جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

کلید Fn لپ تاپ

اگر از کاربران لپ تاپ های ایسوس و یا سایر لپ تاپ های موجود در بازار باشید حتما متوجه وجود کلیدی با نام Fn در میان کلیدهای متعدد موجود در کیبورد این دستگاه‌ها شده‌اید. بد نیست بدانید که Fn درج شده بر روی این کلید، مخفف function است که با کمک آن می‌توان کلیدهای میانبر بیشتری را ایجاد کرده و مورد استفاده قرار داد. کلید Fn لپ تاپ از نظر عملکرد کاملاً شبیه modifiers keys های Ctrl و Shift و Alt است. این کلید کاربردهای multimedia مثل Pause//Play کردن Music و Next//Previous کردن را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. به علاوه کلید Fn در لپ تاپ های ایسوس در صورت ترکیب با دکمه F1 کامپیوتر را در حالت Sleep یا Suspend to RAM قرار می‌دهد.

علی‌رغم کاربردهای مفید و منحصربفرد کلید Fn لپ تاپ، گاه در برخی از موقعیت‌ها این بخش از سخت افزار لپ تاپ ایسوس از کار افتاده و دچار اشکال می‌گردد. کار نکردن دکمه Fn لپ تاپ در ویندوز به ویژه برای آندسته از کاربرانی که عادت به کار کردن با آن دارند، می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. اگر شما نیز به دلیل کار نکردن کلید Fn لپ تاپ، در کار کردن با لپ تاپ خود به اشکال برخورده‌اید، می‌توانید با دنبال کردن راهکارهای درج شده در بخش زیر اشکال پیش آمده در دستگاه خود را برطرف نمایید. همچنین در صورت عدم رفع مشکل، متخصصین تعمیرات ایسوس شما را در رفع مشکل یاری خواهند نمود.

کلید Fn لپ تاپ

رفع مشکل کار نکردن کلید Fn لپ تاپ در ویندوز

مشکل کار نکردن کلید Fn لپ تاپ در ویندوز ممکن است به دلیل وجود اشکالات سخت افزاری در دستگاه اتفاق بیفتد. در این صورت جهت رفع این اشکال می‌توان از روش های تعمیر، جا زدن و تمیز کردن کلید های کیبورد لپ تاپ استفاده کرد. اما گاه بروز این اشکال به دلیل وجود مشکلات نرم افزاری در دستگاه است. در اینصورت می‌توان برای رفع مشکل کار نکردن کلید Fn لپ تاپ در ویندوز از راهکارهای ارائه شده در بخش زیر استفاده کرد. برای تعمیر لپ تاپ ایسوس با متخصصین ما در نمایندگی ایسوس تماس بگیرید.

راه حل اول : به روز رسانی درایور

نخستین راهکار پیشنهادی ما برای رفع این مشکل به روزرسانی درایورها است. برای بروزرسانی درایورها می‌توان به وب سایت سازنده لپ تاپ مراجعه کرد و آخرین درایور های کلید function را دانلود و نصب کرد. این درایور ممکن است به صورت مجزا وجود نداشته باشد؛ در این شرایط لازم است برای رفع مشکل کار نکردن کلید Fn لپ تاپ در ویندوز تمام درایورهای موجود دانلود شوند. توجه داشته باشید اگر درایور مربوط به ویندوز ۱۰ در دسترس نبود درایور ویندوز های پیشین نظیر ویندوز ۸ یا ۷ را دانلود نمایید.

نکته: DriverAgent ابزار کاربردی و کمکی برای به روزرسانی درایورها جهت جلوگیری از آسیب رسیدن به کامپیوتر می باشد.

راه حل دوم: استفاده از Synaptics pointing Device driver

راهکار دیگر پیشنهادی برای رفع مشکل کار نکردن کلید Fn لپ تاپ ایسوس در ویندوز استفاده از Synaptics pointing Device driver است. بد نیست بدانید که گاهی درایورهای پیش فرض در تضاد با ویندوز ۱۰ هستند. در این صورت توصیه می‌شود Synaptics pointing Device driver را پاک نمایید. برای لغو نصب یا پاک کردن آن وارد کنترل پنل و سپس بخش Uninstall program شوید.

رفع ایراد کلید fn

راه حل سوم: پاک کردن درایور هات کی

روش دیگر موجود جهت رفع مشکل کار نکردن کلید Fn لپ تاپ در ویندوز، پاک کردن درایو هات کی است. برای این کار به Device Manager رفته و درایور هات کی دستگاه را جستجو نمایید. سپس بر روی درایور راست کلیک کرده و Uninstall را انتخاب نمایید. در ادامه درایور های موس و کیبورد را که در این بخش با نام های HID Compliant Keyboard و HID Compliant Mouse مشخص شده اند، پیدا و پاک نمایید. سپس کامپیوتر را ری استارت کنید و بررسی کنید که آیا مشکل کار نکردن کلید Fn لپ تاپ در ویندوز برطرف شده است یا خیر.

پاک کردن درایور هات کی

نمایندگی اصلی ایسوس

نمایندگی ایسوس خدمات تعمیر انواع مدل های لپ تاپ ایسوس را به کاربران این برند پرطرفدار ارائه می نماید. همگام با افزایش عرضه و تقاضای محصولات کمپانی ایسوس، تمامی تلاش و توان خویش را به‌کار بسته تا در ارائه بالاترین سطح کیفی خدمات –چه در بخش فروش و چه در بخش خدمات پس از فروش- ثابت‌قدم و مستحکم باشد. به یُمن حضور پرسنل فنیِ متخصص و مهندسان متبحر، این مرکز توانست اطمینان مشتریان خود را بیش از پیش جلب کند؛ از همین‌رو سال‌هاست که نام محصولات ایسوس با نمایندگی اصلی ایسوس گره‌ خورده و کاربرانِ محصولاتِ این شرکت در صورت بروز هرگونه نقص در دستگاه‌های خود، نخستین انتخابشان برای تعمیر، نمایندگی ایسوس بوده است.

به خاطر داشته باشید که در صورت بروز نقض در هرکدام از انواع محصولات ایسوس، می‌بایست این محصولات را تنها به نمایندگی مجاز ایسوس بسپارید و از تعمیر آن‌ها در مراکز غیرمجازی که دانش و تکنولوژی لازم را برای تعمیرات ایسوس ندارند، بپرهیزید؛ زیرا انجام تعمیرات توسط افراد غیر متخصص علاوه بر تحمیل هزینه‌های دوچندان به شما و وارد کردن صدمات جبران ناپذیر به دستگاه، ممکن است امکان اصلاح و بازیابی آن را برای همیشه از میان ببرد.

1.5/5(2 امتیاز)