جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعمیر فن لپ تاپ ایسوس

فن یا همان سیستم تهویه هوا که در همه ی لپ تاپ ها تعبیه شده است، وظیفه خنک سازی دستگاه و متعادل نگاه داشتن دمای آن را برعهده دارد. اما این قطعه گاه به دلیل آلودگی های بیش از حد (گرد و غبار موجود در هوا و یا استهلاک دستگاه و عدم سرویس دوره ای آن)، کیفیت خود را از دست داده و در ادامه کار صداهای نابهنجاری را تولید می کند. اگر فن لپ تاپ ایسوس و البته سایر لپ تاپ های موجود در بازار مورد سرویس قرار نگیرد و دائماً در فضاهای آلوده مورد استفاده قرار گیرد، به تدریج قدرت تهویه هوای درون لپ تاپ را از دست می دهد و از کار می افتد. این اتفاق در نهایت سبب خرابی فن شده و تعمیر آن را ضروری می‌سازد.

در صورتی که فن لپ تاپ Asus شما نیز به هر دلیل دچار خرابی و اختلال در عملکرد گشته است، می توانید با حضور در مرکز تعمیرات لپ تاپ ایسوس و مراجعه به پارت تعمیر و تعویض فن لپ تاپ ایسوس تخصصی ترین سرویس های مرتبط با بهسازی و تعمیر این قطعه از دستگاه را دریافت نمایید.

تعمیر فن لپ تاپ ایسوس

عیب‌یابی و تعویض فن لپ تاپ ایسوس

پارت تعمیر و تعویض فن لپ تاپ ایسوس یکی از پارت های فعال در این نمایندگی تعمیرات لپ تاپ ایسوس است که تخصصی ترین سرویس های مرتبط با این بخش از دستگاه را به متقاضیان ارائه می دهد. البته از آنجا که تعمیر فن معیوب و از کار افتاده کار چندان بصرفه‌ای نیست، غالب سرویس های ارائه شده در این واحد مربوط به تعویض فن لپ تاپ Asus است. البته این به معنای عدم تعمیر فن لپ تاپ ایسوس نیست و تصمیم جهت تعویض فن، صرفاً پس از بررسی عملکرد فن گرفته می‌شود.

تشخیص این مسئله که آیا امکان تعمیر فن لپ تاپ ایسوس وجود دارد یا خیر، با بررسی کارشناسان سخت افزاری تعیین شده و به دارنده دستگاه اعلام می گردد. تلاش کارشناسان ما آن است تا حتی‌الامکان قطعه معیوب تعمیر شود تا دستگاه با قطعات اورجینال و اصلی خود به کار ادامه دهد. اما در شرایطی که فن کاملاً خراب شده و امکان تعمیر آن وجود نداشته باشد، تعویض فن لپ تاپ بهترین گزینه خواهد بود. چون هم هزینه چندانی ندارد و هم استفاده از یک فن نو، تأثیر بسزایی در افزایش عمر مفید سایر قطعات دارد.

راهکارهایی جهت تعمیر فن لپ تاپ ایسوس

  • استفاده از فن جانبی

نخستین راهکار توصیه شده توسط کارشناسان تعمیر فن لپ تاپ ایسوس، جهت رفع صدا دادن فن استفاده از فن خنک کننده مجزا است. این راهکار به ویژه در زمانی که دستگاه به دلیل اجرای برنامه های سنگین (نظیر بازی هایی با گرافیک بالا و…) پردازش های بالاتری را انجام می دهد پیشنهاد می گردد.

  • متوقف کردن پردازش ها

دومین راهکار جهت رفع صدا دادن و تعمیر فن لپ تاپ ایسوس متوقف کردن پردازش هاست. گرمایی که توسط CPU حین اجرا و باز کردن برنامه ها ایجاد می شود مهم ترین منبع برای افزایش دما و داغ شدن لپ تاپ می باشد. به علاوه پردازش‌هایی که در پس زمینه برنامه های انجام می شوند نیز به این افزایش دما کمک می کنند. با بستن برنامه های غیرضروری و جلوگیری از پردازش آن ها می توان به کاهش دمای لپ تاپ کمک کرد و از کار کردن بیش از حد فن در آن جلوگیری نمود. برای این کار آدرس زیر را دنبال کنید:

System Configuration → Start → Run → msconfig → OK → Startup

       در نهایت تب Startup را انتخاب کنید و برنامه‌هایی که می‌خواهید بلافاصله بعد از بوت شدن دستگاه پردازش آن‌ها شروع شود را برگزینید.

تعویض فن لپ تاپ ایسوس
  • تمیز کردن فن 

جهت رفع صدا دادن فن لپ تاپ ایسوس تمیز کردن فن و گردگیری اصولی آن است. برای این کار نیاز به دقت و ظرافت بالا و آشنایی کامل با قطعات و اجزا لپ تاپ دارید. از این رو توصیه می شود برای انجام این کار به یک مرکز تعمیر لپ تاپ ایسوس مراجعه نمایید.

  • استفاد از نرم افزار کنترل سرعت

اگر تمایل دارید که فن موجود در دستگاه شما کاملاً بی صدا باشد می توانید از نرم افزار های کنترل سرعت فن استفاده کنید. این نرم افزار سرعت فن صدا را به صورت همزمان تنظیم می کند. با این که این روش بهترین ایده برای کاهش صدای فن لپ تاپ ایسوس نیست اما می توانید نرم افزاری نظیر speed fan را دانلود کنید و سرعت فن لپ تاپ خود را کنترل نمایید.

  • استفاده از خمیر سیلیکون

پنجمین راهکار توصیه شده توسط کارشناسان جهت تعمیر فن لپ تاپ ایسوس با صدای نابهنجار استفاده از خمیر سیلیکون است. میدانیم زمانی که دمای سی پی یو بالاست عملکرد فن پایین آمده و فن لپتاپ بیشتر از هر وقت دیگری به صدا در خواهد آمد. بنابراین بهتر است در زمان اجرای بازی های کامپیوتری و یا نرم افزار های رندرینگ و گرافیکی مانند فتوشاپ و CAD از خمیر سیلیکون استفاده کنید. برخی از کارشناسان استفاده از این خمیر اجباری می دانند.

تعمیرات ایسوس

در صورتی که شما نیز دارندۀ یکی از محصولات ایسوس می‌باشید اما دستگاه شما به هر دلیلی دچار افت عملکرد یا اختلال در حین کار گشته می‌توانید با حضور در «مرکز تخصصی تعمیرات ایسوس» نسبت به رفع اشکالات آن اقدام نمایید.

نمایندگی ایسوس، کادری متخصص و کارآمد از برترین تعمیرکاران این حوزه را به کار گرفته تا شما هموطنان گرامی با یک بار مراجعه به این مرکز، بتوانید هرگونه عیب و نقص موجود در دستگاه خود را تعمیر و رفع کنید و از مراجعه به مراکز دیگر بی‌نیاز شوید. مدیریت مرکز تعمیرات ایسوس، تمامی خدمات ارائه شده در این مرکز را ضمانت و گارانتی می‌نماید و به شما اطمینان می‌دهد که برخلاف دیگر مراکز غیر رسمی و غیر مجاز، تمامی قطعاتی که در این مرکز تعویض می‌گردند، اصل و اورجینال شرکتی می‌باشند.

5/5(1 امتیاز)