جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعمیر فلت لپ تاپ ایسوس

انتقال تصاویر و داده‌ها از مادربرد لپ تاپ به LED و LCD در واقع کاری است که فلت لپ تاپ انجام می‌دهد. از همین رو دو سر تمامی فلت ها از یک سو به مادربرد و از سوی دیگر به سوکت LED یا LCD دستگاه متصل است. (سوکت LED یا LCD درقسمت پشت صفحه نمایش قرار دارد). در ساختار سخت افزاری لپ تاپ، فلت laptop، معمولاً یا از کنار لولا و یا از داخل لولا رد شده است از همین رو، این قطعه جزو قطعات حساس و در معرض آسیب لپ تاپ است.

در صورتی که ضربه ای از سمت لولا، به لپ تاپ وارد شود احتمال اینکه فلت تصویر لپ تاپ خراب شود و یا مادربرد و LCD آسیب ببیند زیاد است. در صورت خرابی فلت لپ تاپ امکان تعویض و تعمیر این قطعه وجود دارد. در اینصورت به دلیل حساسیت بالای فلت ها، باید از کشیدن و تا کردن آنها خودداری کرد. توصیه می‌شود سرویس‌های مرتبط با تعمیر و تعویض فلت لپ تاپ را صرفاً از مراکز مجاز و استاندارد دریافت نمایید.

تعمیر فلت لپ تاپ ایسوس

علائم خرابی فلت لپ تاپ

خرابی فلت لپ تاپ علائمی دارد که با مشاهده آنها می‌توان به خرابی این قطعه پی برد. برخی از شایع‌ترین علائم خرابی این قطعه عبارت است:

  1. لپ تاپ روشن می‌شود اما صفحه نمایش آن مشکی است. در این وضعیت در صورت تکان دادن دستگاه، احتمال دارد صفحه نمایش روشن شود و کار کند.
  2. لپ تاپ کار می‌کند اما صفحه نمایش آن بسیار تاریک است. ضمن آنکه می‌توان مقدار کمی تغییر رنگ و تصاویر کم نور را نیز مشاهده کرد.
  3. یکی دیگر از علائم خرابی فلت لپ تاپ آن است که صفحه نمایش پس از چندبار چشمک زدن تیره می شود. در این وضعیت با تکان دادن لپ تاپ دستگاه دوباره شروع به چشمک زدن می‌کند.
  4. صفحه نمایش سفید یا سیاه است و مانیتور خارجی کار می‌کند.
  5. خطوط راه راه افقی و عمودی بر روی

در تمامی مواردی که به عنوان نشانه های خرابی فلت لپ تاپ ذکر شد، اگر یک مانیتور خارجی به لپ تاپ وصل شود، مانیتور همه چیز را خوب نشان خواهد داد.

انواع فلت لپ تاپ

فلت لپ تاپ را می‌توان به دو مورد فلت LED و فلت LCD تقسیم کرد. فلت LCD فلتی است که برای لپ تاپ هایی با صفحه نمایش LCD استفاده می‌شود. این فلت دارای یک سیم برای قسمت «های ولتاژ» است و پین‌های بزرگتری نسبت به فلتهای LED دارد. فلت LED نیز در لپ تاپ ‌هایی با صفحه نمایش LED استفاده می‌شود و پینهای باریک‌تری نسبت به فلت‌های LCD دارد. فلت لپ تاپ در صورت ال ای دی بودن، با توجه به مدل لپ تاپ، معمولا یک بخش (یک سیم جدا که به فلت متصل است) برای میکروفون یا وب کم دستگاه مورد نظر دارند.

تعویض فلت لپ تاپ ایسوس

نکته‌ای در ارتباط با تعویض فلت لپ تاپ وجود دارد که در حین این کار می‌بایست به آن توجه کرد. این نکته آن است که در تمامی لپ تاپ‌ها، روی قاب  A (قاب پشت ال سی دی) و قاب B (قاب دور ال سی دی) دستگاه، محلی برای قرار گرفتن فلت تصویر قرار دارد که فلت در آن قسمت به راحتی قرار می‌گیرد. این بخش به حالت خار بر روی قاب‌ها قرار دارد و مسیر عبور فلت را نشان می‌دهد.

در صورتی که قصد داشته باشید فلت را در جای دیگری قرار دهید یعنی جایی جز مکان اصلی آن  ممکن است این کار منجر به له شدگی، پارگی یا آسیب فلت شود. بعلاوه ممکن است در اثر برخورد سیمهای فلت دستگاه، لپ تاپ شما دچار اتصالی شده و در نهایت مادربرد دستگاه آسیب ببیند. از این رو پیشنهاد می‌شود تعویض فلت لپ تاپ را به مراکز مجاز و کارشناسان نمایندگی لپ تاپ ایسوس حوزه بسپارید.

نمایندگی تعمیرات ایسوس

در نمایندگی تعمیرات ایسوس تمرکز عمده‌ی متخصصان بر تعمیر و ترمیم محصولات معیوبی است که به هر دلیل دچار اختلال در عملکرد گشته‌ و کیفیت نخستین خویش را از دست داده اند. کارشناسان نمایندگی تعمیرات ایسوس با بررسی تعداد بی‌شماری از دستگاه‌های ایسوس و تدوین اشکالات شایع در آن‌ها، سازگارترین متدهای تعمیر و ترمیم را شناسایی کرده و در فرآیندهای تعمیرات asus به‌کار بسته‌‌اند. شناسایی اشکالات شایع، گامی مؤثر در سرعت‌بخشی و تعمیر تخصصی دستگاه‌های ایسوس قلمداد می‌گردد زیرا از ورود کارشناسان تعمیر به دیگر حوزه‌های نامرتبط پیشگیری نموده و راهنمای آن‌ها جهت پیاده‌سازی تعمیرات تخصصی در بخش معیوب و ناکارآمد دستگاه است.

5/5(1 امتیاز)