جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

راهنمای خرید بهترین آل این وان All in One

پیش از پرداختن به نکات مهم در خرید آل این وان بد نیست نگاهی به ساختار این محصول و تفاوت های آن با یک PC معمولی داشته باشیم. همانگونه که می‌دانید آل این وان ها در واقع سبك جدیدی از كامپیوترهای PC هستند. به عبارتی دیگر این کامپیوترهای همه‌کاره، همان ویژگی‌ها و عملكرد PC را دارند با این تفاوت كه تعداد قطعات آن‌ها و شیوه جاگیری‌شان كاملا متفاوت است.

آل این وان‌ها سیستمی یکپارچه هستند که کیس و مانیتور آنها، به صورت کاملاً فشرده در کنار هم قرار گرفته است؛ درست به همین دلیل است که این محصولات هم فضای کمتری را اِشغال می‌کنند و هم به کابل‌های کمتری نیاز دارند. برای مثال در آل این وان، برخلاف PC نیازی به کابل رابط مانیتور به کیس نیست. نکته شایان ذکر دیگر در باب این محصولات آن است که به دلیل كاهش ابعاد، میزان گرمای تولیدی و مصرف انرژی آن‌ها در قیاس با PC‌ها بسیار پایین‌تر است. در بخش‌های آتی به نکات مهم در خرید آل این وان اشاره خواهد شد.

راهنمای خرید آل این وان

راهنمای خرید آل این وان

خرید آل این وان نیز همچون خرید هر محصول دیگری، بایدها و نبایدهای خاص خود را دارد. برای مثال‌ خریداران آل این وان باید به این مسئله توجه داشته باشند که برخلاف PCها، ارتقا دستگاه‌های آل این وان همواره با محدودیت‌هایی همراه است.

در این دستگاه امکان ارتقا، صرفاً در مورد برخی قطعات نظیر رم (البته ارتقا این بخش نیز محدودیت هایی دارد) و پردازنده وجود دارد. برخی AIO ها اجازه می‌دهند تا میزان رم و حافظه داخلی آنها را ارتقا دهید و البته این دو ویژگی، در تعدادی از مدل ها نیز وجود ندارند. بنابراین توصیه می‌شود پیش از اقدام به خرید آل این وان، اطلاعات و آگاهی‌های لازم درباره ساختار و قطعات این دستگاه را کسب نمایید تا بهترین و شایسته‌ترین انتخاب را داشته باشید. در بخش زیر برخی اطلاعات ضروری در ارتباط با این دستگاه ارائه شده است.

پردازنده آل این وان:

پردازنده‌های بکاررفته در آل این وان معمولا نسل های اینتل و AMD هستند. ویژگی‌هایی که در مورد پردازنده می‌بایست مدنظر قرار گیرند مواردی چون تعداد هسته، فرکانس و حافظه درونی هستند که البته در این میان پلتفرم سیستم مهم است. پلتفرم Core 2 Dou کاملا از رده خارج شده و در حال حاضر اینتل دارای سه زیر مجموعه به نام های Core i3 برای رده متوسط، Core i5 برای رده نیمه حرفه‌ای و Core i7 برای رده حرفه‌ای است. (نکته: هر کدام از این مجموعه‌ها خود دارای چندین مدل پردازنده‌اند).

حافظه آل این وان:

نکته مهمی که در خرید آل این وان می‌بایست مورد توجه قرار گیرد حافظه این دستگاه است. رم تعبیه شده در غالب آل این وان های امروزی از نوع DDR4 است. در صورتی که رم بکاررفته در آل این وان مدنظرتان، رم DDR3 است نشانی بر آن است که این سیستم قدیمی است.

در رم های آل این وان، توجه به دو گزینه ضرورت دارد؛ گزینه نخست ظرفیت رم آل این وان و گزینه دیگر فرکانس رم آل این وان است. مدل‌های متوسط آل این وان معمولاً برخوردار از چهار الی هشت گیگابایت رم هستند که البته توصیه می‌شود ظرفیت های هشت گیگابایتی در اولویت قرار گیرند.

هارددیسک آل این وان:

یکی از مهم‌ترین بخش‌های آل این وان که در زمان خرید این دستگاه می‌بایست مدنظر قرار گیرد هارددیسک است. هارددیسک همان بخش ذخیره‌ساز اطلاعات است. در این بخش از دستگاه به ویژه در all in one های گران قیمت‌تر، معمولاً از حافظه SSD و M.2 استفاده می‌گردد. در حین خرید آل این وان علاه بر توجه به هارددیسک این دستگاه به ظرفیت و سرعت هارددیسک نیز دقت نمایید.

ظرفیت‌های درنظرگرفته شده برای مدل‌های متوسط و نیمه‌حرفه ای آل این وان معمولاً ظرفیت‌های 500 تا 1000 گیگابایتی است. این میزان در آل این وان‌های حرفه‌ای بالاتر از یک ترابایت است. (نکته: بخش رم و هارددیسک آل این وان معمولاً جزو بخش‌های قابل ارتقا هستند و در صورت نارضایتی می‌توان آنها را تعویض کرد و ارتقا دارد).

صفحه نمایش و تاچ آل این وان:

یکی دیگر از موضوعاتی که در راهنمای خرید آل این وان ارزش پرداختن دارد، صفحه نمایش این دستگاه و کیفیت آن است. دقت تصویر بکاررفته در صفحه نمایش آل این وان معمولاً 1080×1920 یا اصطلاحاً Full HD است. البته در مدلهای حرفه‌ای این دستگاه از وضوح 4K استفاده می شود.

پورت های ورودی و خروجی آل این وان:

نکته مهم و شایان توجه دیگر در خرید آل این وان، تعداد پورت های این دستگاه است. در ارتباط با پورت های آل این وان باید توجه داشت که هر چه تعداد پورت های USB بیشتر باشد این دستگاه می‌تواند امکانات بهتری برای ارتباط با وسایل جانبی فراهم کند. معمولاً در آل این وان های تولید شده دو درگاه تصویری VGA و HDMI نیز برای اتصال به نمایشگرها درنظر گرفته می‌شود.

گرافیک آل این وان:

در آل این وان‌ها، کارت گرافیک معمولاً به دو شکل بکاررفته است، در شکل نخست، تمامی فعالیت‌های مرتبط با پردازش‌های گرافیکی، توسط همان تک هسته گرافیکی پردازنده انجام می‌شود و آل این وان کارتِ گرافیکی مستقل ندارد (هسته گرافیکی این مدل‌ها در درون پردازنده قرار دارد و کارآیی لازم برای بازی و کارهای گرافیکی سنگین را ندارد). در شکل دیگر، علاوه بر هسته گرافیکی پردازنده، یک کارت گرافیک مستقل نیز جهت پردازش‌های سنگین‌تر بکاررفته است تا دستگاه کارایی لازم جهت پردازش‌های سنگین گرافیکی را داشته باشد. (کارت گرافیک دوم بکاررفته در این دستگاه‌ها تنها زمانی فعال می‌شود که هسته اصلی گرافیکی پردازنده از توان لازم برخوردار نباشد).

اگر از طرفداران سرسخت بازی‌های آل این وان هستید یا سر و کارتان با پردازش‌های گرافیکی سنگین در انواع و اقسام نرم‌افزارهاست، در حین خرید آل این وان به این نکته توجه کنید که نیازمند سیستمی با کارت گرافیک آل این وان مستقل خواهید بود. تراشه های گرافیکی مستقل، ساخت دو شرکت NVIDIA و AMD هستند که مدل های ساخت NVIDIA با نام جیفورس و مدل های ساخت AMD با نام رادئون شناخته می شود.

نقش برند در خرید آل این وان:

برند یک دستگاه و شرکت سازنده آن معمولاً موضوعی است که تمامی کاربران پیش از خرید یک محصول توجه ویژه‌ای به آن دارند. در خرید آل این وان نیز این موضوع معمولاً یکی فاکتورهای مورد توجه است. با این وجود باید گفت شرح تفاوت بین برندها کار بسیار دشواری است. برند ایسوس درحال حاضر در جایگاه نخست برندهای آل این وان است. این ویژگی در مورد آل این وان های اپل نیز صادق است.

آل این وان های اپل دارای سیستم عامل اختصاصی خود هستند که شیوه مستقلی را برای استفاده از سخت افزار دارد بنابراین نمی توان آن را با مدل های ویندوزی موجود در بازار مقایسه کرد. زیبایی و ظرافت این محصولات اگرچه شگفت انگیز است اما قیمت آنها برای کاربران عادی توجیه ندارد. در حال حاضر تولیدات آل این وان شرکت هایی چون ایسوس، لنوو و ام اس آی، در بازار ایران جایگاه مناسبی دارند و تقاضا برای آنها نسبتاً بالا است.

نمایندگی آل این وان ایسوس

نمایندگی آل این وان ایسوس ارائه دهنده تخصصی‌ترین سرویس های مرتبط با این دستگاه نظیر فروش، تعمیر، بهسازی، ارتقاء و تعویض قطعات است. متقاضیان هر یک از سرویس های مذکور می توانند پس از حضور در این مرکز و مراجعه به پارت تخصصی مربوطه، خدمات مورد نیاز را دریافت نمایند.

نمایندگی ایسوس در کرج یکی از تخصصی ترین مراکز ارائه دهنده خدمات مرتبط با این دستگاه است که دارندگان این محصول می توانند از دریافت خدمات تخصصی مبتنی بر استانداردهای جهانی در آن اطمینان داشته باشند. خدمات تخصصی ارائه شده در نمایندگی Asus ، بخش تعمیرات آل این وان شما را از مراجعه به دیگر مراکز بی نیاز ساخته و تمامی خدمات ضروری و بایسته را به شما ارائه می‌کند.

4/5(1 امتیاز)