جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعویض گلس گوشی ایسوس

یکی از اشکالات پیش آمده در گوشی های ایسوس، که ممکن است کاربران را ناچار به حضور در مراکز تعمیرات گوشی نماید، شکستگی گلس است. شکستگی گلس گوشی ایسوس ممکن است در دو بخش از این دستگاه اتفاق بیفتد؛ بخش نخست گلس ظاهری گوشی ایسوس یا همان محافظ صفحه نمایش است که تعویض آن هزینه چندانی ندارد و بخش دوم گلس گوشی یا همان شیشه بیرونی گوشی است که تعویض آن شرایط خاص خود را دارد.

در هر حال اگر گوشی شما نیز در طول روزهای اخیر ضربه خورده و گلس آن دچار شکستگی شده است می توانید با حضور در واحد تخصصی تعویض گلس گوشی ایسوس سرویس های تخصصی مرتبط با تعویض و تعمیر آن را دریافت نمایید. تعویض گلس گوشی ایسوس یکی دیگر از تخصصی ترین سرویس های ارائه شده در مرکز تعمیر موبایل Asus است که توسط تیمی از مجرب ترین تعمیرکاران و با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات مرتبط با این کار انجام می پذیرد.

تعویض گلس گوشی ایسوس

منظور از گلس ال سی دی گوشی چیست؟

مطمئناً زمانی که نام گلس گوشی به گوشتان می‌خورد، به یاد گلسی که به عنوان لوازم جانبی گوشی در فروشگاه‌های موبایل فروخته می‌شود، می‌افتید که می‌توانید آن را با صرف هزینه کمی خریداری کرده و بر روی ال سی دی گوشی خود بچسبانید. اما اینجا منظور از گلس گوشی، آن چیزی نیست که شما فکر می‌کنید.

بلکه منظور ما لایه شیشه‌ای محافظی است که بر روی مجموعه تاچ و ال سی دی گوشی در کارخانه زده می‌شود که به آن هم گلس گفته می‌شود. درواقع این لایه شیشه‌ای محافظ در کارخانه سازنده گوشی بر روی مجموعه تاچ و ال سی دی پرس می‌شود تا به خوبی از آن‌ها در برابر فشار و ضربه محافظت شود.

از کجا بفهمیم که باید گلس گوشی تعویض شود یا تاچ و ال سی دی آن؟

گاهی‌اوقات ضربه‌ای که به نمایشگر گوشی وارد می‌شود به حدی است که هم تاچ و هم ال سی دی گوشی شکسته شده و از کار می‌افتند. اما گاهی‌اوقات ضربه وارد شده به ال سی دی موبایل زیاد نیست و تاچ و ال سی دی آن پس از ضربه‌خوردگی همچنان بدون هیچ مشکلی کار می‌کنند منتهی چند ترک بر روی نمایشگر گوشی به وجود می‌آید. در حالت اول راهی جزء تعویض تاچ و ال سی دی گوشی ایسوس وجود ندارد.

اما در حالت دوم نیازی به این کار نیست و تنها باید گلس ال سی دی گوشی را تعویض کرد. در هر حال بهتر است موبایل ایسوس خود را به نمایندگی تعمیرات ایسوس بسپارید تا تعمیرکاران این مرکز با بررسی تاچ و ال سی دی این دستگاه تشخیص دهند که باید تاچ و ال سی دی گوشی ایسوس تعویض گردد یا تنها با تعویض گلس گوشی ایسوس مشکل آن برطرف خواهد شد.

هزینه تعویض گلس گوشی ایسوس چقدر است؟

هزینه تعویض گلس گوشی ایسوس به مدل گوشی ایسوس و همچنین قیمت گلس آن بستگی دارد. با این وجود بهتر است موبایل ایسوس خود را جهت تعویض گلس آن به نمایندگی تعمیرات موبایل ایسوس بسپارید تا تکنسین‌های این مرکز متناسب با مدل گوشی شما و همچنین قیمت گلس آن، هزینه نهایی تعویض گلس گوشی ایسوس را به شما اعلام کنند. سپس درصورتی که تمایل داشتید با سرعت و کیفیت بالایی به تعویض گلس گوشی شما بپردازند و این دستگاه را مانند روز اول بدون هیچ مشکلی در اختیار شما قرار دهند.

تعویض گلس گوشی ایسوس چقدر زمان می‌برد؟

پروسه تعویض گلس گوشی ایسوس، پروسه بسیار حساسی است که به زمان نیاز دارد. چراکه از دستگاه‌های پیشرفته‌ای برای تعویض گلس موبایل ایسوس در نمایندگی تعمیرات موبایل ایسوس استفاده می‌شود که برای جداسازی گلس ال سی دی، نصب گلس جدید بر روی ال سی دی گوشی و پروسه حباب‎‌گیری به زمان نیاز دارند. بنابراین برای تعویض گلس گوشی خود باید کمی صبور باشید تا این پروسه با نهایت دقت و کیفیت توسط دستگاه‌های حرفه‌ای نمایندگی ایسوس انجام شود.

شرایط تعویض گلس گوشی ایسوس

  • اگر ضربه وارد شده به گوشی تنها منجر به شکستگی گلس شده است دیگر نیازی به تعمیرات ال سی دی نخواهد بود و تنها گلس تعویض می شود.
  • در تعویض گلس موبایل گوشی ایسوس، ال سی دی اورجینال دستگاه روی آن باقی میماند و عملکرد دستگاه ۱۰۰ درصد به کیفیت نخستین باز می گردد.
  • تعویض گلس گوشی ایسوس در قیاس با تعویض ال سی دی موبایل، هزینه کمتری خواهد داشت.
  • اگر هر قسمتی از ال سی دی شکسته، نور نداشته باشد، سیاه شده باشد و یا به رنگ بنفش و یا … تغییر رنگ داده باشد، مشکل ال سی دی با تعویض گلس حل نخواهد شد.
  • جهت تعویض گلس گوشی ایسوس لازم است که این دو آیتم در مورد دستگاه صدق کند: یک آنکه تاچ گوشی به درستی کار کند و دوم آنکه ال سی دی پیکسل نسوزانده باشد.
تعویض گلس موبایل ایسوس

تعمیر گلس موبایل ایسوس با دستگاه OCA

استفاده از دستگاه OCA جهت تعمیر گلس موبایل ایسوس و البته سایر برندهای گوشی، راهکار جدیدی است که مورد توجه برخی از تعمیرگاه های مجاز گوشی های تلفن همراه قرار گرفته است. دستگاه OCA در واقع دستگاهی است که تعمیر و تعویض گلس گوشی ایسوس را به صورت لمینت انجام می دهد. این دستگاه تکه‌های شکسته ال سی دی را به یکدیگر متصل می‌کند و آنها را به یکدیگر می‌چسباند.

توجه داشته باشید ال سی دی زمانی تعمیر می‌شود که اولا گلس که همان شیشه بیرونی گوشی می‌باشد شکسته باشد ثانیاً شما همچنان تصویر داشته باشید و تاچ بدون لگ کار کند. در هر حال، با استفاده از این دستگاه تعمیر و تعویض گلس گوشی ایسوس امکان‌پذیر گشته است. در این نوع تعمیر، ال سی دی به حالت اولیه خود بازمی‌گردد. از مزایای این روش می‌توان به دقت بالا در صافی و مسطحی صفحه لمینت و ال سی دی و ایمنی بالای آن اشاره نمود.

امکان شکستگی LCD در حین تعویض گلس گوشی ایسوس

پیش از اقدام به تعویض گلس گوشی ایسوس می بایست به این نکته توجه شود که احتمال شکستگی ال سی دی گوشی در حین این کار وجود دارد. به دلیل نازکی ال سی دی اکثر گوشی ها، جداسازی گلس از ال سی دی و تمیز کردن ال سی دی از چسب UV، کار نسبتاً پردردسری است. در بعضی موارد ممکن است ال سی دی در حین جداسازی گلس دچار شکستگی یا ترک گردد که این اتفاق، امری اجتناب ناپذیر است. در اکثرا مراکز تعمیر موبایل؛ تعمیرکاران تعهدی در قبال شکستن ال سی دی ندارند بنابراین بهتر است پیش از تحویل دستگاه خود، این مسئله را مورد پرسش قرار دهید. البته در اکثر مدل ها احتمال سالم ماندن LCD بالای ۹۵ درصد است.

این مقاله را از دست ندهید: روش های تشخیص تاچ ال سی دی اصل از فیک

مراحل تعویض گلس گوشی ایسوس (تعویض محافظ صفحه نمایش)

به طور کلی توصیه می شود تعویض گلس گوشی ایسوس را به تعمیرکاران متخصص در حوزه تعمیر موبایل ایسوس بسپارید. زیرا این کار، اگر چه به ظاهر، چندان دشوار نیست و انجام آن توسط کاربران عادی نیز امکانپذیر است اما ریزه‌کاری های خاص خود را دارد. برخی از نکاتی که رعایت آنها در حین تعویض محافظ صفحه نمایش موبایل ایسوس ضروری است عبارت است از:

تعویض گلس گوشی ایسوس در محیطی عاری از گرد و غبار، تمیز بودن کامل دست ها (عاری بودن از هر گونه چربی و کثیفی)، پاک کردن تمام و کمال صفحه نمایش (برای این کار می توانید از یک پارچه لطیف، بدون پرز و آغشته به الکل استفاده نمایید)، توجه به سمت و سوی صفحه نمایش گوشی جهت چسباندن گلس (دقت کنید که دوربین و اسپیکر برچشب با دوربین و اسپیکر گوشی یکجا باشد). مراحل تعویض گلس گوشی Asus به اختصار در بخش زیر ذکر شده است:

  • دست های خود را بشویید.
  • صفحه نمایش گوشی را با استفاده از یک دستمال کوچک نرم پاک کنید.
  • محلی را که قرار است گلس محافظ روی آن قرار بگیرد، با دقت وارسی کنید.
  • باقی مانده های روی صفحه نمایش را با استفاده از یک چسب ملایم پاک کنید
  • گلس محافظ را روی ال سی دی گوشی بچسبانید.  مراقب گوشه های گلس باشید.
  • آیا در چسباندن گلس محافظ روی ال سی دی مشکلی به وجود آمده است. مشکلات پیش امده را بررسی کنید.
  • حباب های هوا را از بین ببرید.
  • از کار با گوشی ای که با استفاده از گلس محافظ، ایمن شده است لذت ببرید!

تعمیرات گوشی ایسوس

در مرکز تعمیرات گوشی ایسوس، خدمات سخت افزار و نرم افزاری این محصول، با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات و به دست تیمی از مجرب ترین کارشناسان انجام می پذیرد. دارندگان هریک از گوشی های ایسوس –صرف‌نظر از مدل آن- می توانند با مراجعه به مرکز تعمیر گوشی ایسوس، تخصصی ترین خدمات ازجمله خدمات مرتبط با تعویض گلس گوشی ایسوس را دریافت نمایند.

خدمات مرتبط با تعمیر سخت افزار و نرم افزار موبایل پس از عیب یابی صحیح و شناسایی اشکال پیش آمده آغاز شده و تا بهسازی تام و تمام دستگاه ادامه می یابد. استفاده از پیشرفته ترین متدهای عیب یابی، کار با پیشرفته ترین تجهیزات تعمیر، تعویض قطعات معیوب با قطعات اورجینال و اصل شرکتی دارای لیبل (پس از کسب اجازه از صاحب دستگاه) برخی از پارامترهایی جاری در مرکز تعمیرات موبایل ایسوس است.

تعمیرات ایسوس

مرکز تعمیرات ایسوس عمده تمرکز خود را بر تعمیر و ترمیم برخی دستگاه های پرفروش و پرطرفدار این برند نظیر موبایل، لپ تاپ، آل این وان، پروژکتور، تجهیزات شبکه و … نهاده است؛ زیرا بخش بزرگی از بازار داخلی کشور در اختیار این دسته از محصولات است و این تولیدات از پرطرفدارترین های کمپانی ایسوس در داخل کشور ‌هستند.

مدیریت مرکز تعمیرات ایسوس به‌روزترین تجهیزات تعمیر را در اختیار کارشناسان این مرکز نهاده است تا بهترین خدمات، در مدت زمانی کوتاه و با کمترین هزینه به هموطنان گرامی عرضه گردد. تخصصی ترین مرکز تعمیرات Asus قادر به تعمیر و بازیابی تمامی دستگاه های ایسوسی است که به هر دلیل دچار افت عملکرد یا خرابی شده‌اند. واحدهای تعمیرات ایسوس در بخش زیر معرفی گشته اند.

نمایندگی ایسوس

نمایندگی ایسوس ارائه دهندۀ تمامی خدمات مرتبط با فروش و تعمیر محصولات ایسوس اعم از لپ تاپ، مادربرد، سرور، رایانه شخصی، قطعات شبکه، پروژکتور و …. به کاربران گرامی می باشد. کاربران گرامی محصولات ایسوس می توانند با مراجعه به نمایندگی Asus ، تخصصی ترین خدمات مرتبط با دستگاه خویش را دریافت نمایند و از مراجعه به سایر مراکز بی نیاز گردند؛ تمامی خدمات ارائه شده در این مرکز به دست تیمی از زبده ترین کارشناسان حوزه تعمیر و فروش و با بهره مندی از پیشرفته ترین تجهیزات و امکانات این حوزه انجام می پذیرد.

اخبار، مقالات، محصولات و سوالات متداول در سایر بخش های وبسایت قابل پیگیری است.

5/5(1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed