جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

ریکاوری هارد لپ تاپ ایسوس

ریکاوری هارد لپ تاپ ایسوس یکی دیگر از تخصصی ترین خدمات ارائه شده در نمایندگی ایسوس است که با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات این حوزه نظیر PC3000 انجام می پذیرد. کارشناسان حاضر در مرکز ریکاوری هارد لپ تاپ ایسوس به دلیل بهره مندی از پیشرفته ترین تجهیزات این حوزه قادر به بازیابی و ریکاوری تمامی اطلاعات و داده هایی هستند که به هر روی از دست رفته و در اختیار کاربر نیستند. دارندگان هارد لپ تاپ ایسوس می توانند در صورت بروز هر گونه اشکال و عدم دستیابی به اطلاعات موجود در آن به مرکز بازیابی و ریکاوری هارد لپ تاپ ایسوس مراجعه نمایید و کلیه اطلاعات و داده های از دست رفته خویش را بازیابی و ریکاوری نمایند.

ریکاوری هارد لپ تاپ ایسوس

شدت آسیب هارد و ریکاوری هارد لپ تاپ ایسوس

در ارتباط با سطح آسیب هارد و ریکاوری هارد لپ تاپ ایسوس ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که در تمامی آسیب ها، ضربه وارد شده به دستگاه نقش مهمی را ایفا می کند. بر خلاف بینش رایج که ضربه فقط شامل ضربات محکم افتادن و … است در این نوع هاردها هرگونه ضربه ضعیف مانند بستن در لپ تاپ، تکان خوردن کیس کامپیوتر خانگی و حتی جا به جایی های لپ تاپ ها می تواند باعث خرابی هاردها شود. بد نیست بدانید که تأثیر ضربه وارده بر هارد در هنگام روشن بودن هارد چندین برابر بیشتر خواهد بود و کار کردن با هارد در چنین شرایطی می تواند شرایط را به مراتب برای هارد بدتر کند.

به همین دلیل توصیه می شود در صورت خرابی هارد و نیاز به ریکاوری هارد لپ تاپ ایسوس اگر واقعا اطلاعات ارزشمندی روی هارد دارید قبل از بدتر شدن شرایط هارد و بالا رفتن درصد خرابی حتما به مراکز معتبر و افراد با دانش کافی مراجعه کنید چون در غیر این صورت ممکن است اطلاعات شما برای همیشه از دست برود. به طور کلی می توان سطح خرابی هارد و امکان بازیابی اطلاعات آن را به سه سطح تقسیم کرد که شرح این سه سطح در بخش ذیل آورده خواهد شد.

حالت اول در ریکاوری هارد لپ تاپ ایسوس

حالت اول این است که هارد شما خراب شده و اطلاعات در دسترس نیست لیکن خرابی دستگاه به شدتی نیست که خواندن اطلاعات ممکن نباشد. در این حالت می توان با استفاده از دستگاههای مخصوص و روش های پیچیده به نحوی به اطلاعات دسترسی پیدا کرد و ریکاوری هارد لپ تاپ ایسوس را به سرانجام رساند. چه بسا در این حالت هارد نیز به حالت اولیه بازگردد و به اصطلاح تعمیر شود و یا اینکه فقط اطلاعات بازیابی شود.

حالت دوم در ریکاوری هارد لپ تاپ ایسوس

 در حالت دوم ممکن است هارد به حدی آسیب دیده باشد که اطلاعات روی سطح هارد حتی با دستگاه هم قابل خواندن نباشد ولی سطح هارد سالم باشد. در این شرایط می توان با استفاده از یک هارد مشابه به اصطلاح هارد را جراحی کرد و پس از اینکه اطلاعات قابل خواندن شد هارد را به دستگاه وصل کرد و اطلاعات را بازخوانی کرد و بر روی یک حافظه سالم و مطمئن ذخیره کرد. در این حالت نیز امکان بازیابی و ریکاوری هارد لپ تاپ ایسوس وجود دارد.

حالت سوم در ریکاوری هارد لپ تاپ ایسوس

 در حالت سوم ممکن است هارد به حدی آسیب دیده باشد که هم امکان خواندن اطلاعات نباشد و هم اینکه سطح هارد آسیب دیده باشد که در این حالت متاسفانه هیچ کاری برای بازیابی اطلاعات و ریکاوری ‌هارد لپ تاپ ایسوس نمی توان انجام داد و اطلاعات با هیچ روشی قابل بازیابی نخواهند بود.

تعمیر هارد لپ تاپ ایسوس

تعمیر هارد لپ تاپ ایسوس را به طور کلی می توان به دو بخش تعمیرات نرم افزاری هارد (فریموری) و تعمیر خرابی های فیزیکی هارد تقسیم کرد. خرابی فریموری یا همان ساختاری هارد بدین معناست که هارد از نظر Service Area با اشکال روبه رو گشته است. بخش دوم یا خرابی فیزیکی هارد لپ تاپ ایسوس نیز بدین معناست که هارد احتمالاً دچار آسیب هد و پلتر، اسپیندل موتور با PCB شده است که این بخش خود به چند دسته مهم تقسیم می شود. شما کاربران گرامی می توانید جهت تشخیص نرم افزاری یا سخت افزاری بودن اشکالات پیش آمده به مرکز تعمیر لپ تاپ ایسوس و ریکاوری هارد مراجعه نمایید و تخصصی ترین خدمات مرتبط با این حوزه را دریافت نمایید.

نگهداری هارد و نکات مرتبط با آن

با توجه به ساختار و عملکرد هارد و فاصله بسیار اندک میان هد و پلاتر می توان به حساسیت بالای هارد در مواجه با ضربه ها و تکان های احتمالی (به علت فاصله بسیار کم پلاتر با هد) پی برد. بنابراین، پیشگیری از ضربات و تکان های احتمالی، نخستین راه جهت افزایش عمر مفید هارد است.

بد نیست بدانید که احتمال آسیب هارد لپ تاپ، به دلیل قابلیت جابجایی مداوم این دستگاه، بسیار بالاتر است. جابجایی مداوم این دستگاه امکان ضربه و تکان وارد شده به آن را چندین برابر می سازد؛ بنابراین رعایت نکات مرتبط با نگهداری از این دستگاه بایسته تر است. برخی از نکات مرتبط با نگهداری این دستگاه جهت افزایش عمر مفید هارد در بخش زیر ارائه می گردد. نکات زیر توسط کارشناسان مرکز ریکاوری هارد لپ تاپ ایسوس گرداوری و تدوین شده اند:

  1. بهتر است حتی الامکان از جابجایی این دستگاه به ویژه در زمان روشن بودن آن خودداری شود.
  2. درب لپ تاپ هیچ گاه محکم بسته نشود. (به ویژه در صورتی که لپ تاپ روشن است)
  3. همیشه یک نسخه پشتیبان از اطلاعات موجود بر روی هارد را تهیه کرده و نزد خود نگه دارید تا در صورت بروز خرابی در هارد و مشکلات آن، اطلاعات مورد نیازتان را از دست ندهید

در مورد هاردهای اکسترنال نیز علاوه بر رعایت نکات فوق می توان موارد زیر را یادآوری کرد:

  • تمامی تلاش خود را بکارگیرید تا از ضربه خوردن و آسیب دیدن هارد اکسترنال پیشگیری کنید.
  • هارد اکسترنال را در مکانی قرار دهید که امکان آبخوردگی نداشته باشد (مایعات را از این قطعه دور نگه دارید). آبخوردگی هارد مولد اشکالات جدی در این قطعه خواهد بود.
  • هنگام وصل کردن هارد به سیستم های دیگر یا جدا نمودن آن از دستگاه ها به نوسانات احتمالی برق دقت شود.
  • در مورد هاردهای pc (3.5) به یاد داشته باشید که حتماً پیش از جابجایی هارد، سیستم را کاملا خاموش کنید زیرا ممکن است تکان های ناشی از جابجایی کیس سبب آسیب رسانی به هارد گردد. همچنین از ضربه زدن به کیس تحت هر شرایطی پرهیز کنید.
  • به هیچ وجه هارد (هر گونه هارد) را در نزدیکی تلفن همراه قرار ندهید. امواج گوشی های تلفن همراه ممکن است بر روی هارد اثر گذاشته و باعث خرابی آن گردند. در صورت بروز خرابی و اشکال در عملکرد این بخش از دستگاه می توانید به مرکز ریکاوری هارد لپ تاپ ایسوس مراجعه نمایید.

نمایندگی ایسوس و واحدهای تعمیرات ایسوس

نمایندگی ایسوس ارائه دهندۀ تمامی خدمات مرتبط با آموزش تعمیرات، فروش و تعمیر محصولات ایسوس اعم از لپ تاپ، مادربرد، سرور، رایانه شخصی، قطعات شبکه، پروژکتور و …. به کاربران گرامی می باشد. کاربران گرامی محصولات ایسوس می توانند با مراجعه به نمایندگی ایسوس، تخصصی ترین خدمات مرتبط با دستگاه خویش – نظیر ریکاوری هارد لپ تاپ ایسوس – را دریافت نمایند و از مراجعه به سایر مراکز بی نیاز گردند؛ تمامی خدمات ارائه شده در این مرکز به دست تیمی از زبده ترین کارشناسان حوزه تعمیر و فروش و با بهره مندی از پیشرفته ترین تجهیزات و امکانات این حوزه انجام می پذیرد.

نمایندگی ایسوس مجهز به پیشرفته ترین امکانات و تجهیزات بوده و از برترین تعمیرکاران و متخصصان در حیطه تعمیرات بهره می برد. کارشناسان حاضر در نمایندگی ایسوس به تمام قطعات سخت افزاری و نرم افزاری محصولات این شرکت مسلط بوده و با بهترین ترفندها دستگاه های ایسوس را تعمیر می نمایند.

واحدهای تعمیرات ایسوس در بخش زیر معرفی می شوند.

5/5(1 امتیاز)