قرمز شدن چراغ اینترنت مودم، معمولا نشان می دهد که مشکلی در اتصال اینترنت ایجاد شده است. ممکن است این مشکل مربوط به شبکه باشد و یا پای خرابی مودم یا بروز یک ایراد نرم افزاری در میان باشد.
در این مقاله، دلایل قرمز شدن چراغ اینترنت مودم و روش های برطرف شدن این مشکل را به شما آموزش می دهیم. در صورتی که با راهکارهای مطرح شده موفق به حل مشکل چراغ قرمز مودم نشدید، تیم تعمیرات مودم در نمایندگی ایسوس مرکز سخت افزار ایران برای ارائه خدمات تخصصی تعمیرات در خدمت شما هستند.
دلایل قرمز شدن چراغ اینترنت مودم
اگر چراغ اینترنت مودم شما روشن است، دلایل مختلفی پشت آن وجود دارد که باید با دقت آنها را بررسی کنید. پیش از عیب یابی این مشکل، باید بدانید که چراغ های روی مودم ADSL نشان دهنده اطلاعات مختلفی بر روی خط تلفن و انتقال صحیح آن اطلاعات به DSL است.
درواقع برای ارتباط با DSL باید حتما این چراغ ها روشن باشند. گاهی به دلایل مختلف این چراغ ها قرمز و یا خاموش می شوند. خاموش بودن مودم، عدم اتصال صحیح کابل تلفن به پشت مودم، بوق نداشتن خط رانژه شده، عدم اتصال صحیح اسپلیتر به پشت مودم و معیوب بودن پریز و کابل تلفن متصل به مودم، دلایل اصلی قرمز شدن چراغ اینترنت مودم به شمار می روند.
راهکارهای حل مشکل روشن شدن چراغ اینترنت مودم
ریست کردن مودم
برای رفع مشکل قرمز شدن چراغ اینترنت مودم، می توانید به عنوان اولین اقدام، مودم را ریست کنید. اول مطمئن شوید که مودم روشن است و سپس کابل تلفن را چک کنید تا اطمینان پیدا کنید که اتصالات به درستی انجام شده اند. سپس یک سنجاق، سوزن ته گرد یا یک شئ نوک تیز را وارد سوراخ ریز Reset مودم کرده و آن را نگه دارید تا دستگاه ریست شود.
تا حالا شده بپرسی : چرا لپ تاپ به اینترنت گوشی وصل نمیشه؟
بررسی خط تلفن رانژه شده
دومین اقدام برای رفع ایراد روشن شدن چراغ اینترنت مودم، بررسی خط تلفن رانژه شده است. ممکن است خط تلفن رانژه شده آزاد نبوده و یا ایراد دیگری داشته باشد. برای این منظور خط تلفن را به یک گوشی تلفن وصل کنید. اگر خط تلفن شما آزاد بود و با برداشتن گوشی صدای بوق شنیده می شد، یعنی مشکلی در این رابطه وجود ندارد. اما اگر صدای بوق شنیده نشد، باید با واحد خرابی تلفن تماس گرفته و مسئله را از این طریق پیگیری کنید.
بررسی اسپلیترها
ممکن است علت قرمز شدن چراغ اینترنت مودم، عدم اتصال صحیح اسپلیترهای پشت آن باشد. بنابراین لازم است که ضمن بررسی این بخش، در صورت نیاز موارد آسیب دیده یا معیوب را تعویض کنید. شما باید مطمئن شوید که Line به خط ورودی از پریز تلفن، DSL به کابل متصل شده به مودم و Phone به کابل متصل شده به دستگاه تلفن وصل باشد.
همچنین تمام دستگاه های متصل شده به تلفن مثل فکس، اسپلیتر و سایر دستگاه ها را از تلفن جدا کرده و مودم را به صورت مستقیم و بدون استفاده از اسپلیتر و وسایل جانبی به خط تلفن وصل کنید. حتی توصیه می شود پریز تلفن را نیز تعویض کنید تا بررسی شما دقیق تر باشد.