرات کارت صدا ایسوس

آشنایی با اجزا و قطعات کارت صدا ایسوس

اغلب کارت‌های صدای امروزی، از نوع PCI هستند. این کارتها معمولاً در یکی از اسلات های آزاد برد اصلی نصب می گردند. در دنیای کارت صداهای امروزی، Sound Blaster Pro به‌عنوان یک استاندارد در دنیای کارت‌ صداها مطرح است. اطلاع از قطعات و اجزا کارت صدا ایسوس برای کاربران عادی کامپیوترها چندان ضروری نیست. با این وجود برخی از کاربران به دلیل علاقه و یا به دلیل فعالیت در حوزه تعمیرات کارت صدا ایسوس ، تمایل به کسب اطلاعات بیشتری در این باره دارند.

از همین رو در این بخش برآن شده‌ایم تا قطعات کارت صدا را بررسی کرده و وظیفه هر یک از آنها را شرح دهیم. کارت‌های صدا به طور کلی متشکل از یک پردازنده سیگنال‌های دیجیتال (DSP) (انجام محاسبات)، یک مبدل دیجتیال به آنالوگ (DAC)، یک مبدل آنالوگ به دیجیتال (ADC) برای صوت ورودی به کامپیوتر، حافظه ROM یا Flash برای ذخیره‌سازی داده، یک اینترفیس دستگاه‌های موزیکال دیجیتالی (MIDI) برای اتصال دستگاه‌های موزیک خارجی، رابط‌های لازم برای اتصال به میکروفن یا بلندگو و در نهایت یک پورت خاص «بازی» برای اتصال اهرمک (Joystick).

علائم خرابی کارت صدا ایسوس

عمل نکردن کارت صدا ASUS

یکی از مشکلات شایع در بین کاربران لپ تاپ ایسوس عمل نکردن کارت صدا ایسوس است. اولین و بهترن راهکاری که می‌توان برای رفع این مشکل استفاده کرد، حذف درایو صدا و نصب مجدد آن است. البته می‌توان از راهکارهای دیگری مانند فعال کردن Windows Audio و ابزار عیب‌یابی ویندوز (Troubleshooting) نیز استفاده کرد.

درصورتی که هر یک از این راهکارهای نرم‌افزاری را برای رفع مشکل عمل نکردن کارت صدا ایسوس امتحان کردید اما باز هم این مشکل وجود داشت باید احتمال بروز مشکل سخت‌افزاری در کارت صدا ایسوس را در نظر بگیرید. در این صورت می‌توانید تعمیر کارت صدا ایسوس را به نمایندگی ایسوس بسپارید تا متخصصان این مرکز مشکلات آن را به صورت حرفه‌ای برطرف کنند.

عمل نکردن کارت صدا ASUS

پخش صدای خش خش

گاهی اوقات مزاحمت کارت‌های جانبی برای کارت صدا موجب پخش صدای خش خش یا وز وز از بلندگوی دستگاه می‌شود. این مشکل در اکثر مواقع با عوض کردن جای شکاف کارت صدا برطرف می‌شود. یکی دیگر از عوامل پخش صدای خش خش از بلندگوی دستگاه نزدیک بودن کابل‌های برق به کارت صدا است که باید آن‌ها را از کارت صدا دور کنید. درنهایت اگر باز هم با این مشکل روبه‌رو شدید می‌توانید تعمیر کارت صدا ایسوس را به نمایندگی ایسوس بسپارید.

انواع کارت صدا

کارت صدا ها همانند انواع هارد به دو صورت اکسترنال و اینترنال عرضه می شود. اینترنال در دستگاه های کامپیوتر و لپ تاپ جای گذاری می شود.اکسترنال ها در مدل های گوناگونی عرضه می شوند که معمولا برای نصب آن ها از پورت های دستگاه استفاده می کنند. بعضی از این کارت صدا ها دارای ولوم نیز هستند. این نوع کارت صدا ها به دلیل در اختیار داشتن انواع تنظیمات و در دسترس بودن ورودی ها و خروجی ها از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. تعمیرات انواع این کارت صدا ها در این مرکز انجام می شود. جهت  تعمیرات کارت صدا ایسوس نیز می توانید به این نمایندگی مراجعه کنید.

تعمیرات کارت صدا ایسوس

خرابی کارت صدا در دستگاه های ایسوس باعث می شود هیچ صدایی از دستگاه پخش نشود. یکی از مشکلاتی که باعث می شود کارت صدا به درستی عمل نکند نصب نبودن درایو مربوط به کارت صدا می باشد. البته در بعضی مواقع هم پخش نشدن صدا از دستگاه دلایل دیگری هم دارد که شامل قطع اتصال اسپیکر ها، ست نکردن اسپیکر ها با دستگاه، درست نبودن تنظیمات در Device Manager می باشد.

هر یک از این مشکلات در دستگاه های ایسوس باعث می شود تا عملکرد این عنصر به درستی انجام نشود. گاهی هم ممکن است تمامی تنظیمات درست باشد ولی کارت صدا توسط دستگاه خوانده نشود. به طور کلی تعمیرات کارت صدای ایسوس نیازمند مهارت و تخصص می باشد. انواع تعمیرات مورد نیاز برای کارت صدای ایسوس و همچنین تعویض این قطعه در این مرکز انجام می شود.

نمایندگی کامپیوتر ایسوس

نمایندگی کامپیوتر ایسوس ارائه‌دهنده تخصصی‌ترین سرویس تعمیر و فروش انواع کامپیوتر Asus به متقاضیان است. کاربرانی که قصد خرید و یا تعمیر کامپیوتر ایسوس خود را دارند می‌توانند به نمایندگی کامپیوتر Asus مراجعه کرده و خدمات مورد نیاز خود را دریافت نمایند. خدمات ارائه شده در نمایندگی کامپیوتر ایسوس منحصر به موردی خاص نیست و شامل کلیه سرویس‌های عمومی و تخصصی مرتبط با این دستگاه نظیر تعمیرات سخت افزاری، تعمیرات نرم افزاری، تعویض قطعات، عیب‌یابی کامپیوتر و مواردی از این دست می‌گردد.

برخی دیگر از خدمات ارائه شده توسط کارشناسان نمایندگی کامپیوتر ایسوس عبارت است از: عیب یابی سخت افزار کامپیوتر، عیب یابی نرم افزار کامپیوتر، بررسی همه جانبه‌ی صفحه نمایش کامپیوتر به منظور پیشگیری از سوختگي پيکسل یا ضعيف و کم نور شدن فلورسنت و مشکلات هاي‌ولتاژ و …، خدمات تخصصی تعمیرات و تعویض صفحات نمایش اعم از LCD و LED  انواع کامپیوتر و … .

5/5(1 امتیاز)