جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

بازیابی رمز ویندوز

رمز ویندوز، کارکردی جز شخصی‌سازی لپ تاپ و افزایش امنیت دستگاه شما ندارد. از همین رو توصیه شده رمزهای انتخاب شده به عنوان پسورد لپ تاپ حتی‌الامکان دشوار و غیرقابل حدس باشند. اما مشکلی که گاه در این میان پیش می‌آید، فراموشی رمز عبور توسط کاربر است. فراموشی رمز عبور ممکن است به دلیل تغییر دادن‌های مکرر، دشواری آن و مواردی از این دست اتفاق بیفتد. خوشبختانه بازیابی رمز ویندوز در صورت فراموشی آن وجود دارد. برای این کار روش‌های متفاوتی وجود دارد که در بخش زیر به برخی از آنها اشاره خواهد شد. 

روش‌های بازیابی رمز ویندوز که در بخش زیر آورده شده است بدون استفاده از برنامه‌های جانبی و صرفاً با استفاده از امکانات خود ویندوز انجام می‌شود. در صورت مواجهه با هر گونه اشکال در روند بازیابی رمز فراموش شده می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی درج شده در وبسایت با کارشناسان ما در مرکز تعمیرات ایسوس تماس بگیرید.

بازیابی رمز ویندوز

آموزش بازیابی رمز ویندوز

در صورت استفاده از این روش جهت بازیابی رمز ویندوز، نیاز به یک Restore Point است. ریستور پوینت می‌بایست پیش از فراموشی پسورد لپ تاپ، فعال شده باشد؛ در غیر اینصورت –یعنی در صورت فعال نبودن این بخش- می‌توان از روش دوم استفاده کرد.

  • پس از اطمینان از وجود Restore Point در سیستم، با استفاده از Startup Repair وارد منوی System Recovery Options شوید.
  • سپس گزینه نخست یعنی استارتاپ ریپر (Startup Repair) را انتخاب کنید.
ریکاوری رمز ویندوز
  • در ادامه با پشت سر گذاشتن مراحل و انتخاب کردن Restore Point از لیست نشان داده شده، بازیابی رمز ویندوز انجام می شود.

پیشنهاد سایت: ارور 0x80070057 در ویندوز

آموزش بازیابی رمز ویندوز

در این روش از بازیابی رمز ویندوز، می‌خواهیم با استفاده از محیط Command Prompt، پسورد لپ تاپ را تغییر داده و وارد سیستم شویم.

  • برای این کار باید با یک سری کد، Sticky را با CMD جابجا کنیم و در ادامه با ۵ بار فشردن Shift، محیط CMD را باز کنیم و رمز را تغییر دهیم.
  • در ابتدا باید با استفاده از روش های اجرا کردن Command Prompt، وارد محیط Command Prompt بشویم.
  • با استفاده از کد دستور زیر از Sticky کپی می‌گیریم:

copy c:windowssystem32sethc.exe c:

  • در ادامه با استفاده از دستور زیر CMD را جایگزین Sticky می‌کنیم:

copy /y c:windowssystem32cmd.exe c:windowssystem32sethc.exe

  • سپس از محیط CMD خارج شده و سیستم را روشن خاموش (Restart) می‌کنیم.
  • در زمان راه‌اندازی مجدد سیستم و در حین Log in کردن، ۵ مرتبه Shift را فشار می دهیم تا CMD بالا بیاید.
  • پس از بالا آمدن CMD، دستور زیر را وارد می‌کنیم تا رمز جدید را وارد کنیم:

net user USERNAME NEWPASSWORD

  • در این کد بجای نام کاربری  Username، می‌بایست همان کاربری User سابق که رمز آن فراموش شده است را وارد کنیم و بجای New password ، رمز مدنظرمان را وارد کنیم.
  • در ادامه Enter را زده و از CMD خارج می‌شویم. دستورالعمل نهایی برای بازیابی رمز ویندوز، زدن گزینه Password  است.
  • با زدن پسورد شاهد تغییر رمز عبور خواهیم بود.
  • شایان ذکر است مابین Username  و New password فاصله وجود دارد.

نمایندگی تعمیرات لپ تاپ

نمایندگی تعمیرات لپ تاپ ارائه دهنده تخصصی ترین خدمات سخت افزاری و نرم افزاری مرتبط با تعمیر این دستگاه –از جمله خدمات مرتبط با بازیابی رمز ویندوز – به کاربران آن است. دارندگان کلیه مدل های لپ تاپ می توانند پس از مراجعه به نمایندگی تعمیرات لپ تاپ تخصصی ترین سرویس ها و خدمات مورد نیاز را دریافت نمایند. تعمیرات لپ ‌تاپ در این مرکز به دلیل حضور کارشناسان باتجربه و بهره‌مندی از ابزارآلات پیشرفته، به‌گونه‌ای انجام می‌پذیرد که می‌توان مدعی رفع اکثریت قریب به اتفاق اشکالات پیش آمده در این دستگاه ها بود. شما کاربران گرامی می‌توانید با انتخاب آگاهانه‌ی نمایندگی تعمیر لپ تاپ در کمترین زمان و با هزینه مصوب، دستگاه معیوب خود را تعمیر کنید و از خدمات واحد تعمیرات لپ تاپ  بهره مند گردید. وجود آرشیوی جامع از قطعات اورجینال شرکتی نیز سبب گشته تا نه تنها عیوب موجود در دستگاه، مرتفع گردد بلکه به دلیل جایگزینی قطعات با اجزا اورجینال،کیفیت اولیه به دستگاه بازگردد.

نمایندگی مجاز ایسوس

نمایندگی مجاز ایسوس ارائه دهندۀ تمامی خدمات مرتبط با فروش و تعمیر محصولات ایسوس اعم از لپ تاپ، مادربرد، سرور، رایانه شخصی، قطعات شبکه، پروژکتور و …. به کاربران گرامی می باشد. کاربران گرامی محصولات ایسوس می توانند با مراجعه به نمایندگی ایسوس، تخصصی ترین خدمات مرتبط با دستگاه خویش را دریافت نمایند و از مراجعه به سایر مراکز بی نیاز گردند؛ تمامی خدمات ارائه شده در این مرکز به دست تیمی از زبده ترین کارشناسان حوزه تعمیر و فروش و با بهره مندی از پیشرفته ترین تجهیزات و امکانات این حوزه انجام می پذیرد. کارشناسان حاضر در نمایندگی ایسوس به تمام قطعات سخت افزاری و نرم افزاری محصولات این شرکت مسلط بوده و با بهترین ترفندها دستگاه های ایسوس را تعمیر می نمایند.

اخبار، مقالات، محصولات و سوالات متداول در سایر بخش‌های وبسایت قابل پیگیری است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed