جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

باز و بسته کردن لپ تاپ ایسوس

باز و بسته کردن لپ تاپ ایسوس بایدها و نبایدهایی دارد که تعمیرکاران این حوزه با آن آشنا هستند. این کار در برخی از مدلها حتی برای تعمیرکاران خبره هم کار شاق و پردردسری به حساب می‌آید چه رسد به تعمیرکاران تازه‌کار. بهترین روش برای باز و بسته کردن لپ تاپ ایسوس در همه مدل‌ها مراجعه کردن به دفترچه راهنمای همان لپ تاپ است. دسترسی به این دفترچه با مراجعه به وبسایت شرکت سازنده امکان پذیر است. در صورتی که این کار بدون مراجعه به این دفترچه انجام شود، هم وقت بیشتری گرفته می‌شود و هم ممکن است بخش‌هایی دستکاری شود که نیازی به باز کردن آنها نیست. اما باز و بسته کردن لپ تاپ ایسوس معمولاً از کدام بخش شروع می‌شود؟ در بسیاری از مدلهای لپ تاپ، سرنخ اصلی برای اینکار، صفحه پلاستیکی موجود در بالای صفحه کلید است. خارج‌سازی این صفحه پلاستیکی و صفحه کلید، دل و روده کامپیوتر را نشان خواهد داد.

باز و بسته کردن لپ تاپ ایسوس

نکات مهم در باز و بسته کردن لپ تاپ ایسوس

نکته نخست در باب باز و بسته کردن لپ تاپ ایسوس، شناسایی محل درست پیچ‌های دستگاه است. سازندگان لپ تاپ معمولاً یا برای حفظ زیبایی لپ تاپ، یا برای پیشگیری از دستکاری‌های نابجا، پیچ‌های دستگاه را در زیر صفحات و یا برچسب‌هایی پنهان می کنند. بنابراین جهت باز کردن لپ تاپ می‌بایست با توجه به دفترچه راهنما جای دقیق این پیچ‌ها را شناسایی کرد. نکته دیگر آن است که پیش از باز و بسته کردن لپ تاپ ایسوس، می‌بایست اتصال این دستگاه با جریان برق قطع شود و باتری آن خارج گردد. زیرا خروجی مبدل‌های ولتاژ در لپ تاپ ها معمولاً بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ ولت و خطرناک است. توصیه نهایی آن است که اگر جزو آندسته از افرادی هستید که آشنایی چندانی با اصول مدارهای الکتریکی و اصول ایمنی کار با ولتاژهای بالا ندارید، توصیه می‌شود از این کار خودداری کرده و انجام آن را به کارشناسان و تعمیرکاران خبره لپ تاپ بسپارید.

راهنمای باز و بسته کردن لپ تاپ ایسوس

ارائه یک راهنمای خاص برای باز و بسته کردن کلیه لپ تاپ های ایسوس امکان‌پذیر نیست و همانگونه که گفته شد، برای این کار می‌بایست به دفترچه راهنمای همان لپ تاپ مراجعه کرد. اما نکاتی وجود دارد که رعایت آنها در تمامی مدلها الزامی است. از این رو در راهنمای باز و بسته کردن لپ تاپ ایسوس، تنها به ذکر همین نکات بسنده می‌شود.

دقت به پیچ های لپ تاپ

نخستین موردی که در باز و بسته کردن لپ تاپ ایسوس توصیه به رعایت آن می‌شود، دقت به مکان پیچ‌هاست. اشتباهی که ممکن است تعمیر کاران آماتور مرتکب شوند آن است که پیچ ها را باز کنند، بدون آنکه به این مسئله دقت کنند که هر پیچ را از کجا باز کرده‌اند. بنابراین توصیه می‌شود که مکان هر پیچ را در برگی مناسب یادداشت کرده و پیچ مربوطه را به آن بچسبانید. توجه داشته باشید که قطر و اندازه رزوه پیچ ها معمولاً یکسان است، اما طول پیچ ها فرق می‌کند. در نتیجه، اگر به اشتباه یک پیچ بلند را در یک سوراخ کوتاه پیچ کنید ممکن است آن سوراخ را بشکنید یا رزوه های آن را خراب کنید.

توجه به برچسب پیچ‌ها

در برخی از لپ تاپ های امروزی، بر روی پیچ‌های دستگاه، برچسب‌هایی قرار داده می‌شود تا هم بدین وسیله، روی سوراخ پیچ‌ها پوشانده شود و هم با شماره‌هایی که هر برچسب دارد، مکان هر پیچ مشخص باشد. برای مثال برچسب B8 را برای یک پیچ و برچسب B9 را برای پیچی دیگر استفاده می‌کنند. یک روش خوب آن است که پیچ های باز شده را با چسب نواری بر روی یک صفحه کاغذ بچسبانید و نشانی یا متن برچسب پیچ روی لپ تاپ را در زیر آن بنویسید، تا با اتمام باز و بسته کردن لپ تاپ ایسوس پیچ مربوط به هر سوراخ را به راحتی بیابید.

کابل‌های نواری لپ تاپ

مورد دیگری که در باز و بسته کردن لپ تاپ ایسوس می‌بایست به آن توجه شود، کابل‌های نواری لپ تاپ است. بسیاری از تعمیرکارانی که برای نخستین‌بار، لپ تاپی را باز می‌کنند از دیدن کابل های نواری متعدد موجود در لپ تاپ ها یکه می‌خورند. بد نیست بدانید که لپ تاپ ها در مقایسه با کامپیوترهای رومیزی تعداد بیشتری کابل نواری دارند، زیرا آنها رابط اصلی بین مادربورد و سایر قطعات، مانند صفحه کلیدها و دیسک‌ران‌ها هستند. اما کابل‌های نواری لپ تاپ ها در سر خود یک رابط بزرگ و کلیددار ندارند. کابل نواری وارد پیوندگاه خود بر روی مادربورد، یا دیسک ران، یا وسیله‌ای دیگر می‌شود، که یک مکانیسم قفل کننده با فنر دارد. برای آزاد کردن یک پیوندگاه، با استفاده از یک پیچ گوشتی ریز یا انگشتان دست گیره دو سر پیوندگاه را باز کنید. در صورت باز شدن پیوندگاه، کابل نواری به راحتی آزاد می شود.

تعمیر لپ تاپ ایسوس

تعمیرات لپ تاپ ایسوس یکی از تخصصی ترین و حرفه ای ترین خدمات ارائه شده در این مرکز است که به دلیل پیاده‌سازی توسط تعمیرکاران زبده و متخصص از بالاترین سطح کیفی برخوردار است. کارشناسان این مرکز با تمرکز بر ساختار لپ تاپهای ایسوس و واکاوی تعداد بی‌شماری از آنها، تسط بالایی بر کانفینگ این محصول یافته اند به گونه‌ای که عیب‌ یابی آن را در کمترین زمان ممکن انجام داده و عملیات تعمیر را با بالاترین میزان موفقیت به اتمام می‌ رسانند. برخی از ویژگی های تعمیرات انجام شده در مرکز تعمیرات لپ تاپ ایسوس عبارتند از: رفع تمامی نواقص و خرابی‌های لپ تاپ ایسوس، باز و بسته کردن لپ تاپ ایسوس با رعایت استانداردهای این حوزه، ارتقاء عملکرد دستگاه به دلیل استفاده از برخی راهکارهای ویژه در حین تعمیر، گردگیری حرفه‌ای تمامی اجزا و قطعات، استفاده از تجهیزات پیشرفته و هوشمند تعمیر، تعویض قطعات از کار افتاده با قطعات اصل و اورجینال و… .

نمایندگی تعمیرات ایسوس

نمایندگی تعمیرات ایسوس ارائه دهنده تخصصی ترین سرویس های مرتبط با تعمیر، بهسازی، ترمیم و بازیابی دستگاه های ایسوس به مراجعان محترم است. متقاضیان سرویس های مذکور می توانند با حضور در نمایندگی تعمیرات Asus و مراجعه به پارت تخصصی مربوط  با دستگاه خویش، خدمات مورد نیاز خویش را دریافت نمایند. جهت کسب بهترین نتیجه از تعمیرات ایسوس توصیه می شود که حتما نوع اشکال پیش آمده در دستگاه را با کارشناس تعمیر در میان بگذارید. بعلاوه اگر با بروز اشکال در دستگاه، سیستم و یا قطعات آن را دستکاری نموده اید، حتما این موضوع را به همراه تمام جزییات، با کارشناس نمایندگی تعمیرات ایسوس در میان بگذارید. این امر کمک شایانی به کارشناسان، در عیب یابی صحیح دستگاه و تشخیص درست نوع تعمیر مورد نیاز جهت رفع اشکال پیش آمده، می کند. واحدهای ارائه‌دهنده خدمات در نمایندگی تعمیرات ایسوس در بخش زیر معرفی شده است.

اخبار، مقالات، محصولات و سوالات متداول در سایر بخش‌های وبسایت قابل پیگیری است.

محصولاتبیشتر »
سوالات متداول بیشتر »
اخبار بیشتر »
مقالات بیشتر »
Rate this post