جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

انواع کیبورد لپ تاپ

انواع کیبورد لپ تاپ موجود در بازار، از نظر ساختاری و عملکرد تقریباً شیوه‌ای مشابه دارند. کیبوردها صفحه کلیدهایی متشکل از تعداد زیادی کلید هستند که در زیر هر کدام از کلیدها چیزی به نام رابر Robber قرار دارد. Robberها در دو نوع نقطه‌ای و تکه‌ای ساخته می‌شوند. البته نوعی از آن‌ها با  فنری ارتجاعی نیز وجود دارد که تا اندازه‌ای گران‌تر هستند.

عملکرد صفحه کلید به این صورت است که با فشار یک کلید از کیبورد، این حرکت توسط رابر، به بورد اصلی کیبورد انتقال داده می‌شود و اطلاعات آن تماس از طریق پورت USB یا دیگر انواع پورت کیبورد ، به مادربورد کامپیوتر منتقل می شود. پیش از آن‌که به بیان انواع کیبوردهای موجود در بازار بپردازیم، باید بدانیم که کیبوردهای موجود نیز مانند موس‌ها به دو نوع بی‌سیم و باسیم تقسیم می‌شوند.

صفحه کلیدهای باسیم همان گونه که از نامشان برمی آید به کمک سیم به لپ تاپ متصل می شوند. در قسمت بعد به شرح ویژگی های صفحه کلید بی سیم می پردازیم. واحد تعمیرات لپ تاپ ایسوس در صورت بروز مشکل در انواع کیبوردهای لپ تاپ  تعمیر تخصصی کیبورد لپ تاپ را انجام خواهد داد.

انواع کیبورد لپ تاپ

صفحه کلید بی‌سیم

نوع بی‌سیم از انواع کیبورد لپ تاپ ، با باطری کار می‌کند و مناسب کسانی است که گاهی نیاز پیدا می‌کنند تا در فاصله های بیشتر از طول سیم کیبورد ، قرار بگیرند و با آن کار کنند. در زمان استفاده از صفحه کلید‌هایی با فن‌آوری بی‌سیم به دلیل آن‌که این کیبوردها با پرتو مادون قرمز کار می‌کنند، گیرنده مادون قرمز باید جایی گذارده شود که پرتوی مادون قرمز را به راحتی دریافت کند. به‌علاوه در زمان استفاده از کیبوردهای بی‌سیم به این نکته توجه داشته باشید که مسیر ارتباطی میان گیرنده و فرستنده‌ی مادون قرمز برقرار باشد و چیزی میان آن دو حائل نشده باشد، زیرا در صورت وجود مانع، دستگاه دیگر قادر به دریافت هیچ نوع علامت یا پیامی نخواهد بود. در صورت نبود چنین مشکلاتی استفاده از صفحه کلید بی‌سیم، علاوه بر حذف سیم‌های اضافه، انعطاف‌پذیری بیشتری در کار با لپ تاپ را برای شما فراهم میک‌ند. در مقالات به بعدی به معرفی دیگر انواع کیبورد لپ تاپ می پردازیم.

دیگر انواع کیبورد لپ تاپ

  • صفحه کلید طبی
  • صفحه کلید نورانی
  • صفحه کلید کوچک
  • صفحه کلید بازی

نمایندگی ایسوس و واحدهای تعمیرات ایسوس

در این مطلب مقاله انواع کیبورد لپ تاپ را مطالعه نمودید. هر روز با مقاله ای جدید شما را در جریان اخرین نوآوری ها در دنیای فن اوری قرار خواهیم داد. نمایندگی ایسوس در مرکز سخت افزار ایران، با هدف خدمات رسانی به مشتریان گرامی تاسیس شده و از برترین متخصصین کشور جهت تعمیروفروش محصولات ایسوس بهره گرفته است. تعمیرات ایسوس شامل تمامی محصولات ایسوس می باشد که به صورت تخصصی و حرفه ای انجام می گردد. جهت آشنایی با خدماما در هریک از واحدهای تعمیرات ایسوس کلیک کنید.

جهت مطالعه سایر صفحات در بخش اخبار ، مقالات ، محصولات و سوالات متداول ما را همراهی نمایید.

Rate this post