جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعمیر لپ تاپ ایسوس

تعمیرات لپ تاپ ایسوس را به کجا بسپاریم ؟ آیا نمایندگی مجاز تعمیر لپ تاپ ایسوس در ایران وجود دارد ؟ می توانیم بعد از خرید لپ تاپ ایسوس از خدمات پس از فروش ایسوس بهره مند شویم ؟ در پاسخ به تمام این سوال ها تنها یک جمله می توان گفت : مرکز سخت افزار ایران با شعبه های متعدد در تهران ، کرج و شهرستان راهگشای مشکل شماست. تعمیر لپ تاپ ایسوس ، نیازمند تجهیزاتی است که متناسب با عملکرد و قطعات این محصول باشد. از همین رو مدیریت نمایندگی ایسوس، تجهیزات مورد نیاز کادر فنی را از پیشرفته ترین ابزارآلات فراهم کرده است.

همچنین با توجه به پیشرفت روزافزون تکنولوژی، تجهیزات جدید جایگزین تجهیزات قدیمی خواهند شد. لازم به ذکر است، آرشیوی کامل از قطعات در این مرکز فراهم گشته است. وجود این آرشیو ضمن سرعت‌بخشی به ارائه خدمات، باعث ارتقاء سطح کیفی تعمیرات گشته است. با وجود این آرشیو نیازی به جستجوهای کسالت‌بار در سطح شهر جهت یافت قطعه سالم و ادامه تعمیرات نیست زیرا در صورت معیوب بودن یک قطعه، کارشناس تعمیر، می‌تواند قطعه مورد نیاز خویش را از آرشیو موجود در مرکز تهیه نماید.

تعمیر لپ تاپ ایسوس در محل

تعمیر لپ تاپ ایسوس در نمایندگی

اگر دنبال یک مجموعه تخصصی و حرفه ای هستید که تعمیرات نرم افزاری و سخت افزاری لپ تاپ شما را به بهترین شکل انجام دهد، نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسوس انتخاب مناسبی است. در این مجموعه از جدیدترین تجهیزات و دستگاه های روز دنیا برای عیب یابی و ترمیم لپ تاپ های ایسوس استفاده می شود. تکنسین هایی که بر روند کار نظارت دارند، دوره های تخصصی را گذرانده اند و تجربه بالایی در این حوزه دارند. به همین دلیل هم می توانند با استفاده از ابزارآلاتی که در اختیار دارند، بهترین روش ها را برای تعمیر لپ تاپ asus اجرا کنند. برای ارتباط با کارشناسان مرکز تعمر لپ تاپ ایسوس، کافی است با یکی از شماره های 54114-021 یا 62948-021 تماس بگیرید. 

برای دریافت خدمات تعمیر لپ تاپ ایسوس در نمایندگی، کافی است که نمایندگی مجاز ایسوس در مرکز سخت افزار ایران مراجعه کنید. در آنجا لپ تاپ شما توسط تکنسین عیب یابی شده و بر حسب نیاز، اقدامات تعمیراتی لازم روی آن انجام می شود. در نهایت پس از رفع مشکل، دستگاه تست شده و بدون ایراد به شما تحویل داده می شود.

نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسوس

نمایندگی ایسوس ، یک مرکز رسمی جهت تعمیر لپ تاپ ایسوس است. در صورتی که شما نیز دارندۀ یکی از مدل‌های لپ‌تاپ ایسوس هستید اما لپ‌تاپ شما به هر دلیلی دچار افت عملکرد یا اختلال در عملکرد شده است، می‌توانید با حضور در نمایندگی ایسوس ضمن بهره مندی از خدمات مشاوره در محل، مشکل لپ تاپ خود را با کارشناسان در میان گذاشته و در صورت نیاز به تعمیر دستگاه، لپ تاپ خود را به کارگاه تعمیر لپ تاپ ایسوس تحویل دهید.

مدیریت این بخش، تمامی خدمات ارائه شده در مرکز تعمیر لپ تاپ ایسوس را ضمانت و گارانتی می‌نماید و به شما اطمینان می‌دهد که برخلاف گارانتی، خدمات ارائه شده در این مرکز به سبب اطمینان از عملکرد کارشناسان حاضر در آن و تخصص آن‌هاست.

نمایندگی تعمیرات لپ تاپ ایسوس

تعمیر لپ تاپ ایسوس در تهران

برای دریافت تخصصی ترین خدمات تعمیر لپ تاپ ایسوس در تهران کافی است با نمایندگی مجاز ایسوس در تهران تماس بگیرید. فرقی ندارد که ساکن کدام یک از مناطق تهران هستید؛ شعب مختلف نمایندگی لپ تاپ ایسوس در تهران (ستارخان، ولیعصر، پیروزی، فرجام، امیرآباد و …) در خدمت شما هستند. کافی است با مرکز تعمیرات لپ تاپ asus تماس بگیرید تا همکاران ما راهنمایی ها و سرویس های مورد نیاز را به شما اراده دهند. تعمیر لپ تاپ ایسوس در این شعب توسط تعمیرکاران مجرب و با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات و متدهای روز دنیا انجام می شود.

تعمیر لپ تاپ ایسوس در کرج

اگر لپ تاپ شما درست کار نمی کند و نمی توانید برای ترمیم آن به تهران مراجعه کنید، مرکز تخصصی تعمیر لپ تاپ ایسوس در کرج، در خدمت شماست. گاهی ایرادات لپ تاپ به گونه ای هستند که باید در سریع ترین زمان ممکن آنها را عیب یابی و برطرف کرد. در غیر این صورت ممکن است مشکلات بیشتری در دستگاه ایجاد شده، هارد آسیب ببیند و یا حتی لپ تاپ به طور کامل از کار بیفتد. با استفاده از خدمات تعمیر لپ تاپ asus در کرج، می توانید بدون مراجعه حضوری به تهران، مشکلات سیستم را برطرف کنید.

خدمات تعمیر لپ تاپ ایسوس Asus

مهم ترین خدمات تعمیر لپ تاپ ایسوس عبارتند از ویروس کشی، رفع مشکلات مربوط به اتصال به اینترنت و کرش کردن سیستم،بازیابی اطلاعات، بروز رسانی و نصب سیستم عامل، رفع مشکل کاهش سرعت اجرای برنامه ها، نصب برنامه ها، تعمیر هنگ کردن سیستم در حین اجرای برنامه ها، تعمیر دیسک سخت، رفع مشکلات تصویر، تعمیرات نمایشگر، رفع مشکلات بوت، تعمیر و تعویض رم، تعمیر و تعویض کیبورد، تعمیرات تخصصی کارت گرافیک، تعمیر اسپیکر، تعویض فن، تعمیر لولا، تعمیر و تعویض باتری، تعمیر ال سی دی و ال ای دی، تعمیر و تعویض بدنه. به موجب ضمانت نامه معتبر مرکز سخت افزار ایران، می توانید از اصالت و کیفیت این خدمات اطمینان کامل داشته باشید.

تعمیر لپ تاپ ایسوس در تهران و کرج

1. تعمیر سی پی یو لپ تاپ ایسوس

سی پی یو به عنوان یکی از مهم‌ترین قطعات لپ تاپ ایسوس که درصورت آسیب‌دیدگی موجب می‌شود لپ تاپ به یک دستگاه بلااستفاده تبدیل شود، نقش پردازش و محاسبات تمامی عملیات‌هایی که در لپ تاپ انجام می‌شود را برعهده دارد. درواقع ارتباط بین سی پی یو با سایر اجزاء لپ تاپ به کمک مادربرد شکل می‌گیرد و موجب می‌شود که پردازنده تمامی وظایف و عملیاتی که توسط بخش‌های مختلف لپ تاپ انجام می‌شود را مورد پردازش قرار دهد.

درواقع پردازنده از چندین هسته تشکیل شده است که این هسته‌ها گاهی‌اوقات به صورت مستقل و گاهی‌اوقات هم با یکدیگر به پردازش و انجام عملیات محاسباتی سبک و سنگین می‌پردازند. از مهم‌ترین نشانه‌های خرابی سی پی یو لپ تاپ می‌توان به خاموش شدن لپ تاپ، هنگ کردن دائم آن و بوت نشدنش اشاره کرد. اگر شما هم با هر یک از این مشکلات در لپ تاپ خود مواجه شده‌اید بهتر است عیب‌یابی و تعمیرات آن را به نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسوس بسپارید.

2. تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ ایسوس

درصورتی که لپ تاپ خود را روشن کردید اما هیچ تصویری بر روی نمایشگر آن مشاهده نکردید، اگر خطوط راه راه عمودی را بر روی نمایشگر لپ تاپ دیدید، اگر نتوانستید بازی‌های گرافیکی را بر روی لپ تاپ خود اجرا کنید یعنی اینکه کارت گرافیک لپ تاپ شما به مشکل خورده است و به تعمیرات تخصصی نیاز دارد.

نقش کارت گرافیک در لپ تاپ پردازش اطلاعات و داده‌های گرافیکی است به گونه‌ای که اطلاعات گرافیکی دیجیتال را به اطلاعات گرافیکی آنالوگ برای نمایش در لپ تاپ تبدیل می‌کند. اگر با مشکلی در کارت گرافیک لپ تاپ ایسوس مواجه شده‌اید، می‌توانید از خدمات عیب‌یابی و تعمیر لپ تاپ ایسوس توسط نمایندگی رسمی لپ تاپ ایسوس استفاده کنید.

3. تعمیر هارد لپ تاپ ایسوس

تغییر نام برخی از پوشه‌ها به اسامی عجیب و ناخوانا، کند شدن سیستم، ریستارت شدن ناگهانی سیستم هنگام کار کردن با ویندوز، هنگ کردن لپ تاپ، خراب شدن ناگهانی فایل‌های سیستم عامل، شنیده شدن صداهای عجیب و غریب از لپ تاپ، بوت نشدن لپ تاپ و … همه از نشانه‌های خرابی هارد لپ تاپ هستند.

همانطور که می‌دانید خراب شدن هارد به معنای از دست رفتن تمامی اطلاعاتی است که بر روی لپ تاپ خود ذخیره کرده بودید. مهم‌ترین عواملی که موجب خرابی هارد لپ تاپ می‌شوند شامل: وارد شدن ضربه به لپ تاپ و نوسان برق می‌باشند. به همین دلیل اکیداً توصیه می‌شود که هنگام شارژ کردن لپ تاپ حتماً آن را به یک محافظ برق متصل کنید و از طرفی از وارد شدن ضربه به لپ تاپ جلوگیری کنید. درضمن اگر لپ تاپ شما هر یک از نشانه‌های خرابی هارد را دارد بهتر است بدون دستکاری آن و حذف یا ذخیره کردن اطلاعات بر روی آن که امکان بازیابی اطلاعات هارد لپ تاپ را به شدت کاهش می‌دهند، این دستگاه را جهت تعمیرات به نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسوس بسپارید.

4. تعمیر قاب لپ تاپ ایسوس

قاب لپ تاپ یا بر اثر ضربه می شکند و یا ترک میخورد. در این صورت باید این بخش را تعمیر کرد تا امکان آسیب دیدگی ال سی دی و کیبورد نیز به حداقل برسد. معمولا می توان قاب لپ تاپ را چسب زد یا به روش های دیگری آن را ترمیم کرد. اما گاهی شدت آسیب دیدگی این قسمت بالاست و راهی جز تعویض آن وجود ندارد. در این صورت، قاب تعویض می شود تا هم ظاهر لپ تاپ زننده نشود و هم نمایشگر در مقابل ضربه به خوبی محافظت گردد. کارشناسان تعمیرات لپ تاپ ایسوس، برای ترمیم قاب از روش های مختلفی استفاده می کنند. رایج ترین روش، چسباندن بخش های شکسته یا ترک خورده با چسب های مخصوص است. البته همکاران ما این کار را طوری انجام می دهند که حتی الامکان، رد چسب روی بدنه لپ تاپ باقی نماند.

بعضا دیده شده که پس از مدتی چسب خشک شده و تکه های آن مشکل ساز شده اند. به همین دلیل، ساخت تکه های شکسته و از بین رفته قاب و همسان سازی بخش آسیب دیده با قسمتهای سالم هم روش مناسب دیگری برای تعمیر قاب لپ تاپ ایسوس محسوب می شود. این کار در قابها و لولاهای فلزی و چدنی، به صورت جوش دادن و در قابهای فایبر گلاس به صورت لحیم با پلاستیک و سپس ساخت رنگ مناسب انجام می گردد.

تعمیر تخصصی لپ تاپ asus

5. تعمیر تاچ پد لپ تاپ ایسوس

یکی دیگر از خدمات نمایندگی تعمیر لپ تاپ asus، تعمیر تاچ پد و رفع ایرادهای عملکردی این بخش است. تاچ پد، بخش مستطیل شکلی است که معمولا پایین صفحه کلید تعبیه شده و از آن به جای موس استفاده می شود. گاهی تاچ پد کار نمی کند یا دستورهای کاربر را به درستی اجرا نمی کند. در این صورت باید علت بروز مشکل شناسایی شده و در اولین فرصت برطرف گردد. گاهی مختل شدن عملکرد تاچ پد، ناشی از وجود یک ایراد نرم افزاری در دستگاه است.

مثلا ممکن است سیستم ویروسی شده باشد و یا یکی از برنامه ها یا حتی سیستم عامل معیوب باشند. در این صورت با رفع مشکل نرم افزاری، عملکرد تاچ پد هم به حالت عادی باز می گردد. اما تعمیر تاچ پد لپ تاپ ایسوس در صورت شکستن این بخش، کار راحتی نیست. حتی ممکن است تاچ پد قابل تعمیر نبوده و نیاز به تعویض داشته باشد. بهتر است در چنین شرایطی از تعمیرکاران حرفه ای لپ تاپ کمک بگیرید و خودتان اقدامی نکنید.

6. تعمیر فلت لپ تاپ ایسوس

برای تشخیص خرابی فلت لپ تاپ ایسوس ، کافی است تا به نشانه‌های ظاهر شده در لپ تاپ توجه کرد. خرابی های پیش آمده در لپ تاپ در صورتی که ناشی از فلت باشند، با تعویض و یا تعمیر این قطعه برطرف می‌گردد. برای مثال یکی از نشانه‌های خرابی فلت لپ تاپ ایسوس بروز مشکل No-Boot در لپ تاپ است. مشکل No-Boot در لپ تاپ زمانی رخ می دهد که لپ‌تاپ ظاهراً روشن بوده و حالت نرمال دارد اما تصویری در آن مشاهده نمی‌شود.

در چنین مواردی کارشناسان تعمیر لپ تاپ ایسوس به کنترل سیگنال‌های خروجی گرافیک پرداخته و پس از بررسی نتایج، جهت تعمیر این بخش از دستگاه اقدام می‌نمایند. در صورت خرابی فلت لپ تاپ توصیه می‌شود سرویس‌های مرتبط با تعویض و تعمیر فلت لپ تاپ را صرفاً از مراکز مجاز و استاندارد این حوزه دریافت نمایید؛ زیرا قرار گرفتن فلت جایب دیگر –یعنی جایی جز مکان اصلی آن- ممکن است منجر به له شدگی، پارگی یا آسیب فلت شود. بعلاوه ممکن است در اثر برخورد سیمهای فلت دستگاه، لپ تاپ شما دچار اتصالی شده و در نهایت مادربرد دستگاه آسیب ببیند.

7. تعمیر کیبورد لپ تاپ ایسوس

نصب نبودن درایور کیبورد یا بروزرسانی نکردن آن، وارد شدن گرد و غبار به کیبورد، آسیب‌دیدگی فیزیکی کیبورد و جدا شدن آن از مادربرد به دلیل شوک الکتریکی از مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری هستند که موجب خرابی کیبورد لپ تاپ ایسوس می‌شوند. اگر کیبورد لپ تاپ شما از نظر نرم‌افزاری دچار مشکل شده باشد به راحتی می‌توانید با نصب مجدد درایور کیبورد یا با بروزرسانی آن، مشکل از کار افتادن کیبورد لپ تاپ خود را برطرف کنید.

منتهی اگر وارد شدن گرد و غبار به کیبورد لپ تاپ یا جدا شدن کیبورد از مادربرد لپ تاپ موجب از کار افتادن آن شده باشد، کیبورد لپ تاپ به عیب‌یابی دقیق و تعمیرات تخصصی نیاز دارد. در این صورت پیشنهاد می‌شود که تعمیر کیبورد لپ تاپ ایسوس را به نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسوس بسپارید.

8. تعویض ال سی دی لپ تاپ ایسوس

به هر دلیلی ممکن است نمایشگر لپ تاپ شما بشکند یا بخش هایی از آن دچار آسیب دیدگی شوند. در این صورت مطمئنا روند نمایش تصاویر مختل شده و ممکن است هیچ تصویری به نمایش در نیاید. تیم تعمیر لپ تاپ ایسوس در این شرایط تلاش می کنند که ال سی دی را تعمیر کرده و از این طریق، عملکرد آن را به حالت عادی باز گردانند. اما در صورت شکستن نمایشگر، عملا امکان تعمیر آن وجود ندارد. در این صورت، LCD تعویض می شود تا امکان استفاده مجدد از لپ تاپ برای کاربر فراهم شود.

برای تعویض ال سی دی لپ تاپ ایسوس ، باید حتما از نمایشگر اورجینال استفاده شود. اگر صفحه نمایش جدید اصل نباشد، مدت زیادی کار نمی کند و خیلی زود باید دوباره آن را تعویض کنید. البته کیفیت پایین ال سی دی جدید می تواند سایر قطعات لپ تاپ را نیز در معرض خطر قرار دهد. نکته دیگر این که اتصالات و فلت ها باید کاملا درست و دقیق باز و بسته شوند تا نمایشگر بهترین عملکرد را داشته باشند. تعویض نمایشگر لپ تاپ ایسوس در نمایندگی مجاز ایسوس، توسط تعمیرکاران لپ تاپ ایسوس ، با تجربه و فقط  با استفاده از قطعه اصل انجام می شود.

9. تعمیر و تعویض باتری لپ تاپ ایسوس

باتری لپ تاپ به عنوان یک قطعه بسیار مهم که انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین می کند، تاثیر بسیار زیادی در روند کاری لپ تاپ دارد. اگر باتری ایراد داشته باشد، لپ تاپ به درستی شارژ نمی شود. همچنین ممکن است دستگاه خاموش شود و ناچار باشید در حالت اتصال به برق از آن استفاده کنید. البته باید به این نکته هم توجه داشته باشید که خرابی باتری می تواند سایر قطعات لپ تاپ را نیز در معرض خرابی و آسیب دیدگی قرار دهد. تعمیر باتری لپ تاپ ایسوس و یا هر برند دیگری، به دلیل نوع ساختار این قطعه معمولا غیر قابل انجام است.

در واقع بیشتر خرابی های باتری به گونه ای هستند که یا قابل ترمیم نیستند یا ترمیم آنها صرفه اقتصادی ندارد. در این شرایط، باید باتری فرسوده با یک باتری جدید و منطبق با مشخصات لپ تاپ تعویض شود تا عملکرد دستگاه به حالت عادی باز گردد. تکنسین های تعمیر لپ تاپ ایسوس برای تعویض باتری این دستگاه، اول درب پشتی لپ تاپ را باز می کنند. سپس باتری را بیرون آورده و قطعه جدید را جایگزین آن می کنند. بسیار مهم است که باتری جدید اورجینال باشد و با مشخصات مادربرد و پاور، همخوانی داشته باشد.

10. تعمیر مادربرد لپ تاپ ایسوس

تعمیر مادربرد لپ تاپ ایسوس یکی از خدمات تخصصی نمایندگی لپ تاپ ایسوس است. هرمدار درون مادربرد مخصوص به قسمتی می باشد به عنوان مثال مدار رم شامل IC هایی از جمله خازن ، فت و … می باشد که این IC ها در قسمت رم مشغول به فعالیت هستند. با بروز کوچکترین اتفاقی برای یکی از IC ها ، قسمت رم در برد لپ تاپ ازکار می افتد و دستگاه شما دیگر تصویر نخواهد داد تا مشکل را برطرف کنید . در مادربرد چند چیپ وجود دارد که این چیپ ها از اصلی ترین قسمت های برد دستگاه شما محسوب می شوند.

این چیپ ها که با اسامی Cpu و Gpu ، Nbridge و Sbridge شناخته می شوند، در برد فعالیت های مهمی را انجام می دهند . توجه داشته باشید که حضور تمامی چیپ ها در برد دستگاه شما الزامی نیست و تنها چیپی که حضورش روی برد الزامی است ، چیپ Cpu می باشد . در اصل منظور از الزامی نبودن حضور چیپ ها روی مادربرد آن است که بعضی از شرکت های سازنده مادربرد چیپ ها را با یکدیگر ادغام می کنند و شما وقتی برد را مشاهده می کنید ، در واقع به جای ۴ عدد چیپ ، سه چیپ و یا دو چیپ را مشاهده می کنید .

یکی از مهم‌ترین قطعات لپ تاپ، مادربرد آن است که تعمیرات آن از حساسیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم که تعمیرات مادربرد سیستم خود را به تکنسین‌های متخصص و آموزش دیده نمایندگی لپ تاپ ایسوس بسپارید. تکنسین‌های این مرکز با عیب‌یابی دقیق و تعمیرات تخصصی مادربرد لپ تاپ ایسوس، مشکلات پیش آمده برای این قطعه را به بهترین شکل ممکن رفع می‌کنند.

11. تعمیر فن لپ تاپ ایسوس

صدای فن لپ تاپ در حالت عادی بسیار کم است و تا زمانی که گوش را به آن نزدیک نکنید متوجه آن نخواهید شد، اما وقتی صدای منظم تق تق از لپ‌تاپ شنیده شود و خصوصا چنانچه دمای لپ تاپ و گرمای تولید شده توسط آن بطور واضحی غیر‌عادی باشد، ممکن است فن لپ تاپ آسیب دیده و نیازمند تعمیر باشد. تلاش کارشناسان ما در نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسوس آن است تا حتی‌الامکان فن معیوب تعمیر شود تا دستگاه با قطعات اورجینال و اصلی خود به کار ادامه دهد.

اما در شرایطی که فن کاملاً خراب شده و امکان تعمیر آن وجود نداشته باشد، تعویض فن لپ تاپ ایسوس بهترین گزینه خواهد بود. چون هم هزینه چندانی ندارد و هم استفاده از یک فن نو، تأثیر بسزایی در افزایش عمر مفید سایر قطعات دارد. در غالب لپ تاپ های امروزی، دسترسی به باتری لپ تاپ صرفاً پس از خارج کردن تمامی قطعات پشت بدنه از جمله مادربرد میسر می‌گردد. از همین رو توصیه می‌شود در صورت عدم داشتن مهارت در تعویض و تعمیر فن لپ تاپ، از دستکاری لپ تاپ خودداری کرده و به مراکز تعمیر مراجعه نمایید.

12. تعمیر شارژر لپ تاپ ایسوس

شارژر لپ تاپ ایسوس یکی از لوازم جانبی الکترونیکی است که برای تامین برق لپ تاپ های این برند استفاده می‌شود. شارژر لپ تاپ ایسوس باید با ولتاژ، آمپر و سایز سوکت مناسب با مدل لپ تاپ سازگار باشد. شارژر لپ تاپ ایسوس را می توانید از نمایندگی ایسوس خریداری نمایید.

تعمیرات نرم‌افزاری لپ تاپ ایسوس

داغ شدن بیش از اندازه لپ تاپ، هنگ کردن لپ تاپ، کند شدن سرعت لپ تاپ، از کار افتادن کیبورد و تاچ پد لپ تاپ و بوت نشدن این دستگاه، همه و همه ممکن است ریشه نرم افزاری داشته باشند که اکثر اوقات گریبان‌گیر کاربران لپ تاپ ایسوس می‌شوند. اگر شما هم با مشکلات نرم‌افزاری لپ تاپ ایسوس دست و پنجه نرم می‌کنید، می‌توانید عیب‌یابی و تعمیر لپ تاپ ایسوس را به نمایندگی رسمی ایسوس بسپارید. واحد تعمیرات این مرکز از دو بخش مجزا شامل: تعمیرات نرم‌افزاری و تعمیرات سخت‌افزاری لپ تاپ ایسوس تشکیل شده است. واحد تعمیرات نرم‌افزاری نمایندگی ایسوس دارای تکنسین‌های متخصصی است که با تجربه و مهارتی که در حوزه نرم‌افزار دارند، تمامی مشکلات نرم‌افزاری این دستگاه را با سرعت بالایی برطرف می‌کنند.

سوالات متداول تعمیرات لپ تاپ ایسوس

پاسخ گویی به سوالات متداول کاربران محصولات ایسوس از جمله دیگر خدمات تخصصی نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسوس می باشد. کارشناسان این مرکز ضمن تسلط بر قطعات مختلف لپ تاپ و آشنایی با مشکلات آن ها ، پاسخ گویی به پرسش ها را انجام خواهند داد.

کاربران عمومی لپ تاپ ها و همچنین تعمیرکاران می توانند پرسش های خود را در ارتباط با لپ تاپ های ایسوس مطرح نموده و از پاسخ هایی که توسط کارشناسان تعمیرات لپ تاپ ایسوس داده می شوند ، بهره مند خواهند شد. پاسخگویی به پرسش ها به ترتیب اولویت انجام خواهد گرفت. تلاش ما ارائه پاسخ های کاربردی و مفید به کاربران گرامی می باشد.

ریبال چیست ؟

وقتی شما قطعه ای مثل چیپ گرافیک لپ تاپ را که به مدار لحیم شده را از مادربورد جدا کنید، توپ های لحیمی ان از هم پاشیده می شوند، حالا برای اینکه شما بتوانید همان قطعه یا قطعه دیگری را جای ان لحیم کنید باید توپ های لحیم داشته باشید و جاسازی کنید.
به زبان ساده عمل ریبال کردن یعنی داخل منفذ مادربورد یا منفذ قطعه Ball  (قطعات گرد لحیم) بریزید و مجدد لحیم کاری کنید. برای لحیم کاری نیازی به هویه نیست و شما باید به این بال ها حرارت بدهید تا ذوب شوند و جای خودشان قرار بگیرند

علت صدای لپ تاپ ایسوس چیست ؟

بسیاری از افراد از زیاد شدن تدریجی صدای لپ تاپ خود گلگی دارند، صدای لپ تاپ ایسوس عموما از دو چیز ناشی می شود، یکی فن لپ تاپ و دیگری هارد نوت بوک، به بیان دیگر  میتوان گفت تنها قطعاتی از لپ تاپ که عملکرد مکانیکی دارند این دو قطعه هستند، یعنی سایر قطعات لپ تاپ در حالت عادی هیچ گونه صدایی نباید داشته باشند در حالیکه این دو قطعه در حالت عادی نیز بخاطر حرکت مکانیکی، صدا نیز تولید میکنند ولی صدای آنها باید بسیار ناچیز باشد.

  صدای هارد لپ تاپ در حالت عادی آنقدر کم است که تا گوش را به لپ تاپ ایسوس نزدیک نکنید متوجه آن نمی شوید، اما وقتی صدای منظم تق تق از لپ تاپ شنیده شود و خصوصا چنانچه عملکرد لپ تاپ نیز بطور واضح غیر عادی باشد، ممکن است هارد آسیب دیده باشد، معمولا اگر اطلاعات هارد ارزشمند است باید هرچه سریعتر از آن نسخه پشتیبان تهیه کرد، و هر بار  که لپ تاپ ایسوس شما بوت می شود ممکن است آخرین باری باشد که شما به اطلاعات دسترسی دارید.

تعمیر هارد معمولا هزینه بالایی دارد و صرفا در مواردی توجیه اقتصادی دارد که اطلاعات بسیار ارزشمندی در هارد داشته باشیم که دیگر قابل دسترسی نیست، لیکن در حالت عادی قیمت هارد معمولا از قیمت تعمیر آن حتی کمتر است.

علت داغ شدن لپ تاپ ایسوس چیست؟

لپ تاپ ها داری سیستم خنک‌کننده‌ای خاصی هستند! بعضی از لپ تاپ ها  هوای مورد نیاز برای خنک کردن سیستم خنک کننده را از زیر لپ تاپ می مکند و از کنار آن خارج می کنند بنابراین کافی است این لپ تاپ را روی فرش،‌ موکت و پتو قرار داده و آنرا روشن کنید دقیقاً مثل یک جارو برقی عمل کرده و گرد وخاک را درون سیستم میکشد! بنابراین موتور فن لپ تاپ کثیف شده و ممکن است آسیب نیز ببیند!

  بنابراین برای حل مشکل داغ بودن بیش از حد لپ تاپ بایستی فن آن سرویس شود و در صورت نیاز فن لپ تاپ تعویض شود! البته در برخی موارد برنامه بایاس لپ تاپ نیز این مشکل را ایجاد کرده است که مشکل بسیار پیچیده‌ای است و خیلی ها از آن شکایت دارند!

تفاوت کارت گرافیک و چیپ گرافیک چیست ?

  کارت گرافیک همانطور که از اسمش مشخص است یک بورد الکترونیکی با پردازنده گرافیکی به علاوه چند قطعه مثل حافظه گرافیکی GDDR، خازن و مقاومت و … روی آن است.
در انتهای کارت گرافیک چندین لبه فلزی برای اتصال به مادربورد لپ تاپ دیده می شود (مثل ماژول رم)  پردازنده گرافیکی که دور آن ۸ حافظه گرافیکی چیده شده است در لپ تاپ های قدیمی و در برخی لپ تاپ های امروزی هم شاهد کارت گرافیک در لپ تاپ هستیم .

  با این حال، امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی و استفاده از متدهای لحیم‌کاری حرفه ای، شاهد چیپ های گرافیک در لپ تاپ‌ها هستیم.
در این گونه لپ تاپ‌ها دیگر خبری از کارت گرافیک نیست ، چیپ گرافیک و همین طور حافظه های گرافیکی روی مادربورد لحیم شده اند .

برای ارتقاء لپ تاپ های ضعیفتر چه باید کرد؟

اگر شما هم از آن دسته از کاربرانی هستید که میخواهید با هزینه مناسب و معقول لپ تاپ خود را ارتقاء دهید، بهترین راه حل برای شما تعویض هارد دیسک خود با هارد دیسک های جدید و دارای دور موتور (RPM) بالاتر مانند ۷۲۰۰ و ۷۴۰۰ دور در دقیقه است. راه کار دوم نیز ارتقاء حافظه رم با توجه به میزان پشتیبانی شده توسط لپ تاپ است.

عمر مفید باتری های لپ تاپ ایسوس چقدر است؟

عمر مفید باتری ها به طور میانگین ۲ سال می باشد. معمولا بعد از این مدت ، مدت زمان نگهداری شارژ آنها به تدریج رو به کاهش میرود تا مرحله ای که دیگر بیشتر از چند دقیقه شارژ نگه نمیدارد. البته گاهی این مساله پیش آمده که باتری هایی که در هنگام خرید لپ تاپ داخل جعبه بوده حتی تا ۴ سال عمر کرده اند اما این امربه ندرت اتفاق می افتد  .

چگونه صفحه نمایش لپ تاپ ایسوس را تمیز کنیم ؟
  • یکی از بهترین پاک کننده های ممکن ، آب مقطر است. اگر به پاک کننده قوی تری نیاز داشته باشید می توانید از ترکیب ۵۰/۵۰ سرکه سفید و آب مقطر استفاده کنید.
    تولیدکنندگان، دیگر استفاده از پاک کننده های حاوی الکل، آمونیوم و یا هر حلال پرقدرت دیگری را برای پاکسازی صفحه نمایش های LCDتوصیه نمی کنند.

ترکیبی که انتخاب کرده اید را در یک آب پاش بریزید. ترجیحا از آبپاش هایی استفاده کنید که امکان اسپری کامل مایع را داشته باشند. حتی با اینحال هم نباید مایعات را به صورت مستقیم بر روی صفحه نمایش بپاشید.

اندکی از ترکیب را بر روی یک دستمال نرم چون پارچه های کتان ( از تی شرت های قدیمی تان) و یا هر پارچه دیگری با بافت نرم بپاشید. لباس های بزرگ برای استفاده در این حالت بهترین انتخاب هستند و به شما کمک می کنند تا امکان باقی ماندن رد های آزار دهنده بر روی صفحه نمایش را که در اثر فشار پدید می آیند، به حداقل برسانید.لباس را خیس نکنید و تنها آن را نم دار کنید. چکیدن یک قطره آب از یک لباس یا پارچه خیس می تواند اثرات متعاقب جبران ناپذیری را در پی داشته و به شدت به صفحه نمایش شما آسیب بزند.

دستمال را در حرکات حلقوی و یا حرکات هماهنگ دیگری بر روی صفحه نمایش بکشید. حرکات حلقوی سریع می توانند ردهای نامطلوب را از میان بردارند. فشار ظریف و یکسانی را بر دستمال اعمال کنید. فقط مقداری به دستمال فشار بیاورید که در تماس به صفحه نمایش باقی بماند. مراقب باشید انگشتان تان را بر روی صفحه فشار ندهید. اعمال فشار بالا در هنگام پاک کردن صفحه می تواند آسیبی دائمی به ماتریس LCD شما وارد کرده و آن را غیرقابل استفاده سازد.

چگونه صفحه نمایش لپ تاپ ایسوس را تمیز کنیم ؟
  • یکی از بهترین پاک کننده های ممکن ، آب مقطر است. اگر به پاک کننده قوی تری نیاز داشته باشید می توانید از ترکیب ۵۰/۵۰ سرکه سفید و آب مقطر استفاده کنید.
    تولیدکنندگان، دیگر استفاده از پاک کننده های حاوی الکل، آمونیوم و یا هر حلال پرقدرت دیگری را برای پاکسازی صفحه نمایش های LCDتوصیه نمی کنند.

ترکیبی که انتخاب کرده اید را در یک آب پاش بریزید. ترجیحا از آبپاش هایی استفاده کنید که امکان اسپری کامل مایع را داشته باشند. حتی با اینحال هم نباید مایعات را به صورت مستقیم بر روی صفحه نمایش بپاشید.

اندکی از ترکیب را بر روی یک دستمال نرم چون پارچه های کتان ( از تی شرت های قدیمی تان) و یا هر پارچه دیگری با بافت نرم بپاشید. لباس های بزرگ برای استفاده در این حالت بهترین انتخاب هستند و به شما کمک می کنند تا امکان باقی ماندن رد های آزار دهنده بر روی صفحه نمایش را که در اثر فشار پدید می آیند، به حداقل برسانید.لباس را خیس نکنید و تنها آن را نم دار کنید. چکیدن یک قطره آب از یک لباس یا پارچه خیس می تواند اثرات متعاقب جبران ناپذیری را در پی داشته و به شدت به صفحه نمایش شما آسیب بزند.

دستمال را در حرکات حلقوی و یا حرکات هماهنگ دیگری بر روی صفحه نمایش بکشید. حرکات حلقوی سریع می توانند ردهای نامطلوب را از میان بردارند. فشار ظریف و یکسانی را بر دستمال اعمال کنید. فقط مقداری به دستمال فشار بیاورید که در تماس به صفحه نمایش باقی بماند. مراقب باشید انگشتان تان را بر روی صفحه فشار ندهید. اعمال فشار بالا در هنگام پاک کردن صفحه می تواند آسیبی دائمی به ماتریس LCD شما وارد کرده و آن را غیرقابل استفاده سازد.

چگونه از باتری لپ تاپ ایسوس در بلند مدت محافظت کنیم؟

زمانی که قصد دارید در بلند مدت از باتری استفاده نکنید آن را تا ۴۰ درصد شارژ کرده و پس از جداکردن از دستگاه در جای خشک و خنک قرار دهید.  به عنوان مثال اگر تصمیم گرفتید تا یک ماه از باتری استفاده نکنید می‌توانید آن را در فریزر قرار دهید که بین صفر تا ۱۰ درجه دما دارد ولی قبل از آن باید باتری را کاملا در کیسه‌های نایلونی بپوشانید تا رطوبت به درون باتری سرایت نکند. گفته می‌شود نگهداری باتری در محیط خشک و سرد می‌تواند سلول‌های فاسد شده لیتیومی را مجددا احیا کند.

آیا تعویض یا ارتقاء گرافیک لپ‌تاپ ایسوس امکان‌پذیر است؟

نکته قابل ذکر اینکه تعویض یا ارتقاء گرافیک لپ تاپ در حالتی که کارت گرافیک داشته باشد خیلی ساده تر است و این کار شدنی تر است . اما در حالتی که چیپ گرافیک روی مادربورد لحیم شده باشد تعویض یا ارتقاء گرافیک لپ تاپ خیلی سخت می شود . عده معدودی هستند که می توانند این کار را بدون آسیب رساندن به چیپ گرافیک و همینطور مادربورد لپ تاپ انجام دهند .
اگر لپ تاپ شما دارای کارت گرافیک باشد به سادگی می توانید آن را تعویض کنید یا ارتقاء دهید. لپ تاپ را باز کرده، کارت گرافیک قدیمی یا معیوب را در بیاورید و کارت گرافیک جدید را جا بزنید؛ مثل تعویض کارت گرافیک روی کامپیوترهای رومیزی .
البته منظور از به سادگی این است که احتیاج به لحیم کاری نیست و گرنه تمام مراحل باید توسط متخصصین امر صورت گیرد . توصیه می کنیم خودتان هیچ وقت دست به کار نشوید؛ چون باز کردن لپ تاپ قلق‌های خاص خود را دارد. اگر فقط یک قطعه کوچک از مادربورد آسیب ببیند، دیگر لپ تاپ از دست رفته و باید فکر یک لپ تاپ دیگر باشید.
برای تعویض یا ارتقاء گرافیک لپ تاپ یا تعویض چیپ های لحیم شده روی بورد الکترونیکی دستگاهی به نام “BGA Machine”  تولید شده است. برخی ترجیح می دهند از روش هیتینگ یا گرما دادن به مدار و قطعه با سشوار مخصوص گرمایی استفاده کنند که روشی خطرناک است و کار هر کسی نیست.

تفاوت تعمیر کارت گرافیک و چیپ گرافیک لپ تاپ ایسوس چیست ؟

بسیاری از دوستان در مورد تفاوت و مقایسه کارت گرافیک لپ تاپ و چیپ گرافیک  و تفاوت عملکرد آنها و  نحوه تعمیر یا تعویض آنها در صورت نیاز لپ تاپ به تعمیر سوال کرده اند که در این مقاله به این مطلب می پردازیم

  بطور کلی کارت گرافیک در پی سی و یا لپ تاپ مجموعه ای از قطعات الکترونیک و در اصلی ترین قسمت شامل یک چیپ  گرافیک است که وظیفه تبدیل اطلاعات صفر و یک را به تصویر و به طور پردازش تصاویر را به عهده دارد. البته در لپ تاپ مجموعه ای از قطعات روی کارت وظیفه  ، تأمین ولتاژ مورد نیاز را نیز بر عهده دارند. کارت گرافیک در یک اشکاف که به آن اسلات میگویند قرار میگیرد. بنابراین به سادگی قابل تعویض است، البته در مواردی که کارت گرافیک مورد نظر موجود نباشد و یا هزینه آن زیاد باشد امکان تعمیر یا تعویض چیپ گرافیک روی کارت گرافیک نیز هست.

 تفاوت عمده کارت گرافیک لپ تاپ با کارت گرافیک پی سی در اندازه و توان آن است، و نکته بسیار مهم این است که کارت گرافیک پی سی شامل یک فن و هیت سینک مجزا است که قدرت بسیار بالایی در خنک کردن چیپ گرافیک روی کارت دارد در حالیکه در لپ تاپ ها اگر کارت گرافیک بصورت مجزا نیز وجود داشته باشد  در اغلب موارد از یک هیت سینک مشترک با سی پی یو استفاده میکند.

  در اغلب لپ تاپ ها بخصوص در لپ تاپ های جدید به جای کارت گرافیک مجزا کلیه اجزایی که وظیفه پردازش گرافیکی را دارند روی مادر بورد لپ تاپ بصورت ثابت مستقر هستند. بنابراین این لپ تاپ ها فاقد کارت گرافیک بوده و احیانا بصورت اشتباه  مصطلح از قسمت گرافیکی آنها به نام کارت گرافیک لپ تاپ یاد می شود.  در حالیکه معمولا در پی سی تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ غیر ضروری به نظر می رسد  و تعمیر آن به صرفه و  صلاح است در نوت بوک به لحاظ آن بورد بودن چیپ گرافیک و کمیاب بودن کارت گرافیک تعمیر چیپ گرافیک یا تعویض چیپ گرافیک منطقی تر است تا تعویض کل مادر بورد.

  در مقام مقایسه برای کارهای گرافیکی سنگین مثل انواع نرم افزارهایی که وظیفه ساخت نماهای سه بعدی  و بخصوص حرکت در این نماها را دارند  پی سی ها مناسب تر از لپ تاپ ها هستند،  گرچه لپ تاپ های مخصوص کارهای گرافیکی نیز بطور معمول و در غالب موارد  حداقل  سه سال بدون مشکل کار می کنند.

  گرچه برخی بر این عقیده اند که خرابی چیپ یا کارت گرافیک لپ تاپ های دل یا اچ پی بیشتر است لیکن این تصور تا انجام یک تحقیق علمی و نمونه گیری علمی غیر قابل استناد است، چون به عقیده نگارنده تعداد این لپ تاپ ها در مقایسه با سایر لپ تاپ ها در ایران قابل مقایسه نیست.

علت هنگ کردن لپ تاپ ایسوس و خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ ایسوس چیست ؟

در عرف عمومی بسیاری از مشکلاتی که برای لپ تاپ بوجود می آید را هنگ کردن لپ تاپ ایسوس می گویند و البته از هنگ کردن با عنوان فریز شدن تصویر نیز یاد کرده اند،  اما معمولا اتفاقی که باعث شود ورودی های لپ تاپ برای مدت غیر متعارف از کاربر فرمانپذیری نداشته باشند را می توان هنگ کردن لپ تاپ نامید.

منظور از زمان متعارف در جمله قبلی این است که مثلا وقتی ویندوز در حال بوت شدن است، برای مدتی کمتر از یک دقیقه ممکن است لپ تاپ شما فرمان تاچ پد را اجرا نکند و به نظر برسد تاچ پد کار نمی کند، و کیبورد نیز کاری انجام ندهد، اگر این حالت مثلا ۱۵ دقیقه طول بکشد میتوان گفت لپ تاپ هنگ کرده است.

   اما اگر تصویر لپ تاپ ایسوس ثابت شود ولی شما احساس کنید که بقیه ی قسمتها کار خود را انجام میدهند حتما ایراد لپ تاپ سخت افزاری است، مثلا فرض کنید در حالی که یک فیلم  تماشا می کنید، تصویر لپ تاپ ثابت می شود در حالیکه صدای فیلم هنوز شنیده میشود و کرسر  تاچ پد نیز ثابت شده است و زدن روی دکمه های کبیورد نیز تأثیری ندارد. در این حالت لپ تاپ مشکل سخت افزاری داشته و تعمیرات لپ تاپ می تواند شامل مراحل مختلفی باشد.

  گاهی نیز داغ شدن بیش از حد لپ تاپ علت هنگ کردن لپ تاپ و حتی خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ است،  پس از این حالت معمولا برای مدتی لپ تاپ روشن نمیشود. مشکل لپ تاپ در این حالت با سرویس سیستم خنک کننده بر طرف میشود که برخی به اشتباه به این کار تعمیر فن لپ تاپ می گویند.

چرا ال سی دی لپ تاپ ایسوس بسیار کم نور است و نور آن با دکمه زیاد نمیشود?

گاهی شما مشاهده میکنید که ال سی دی لپ تاپ شما بسیار کم نور شده و با دکمه افزایش نور هم تغییری در ماجرا حاصل نمیشود علت این امر از دو چیز ناشی میشود: اول ممکن است برد هایولتاژ شما خراب شده باشد که تعمیر آن به صرفه نیست چون هزینه برد هایولتاژ لپ تاپ مناسب نیست  و بهتر است تعویض شود و دوم اینکه ممکن است لامپ ال سی دی لپ تاپ شما خراب شده باشد که بعضی‌ها آن را تعویض میکنند و بعضی‌ها کل ال سی دی را تعویض میکنند. بسته به نوع لپ تاپ هر کدام از این دو امر ممکن است.

آیا ویروس نرم افزاری می‌تواند موجب خرابی سخت افزاری در لپ تاپ ایسوس شود ؟

چند نفر از بازدید کنندگان سایت سؤال کرده اند که آیا ویروس می‌تواند موجب خرابی سخت افزاری شود؟ جواب این سؤال بله است اما  نه همه ‌ی ویروسها گاهی برخی ویروس‌ها موجب می‌شوند که  CPU لپ تاپ بی وفقه و به شدت کار کند این حالت می‌تواند موجب افزایش دمای سی پی یو و چیپ گرافیک شود، گرچه معمولا مشکل خاصی برای سی پی یو در این حالت پیش نمی‌آید ولی دمای بالا ، چیپ گرافیک را دچار مشکل می‌کند و بنابراین ممکن است این مشکل منجر به ایراد در تصویر و حتی روشن نشدن نوت بوک شود.

  همچنین در برخی از لپ تاپ های جدید که قرار است ارزان تولید شوند مسئولیت چیپ گرافیک و پل شمالی (چیپ شمالی) و حتی در برخی موارد چیپ جنوبی، به عهده یک چیپ است که در این حالت قطعا چیپ خراب شده و لپ تاپ دیگر روشن نمی‌شود و یکی از  محاسن لپ تاپ های سونی VAIO این است که حتی در سری های جدید نیز  چیپ‌ گرافیک ، چیپ شمالی و چیپ جنوبی بصورت مجزا روی مادر بودر قرار داشته و ضمن  آنکه خرابی کمتری دارند، هزینه کمتری نیز برای تعویض این چیپ‌ها پرداخت می‌شود.

  پس مراقب ویروسهایی که نوت بوک شما را کند می‌کنند باشید، چون این مشکل می‌تواند هزینه‌های تعویض چیپ گرافیک را به شما تحمیل کند.

هنگام ریختن آب روی لپ تاپ ایسوس (خیس شدن لپ تاپ) چه باید کرد و چه نباید کرد؟

وقتی آب روی لپ تاپ می‌ریزد و لپ تاپ خیس می‌شود چه کاری باید کرد و چه کاری نباید کرد! اولین کاری که بعد از خیس شدن لپ تاپ باید کرد این است که باطری و شارژر را از نوت بوک جدا کنید! هرچه سریعتر، بهتر! یکی از کارهایی که می‌تواند آسیب وارده به لپ تاپ شما را بیشتر کند، خشک کردن آن با سشوار است، گرفتن باد داغ روی لپ تاپ می‌تواند موجب خرابی دکمه‌های کیبورد و یا دکمه‌ی تاچ پد و سایر قطعات لپ تاپ شود! در این حالت باید هزینه بیشتری را  راجهت تعمیرات بپردازید.

  قبل از این که لپ تاپ خود را برای تست روشن کنید در صورت وجود  مرکز مورد اعتماد در نزدیکی شما می توانید لپ تاپ را سریعاً  به آن مرکزببرید . در آنجا کارشناسان  با باز کردن لپ تاپ ، مادر بورد آن را خشک می کنند . در این صورت شانس درست شدن لپ تاپ شما بیشتر است، چون هنگامی که لپ تاپ خیس می‌شود اگر رطوبت به مادر بورد برسد پایه‌های برخی قطعات سولفات می‌شوند، و این سولفات موجب اتصالی می‌شود و اتصالی موجب خرابی سایر قطعات و یا چیپ‌ های لپ تاپ می‌شود.

اثر نوسان برق روی لپ تاپ ایسوس و دلیل خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ ایسوس چیست ؟

یکی از علل خرابی های دستگاههای برقی نوسان برق است، البته در هر لپ تاپ سیستم‌هایی جهت محافظت از آن لپ تاپ در برابر نوسانات برق در نظر گرفته شده لیکن گاهی سرعت تغییر در ولتاژ برق بسیار زیاد و شدید است در این صورت امکان خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ زیاد می‌شود.

  به سختی می‌توان گفت اگر در اثر نوسان برق لپ تاپ ناگهان خاموش شود و دیگر روشن نشود چه مشکلی برایش پیش آمده زیرا این مشکل می‌تواند از سوختن یک دیود محافظ باشد تا از بین رفتن یکی از چیپ‌های لپ تاپ باشد ، مثلا در یک لپ تاپ سونی وایو در اثر نوسان برق چیپ گرافیک آسیب دیده بود در حالیکه کلیه‌ی مدارهای محافظ سالم بود. تنها راه قطعی جلوگیری از این مسائل استفاده از دستگاه‌های استاندارد محافظ برق است. البته اگر بتوانید برای منزل یا محل کار خود از سیستم های مرکزی محافظ استفاده کنید خیلی راحت تر خواهید بود.

علت روشن نشدن مانیتور لپ تاپ ایسوس چیست ؟ (ال سی دی لپ تاپ یا ال ای دی لپ تاپ)

سوالات زیادی در مورد علت روشن نشدن مانیتور لپ تاپ یا  در واقع ال سی دی لپ تاپ یا ال ای دی لپ تاپ شده است که در این قسمت در حد امکان به آنها پاسخ خواهیم داد.

  در حالتی که شما کلید یا دکمه ی پاور لپ تاپ را فشار می دهید و برخی چراغ های لپ تاپ روشن می شود ولی تصویر ندارید ممکن است چند مشکل وجود داشته باشد ولی بسیاری از کاربران می گویند لپ تاپ روشن میشود ولی ال سی دی لپ تاپ روشن نمیشود که اتفاقا معمولا هم چنین نیست!

  توجه کنید یک لپ تاپ وقتی کلید آن زده می شود به ترتیب  با فعال کردن بخشهای مختلف شروع به روشن شدن می کند، یعنی تقریبا در تمامی مدلهای نوت بوک مثل نوت بوک سونی و نوت بوک دل، ابتدا ولتاژهای اصلی لپ تاپ تأمین می شود و تقریبا در اولین مراحل سی پی یو شناسایی میشود و شروع به بوت شدن لپ تاپ می کند.

  اگر بعد از روشن کردن لپ تاپ مشاهده کردید که چراغ هارد لپ تاپ خاموش و روشن می شود و البته این روشن خاموش شدن ادامه دارد (بعد از مرحله اول که مرحله شناسایی دی وی دی لپ تاپ و هارد لپ تاپ است) می توان گفت که لپ تاپ روشن شده ولی تصویر نداریم.   معمولا در چنین حالتی تصویر روی نمایشگر خارجی دیده می شود  که البته در برخی مارکها مانند سونی تصویر قبل بوت کامل ویندوز روی نمایشگر خارجی دیده نمیشود.

  بنابراین اگر هارد لپ تاپ فعالیت عادی دارد ولی تصویر نداریم مشکل میتواند از ال سی دی لپ تاپ (یا ال ای دی لپ تاپ) باشد

  البته در مواردی عملکرد بد چیپ گرافیک  یا کارت گرافیک لپ تاپ میتواند به منجو  به بوت نشدن لپ تاپ شود و در واقع در این حالت نیز لپ تاپ بصورت کامل روشن نمی شود.

  بنابراین برای فهمیدن اینکه لپ تاپ در بوت مشکل دارد  یا آنکه صرفا تصویر ندارد عملکرد چراغ هارد لپ تاپ نشانه ی خوبی محسوب می شود. البته توجه داشته باشید که در صورتیکه  چراغ هارد بصورت پیوسته خاموش و روشن شود می توان گفت لپ تاپ روشن شده ولی تصویر مانیتور لپ تاپ روشن نمیشود و اگر چراغ هارد لپ تاپ فقط یک بار روشن شود و دیگر خاموش و روشن  نشود لپ تاپ بصورت کامل روشن نمی شود و فقط مراحل اولیه روشن شدن لپ تاپ شما طی شده است. در این حالت خرابی لپ تاپ می تواند از سایر قسمت های مادر بورد لپ تاپ باشد که  میتوان با بررسی سایر پارامترها آنها را شناسایی نمود.

دیگر خدمات نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسوس

  • بررسی و کنترل فن‌ها و درایوهای نوری
  • تعمیرات تخصصی انواع شارژر لپ‌تاپ ایسوس
  • تعمیرات کی‌بورد و تعویض کی‌بورد لپ تاپ ایسوس
  • تعمیر و تعویض وایرلس و بلوتوث در واحد تعمیر لپ تاپ ایسوس
  • کنترل ولتاژ کلیه‌ مدارهای الکترونیکی کارت گرافیک، مودم، پاور و…
  • ترمیم و تعمیر هارد دیسک لپ‌تاپ ایسوس (مکانیکی و الکترونیکی)
  • گشایش و به‌روز رسانی انواع پسورد بایوس و هارد در لپ‌تاپ ایسوس
  • بررسی و کنترل اجزای رایانه شامل: اتصالات، منبع تغذیه و کابلهای اتصال
  • بررسی همه جانبه هارد از نظر صحت سیلندر و مکانیک هارد لپ‌تاپ ایسوس
  • کنترل ولتاژ کلیه‌ مدارهای الکترونیکی مادربرد در واحد تعمیر لپ تاپ ایسوس
  • بازیابی اطلاعات و تست سلامت انواع هارد دیسک درواحد تعمیر لپ تاپ ایسوس
  • گردگیری منافذ ورودی هوا به داخل لپ‌تاپ ایسوس در بخش تعمیر لپ تاپ ایسوس
  • خدمات تخصصی تعمیرات و تعویض صفحات نمایش اعم از LCD و LED انواع لپ‌تاپ ایسوس
  • روغن‌کاری کلیه فن‌ها به همراه شستشوی هیت سینگ (هت سینک) پردازنده و کارت گرافیک
  • تعمیر و ترمیم شکستگی در ناحیه‌ لولا و قاب و نیز تعویض قاب در بخش تعمیر لپ تاپ ایسوس
  • گشایش قفل لپ تاپ ایسوس
  • تعمیر مادربرد لپ تاپ ایسوس
  • رفع مشکلات مدار POWERING
  • رفع مشکلات مدار SOUND و مدار LAN
  • رفع مشکلات مدار RTC و مدار CLOCK
  • به‌روز رسانی انواع بایوس لپ‌تاپ ایسوس
  • تعمیر و تعویض انواع مودم لپ‌تاپ ایسوس
  • نصب نرم‌افزارهای سازگار با ساختار لپ‌تاپ ایسوس
  • رفع مشکلات مدار PWM و مدار تأمین‌کننده ولتاژ CPU
  • تعویض انواع چیپ ( Northbridge , Southbridge , VGA )
  • رفع مشکلات مدار باک شارژر، گرافیگ، چیپ شمالی و جنوبی
  • نصب ویندوز، درایورها و کلیه نرم‌افزارهای عمومی و تخصصی لپ‌تاپ ایسوس
  • بررسی همه جانبه‌ قطعات الکترونیکی لپ تاپ ایسوس و تعویض آنها در صورت لزوم
  • تعمیرات فوق‌تخصصی انواع درایوهای نوری لپ‌تاپ ایسوس (رفع مشکلات مکانیکی و الکترونیکی)
  • انجام تنظیمات تخصصی جهت بهینه‌سازی و افزایش سرعت نرم‌افزارهای کاربردی در لپ‌تاپ ایسوس
  • تعمیر لپ‌تاپ ایسوس، در بخش گرافیکی و در صورت لزوم تعویض چیپ گرافیگ لپ‌تاپ ایسوس (VGA)
  • بررسی همه جانبه‌ی صفحه نمایش لپ‌تاپ ایسوس، به منظور پیشگیری از سوختگی پیکسل یا ضعیف و کم نور شدن فلورسنت و مشکلات های‌ولتاژ و …
  • تعمیرات و بازیابی باتری انواع لپ‌تاپ ایسوس (تعویض سلول جهت رفع مشکل تخلیه سریع باتری و تعمیر برد جهت رفع مشکلاتی از قبیل عدم برقراری ارتباط با دستگاه و… )

نمایندگی ایسوس و واحدهای تعمیرات ایسوس

تعمیرات ایسوس ، تمامی محصولات این کمپانی بزرگ را در برمی گیرد. واحد تعمیرات ایسوس جهت تعمیر هریک از محصولات این کمپانی، از متخصصین مربوط به همان محصول بهره گرفته است. به عنوان مثال، تعمیر موبایل ایسوس توسط متخصصین تعمیر موبایل، و تعمیر لپ تاپ ایسوس به وسیله متخصصین تعمیر لپ تاپ انجام می گیرد.

کارشناسان تعمیرات ایسوس در این مرکز به دلیل آشنایی با تمامی ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این محصولات قادر به رفع تمامی عیوب ایجاد شده در این دستگاه ها می‌باشند. بعلاوه کارشناسان این مرکز به دلیل حضور در دوره‌های تخصصی تعمیر، با نوین‌ترین متدهای تعمیرات ایسوس آشنایی داشته و می‌توانند هرگونه نقص و خرابی ایجاد شده در محصولات ایسوس را برطرف نمایند.

روند تعمیرات ایسوس

تعمیرات ایسوس در نمایندگی ایسوس، روند مشخصی را طی می کند. عامل اساسی و مهم در این روند، نظم ، دقت و سرعت در تعمیرات می باشد. این عوامل موجب استقبال کاربران از این مرکز گشته است. در این قسمت به ذکر مراحل تعمیرات از آغاز تحویل محصول و عیب یابی اولیه تا زمان تعمیر دستگاه و تحویل آن به مشتری می پردازیم.

  • دراین مرحله کارشناس تعمیرات، اقداماتی که جهت تعمیر درنظر دارد با صاحب دستگاه درمیان می گذارد تا در صورت تأیید و رضایت مشتری، روند تعمیر آغاز گردد.
  • در صورت نیاز به تعویض قطعات با مشتری تماس گرفته خواهد شد تعویض هر قطعه‌ی معیوب با کسب اجازه از صاحب دستگاه انجام خواهد گرفت.
  • مشاوره حضوری با صاحب دستگاه در مورد اختلالات ایجاد شده و چگونگی تعمیر لپ تاپ ایسوس
  • پرسیدن پرسش‌هایی در زمینه عیوب و اشکالات ایجاد شده در دستگاه از سوی کارشناسان تعمیر لپ تاپ ایسوس از صاحب دستگاه پرسیده می‌شود.
  • پس از پرسش‌ها و بررسی‌های اولیه، عیوب و اشکالات دستگاه توسط کارشناس تعمیر تشخیص داده شده و با صاحب دستگاه در میان گذاشته می‌شود.
  • پس از اتمام تعمیر و تست دستگاه توسطِ مهندس ارشد، با صاحب لپ تاپ، جهت تحویل دستگاه تماس گرفته خواهد شد. با حضور صاحب دستگاه، لپ تاپ ایسوس در محل تست می گردد تا از صحت و سالم بودن آن اطمینان حاصل شود. برای اطلاع از خدمات ایسوس در اهواز با شماره های ثبت شده در سایت تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

تعمیرات لپ تاپ ایسوس / تعمیرات مک بوک اپل / تعمیرات لپ تاپ ایسر / تعمیرات لپ تاپ دل / تعمیرات لپ تاپ فوجیتسو / تعمیرات لپ تاپ اچ پی / تعمیرات لپ تاپ لنوو / تعمیرات لپ تاپ سامسونگ / تعمیرات لپ تاپ سونی / تعمیرات لپ تاپ توشیبا / نمایندگی کونیکا مینولتا / نمایندگی کانن / نمایندگی ال جی / نمایندگی شارپمرکز تعمیرات لپ تاپ / تعمیرات لپ تاپ اپل/ تعمیرات لپ تاپ ایسر / تعمیرات لپ تاپ دل / تعمیرات لپ تاپ اچ پی / تعمیرات لپ تاپ فوجیتسو / تعمیرات لپ تاپ لنوو / تعمیرات لپ تاپ پاناسونیک / تعمیرات لپ تاپ توشیبا / تعمیرات لپ تاپ شارپ / مرکز تعمیرات نوت بوک / تعمیرات لپ تاپ سونی / تعمیرات لپ تاپ سامسونگ / تعمیر نوت بوک ایسوس / تعمیرات نوت بوک ایسوستعمیر لب تاپ ایسوس / تعمیرات لب تاپ ایسوس تعمیر نوت بوک Asus / تعمیرات نوت بوک Asusتعمیر لب تاپ Asusتعمیر قاب لپ تاپ ایسوس / تعمیر لولای لپ تاپ ایسوس / تعمیر قاب نوت بوک ایسوس / تعمیر لولای نوت بوک ایسوس 

 

4/5(54 امتیاز)

3 دیدگاه. Leave new

  • Karimi

    سلام من اشتباهی ی کابل usb که اتصالی داشت و به لپتاپ وصل کردم الانم لپتاپم خاموش شده و روشن نمیشه میخاستم بدونم کجاش سوخته و هزینه تعمیرش چقدره؟

    پاسخ
  • محسن حسینی

    سلام و عرض ادب و احترام . قاب لب تاپ ایسوس 15-asus laptop x540ubr قاب زیر و رو شسکته است صفحه ال سی دی سالمه و فقط قاب پلاستیکی موجود دارید جهت تعمیر خدمت برسم و قیمت می فرمائید.

    پاسخ
    • user1

      سلام دوست عزیز وقتتون به خیر،
      لطفاً با شماره های 54114-021 تماس بگیرید، کارشناسان ما شما را راهنمایی می کنند.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed