جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

قطعات داخلی لپ تاپ ایسوس

همان طور که می دانید لپ تاپ مجموعه ای از قطعات داخلی و بیرونی می باشد که کارکرد کلی این دستگاه به هماهنگی کلی این قطعات وابسته است. در صورتی که یک نمونه از این قطعات دچار آسیب دیدگی بشوند کارکرد لپ تاپ ایسوس با مشکل مواجه شده و به تعمیرات نیاز خواهد داشت. هدف از گردآوری این مقاله آشنایی کاربران با انواع قطعات داخلی لپ تاپ ایسوس می باشد. آشنایی با این قطعات و نحوه ی عملکرد آن ها به شما کمک می کند تا در مواقع ضروری بتوانید قطعه ی معیوب دستگاه را شناسایی کرده و برای تعمیرات دستگاه خود به واحد تخصصی تعمیرات لپ تاپ مراجعه کرده و خدمات مورد نیاز خود را دریافت نمایید. به یاد داشته باشید در صورت آسیب دیدگی این قطعات به هیچ عنوان خودتان تعمیرات را انجام ندهید، همان طور که پیش تر اشاره کردیم لپ تاپ ها سیستم حساس و پیچیده ای دارند و لازم است توسط متخصصان حرفه ای و مجرب بررسی و تعمیر بشوند.

قطعات داخلی لپ تاپ ایسوس

معرفی قطعات داخلی لپ تاپ ایسوس

قطعات داخلی لپ تاپ ایسوس گروهی از قطعاتی هستند که از دید کاربر خارج بوده و در داخل دستگاه قرار گرفته اند. برخی از قطعاتی که در این گروه جای گرفته اند عبارتند از: باتري لپ تاپ، هارد لپ تاپ، رم لپ تاپ، مادربرد لپ تاپ، سي‌ پي‌ يو یا همان پردازنده لپ تاپ، هاي‌ ولتاژ لپ تاپ، كارت شبكه لپ تاپ، مودم اينترنال لپ تاپ، فن و هيت سينك لپ تاپ، كابل فلت لپ تاپ و … . لازمه ی کارکرد درست لپ تاپ همکاری درست تمامی این قطعات با یکدیگر می باشد و در صورتی که یکی از این قطعات با آسیب دیدگی مواجه شود کارکرد دستگاه دچار اختلال خواهد شد.

هارد لپ تاپ:

هارد یکی از قطعات داخلی لپ تاپ ایسوس است که تمامی داده‌ ها از جمله سیستم عامل، فایل ‌ها، برنامه ‌ها و … بر روی این قطعه ذخیره می شوند. هارد ‌دیسک ‌ها معمولا دارای ابعادی بین ۳٫۵ تا ۶ اینچ می باشند و در مقایسه با ابعادشان وزن نسبتا سنگینی دارند. دیسک سخت یک وظیفه دارد و آن حفظ دائمی داده‌ها است. به طور کلی تمامی اطلاعات ورودی کاربر به سیستم بر روی این قسمت از لپ تاپ ذخیره می شود.

باتری لپ تاپ:

یکی از قابلیت هایی که امکان جا به جایی را برای لپ تاپ فراهم کرده است بهره مندی این دستگاه از باتری می باشد. باتری های موجود در لپ تاپ ها برای حفظ ساعت اصلی سیستم و برای حفظ اطلاعات ذخیره شده در حافظه CMOS بر روی مادربرد هستند. با پیشرفت تکنولوژی تا به حال تمامی لپ تاپ ها به باتری های لیتیوم مجهز شده اند. دیگر باتری های مورد استفاده در لپ تاپ عبارتند از: باتری لیتیوم یون (Li-ion)، باتری نیکل کادمیوم (Ni-Cd)، باتری نیکل متال هیدرید (Ni-MH)، باتری لیتیوم پلیمری (li-pol)، باتری هوشمند (Smart Battery).

مادر برد لپ تاپ:

مادر برد یا برد اصلی یکی از قطعات بسیار مهم و اساسی در انواع لپ تاپ و کامپیوتر های خانگی به شمار می رود. به طور کلی کیفیت یک سیستم به مادر برد آن وابسته است. انتخاب یک مادربرد مناسب، علاوه بر اثرگذاری مستقیم و آنی بر عملکرد سیستم، سبب انعطاف ‌بخشی آن نیز می‌گردد. مادر برد های تولید شده در حال حاضر سه نمونه هستند:

  1. از قطعات استاندارد استفاده کرده که در حال حاضر این نوع بردها دیگر رایج نیستند و از آن ها استفاده نمی شود.
  2. ترکیبی از قطعات استاندارد و SMD میباشد.
  3. فقط از قطعات SMD بهره برده است که به نوعی میتوان گفت عمر مادربرد را بیشتر کرده و نسبت به بقیه مدل ها بهتر است.

رم لپ تاپ:

 رم لپ تاپ گونه‌ای از حافظه برای ذخیره‌سازی داده ‌هاست که اجازه می‌ دهد فایل‌ها در مدت زمانی کوتاه، نوشته و خوانده شوند؛ رم که یکی از مهم ترین قطعات داخلی لپ تاپ ایسوس به شمار می رود تاثیر بسیاری در سرعت عملکرد و پردازش اطلاعات دستگاه دارد . بد نیست بدانید که رم یک حافظه موقتی است که با هر بار راه‌اندازی سیستم عامل تمامی داده‌های ذخیره شده ‌روی آن پاک می‌شود.

فن و هيت سينك لپ تاپ:

فن یا همان سیستم تهویه هوا یکی دیگر از قطعات داخلی لپ تاپ ایسوس است که وظیفه خنک سازی دستگاه و متعادل نگاه داشتن دمای آن را برعهده دارد. همان طور که می دانید یکی از عواملی که بر کارکرد لپ تاپ ها تاثیر مستقیمی دارد وجود حرارت و رطوبت در محیط می باشد. اما گاه به دلیل آلودگی های بیش از حد (گرد و غبار موجود در هوا و یا استهلاک دستگاه و عدم سرویس دوره ای آن)، این قطعه کیفیت خود را از دست داده و در ادامه کار صداهای غیر معمولی را تولید می کند. وجود صدا در فن لپ تاپ از آسیب دیدگی و تحت فشار بودن این قطعه خبر می دهد، در صورتی که فن لپ تاپ به درستی عمل نکند قطعات داغ شده و به cpu لپ تاپ آسیب وارد می شود.

سي‌ پي‌ يو یا همان پردازنده لپ تاپ:

یکی از مهم‌ترین قطعات لپ تاپ ایسوس و البته سایر لپ تاپ‌ها، سی پی یو یا همان پردازنده است. یک پردازنده، با توجه به اینکه قدرت پردازش لپ تاپ را تعیین می کند، روی خصوصیات و ویژگی‌ های دیگر لپ تاپ نیز اثر می‌گذارد که مهم ترین آن ها افزایش زمان نگهداری از شارژ لپ تاپ می باشد. (هر چه پردازنده لپ تاپ بالاتر باشد، میزان مصرف انرژی دستگاه نیز بالاتر خواهد بود که این امر به دلیل پردازش و اجرای همزمان چندین برنامه در دستگاه است.) تعداد هسته های بیشتر در یک پردازنده تعیین کننده ی سرعت این قطعه است بنابراین به هنگام خرید لپ تاپ حتما به تعداد هسته های این قطعه توجه داشته باشید.

كارت شبكه لپ تاپ:

کارت شبکه نیز یکی دیگر از قطعات داخلی لپ تاپ ایسوس است . این قطعه به منظور اتصال یک دستگاه به اینترنت مورد استفاده قرار می گیرد.  از نظر ساختاری کارت شبکه، لزوماً نباید یک کیت یا بورد فیزیکی باشد؛ این قطعه می‌تواند به صورت آنبورد On Board یعنی قسمتی از مادربرد و شامل یک یا دو چیپ، مقاومت، خازن و به عنوان کنترل کننده ی سیستم در دستگاه جای گذاری شود. در صورتی که این قطعه در لپ تاپ وجود نداشته باشد اتصال کاربر به اینترنت غیر ممکن خواهد بود. در صورتی که کار شما به اینترنت وابسته است بهتر است به هنگام خرید این دستگاه از وجود کارت شبکه در آن اطمینان داشته باشید.

تعمیر قطعات لپ تاپ ایسوس

تعمیر قطعات لپ تاپ ایسوس به دلیل حساسیت های این دستگاه  باید توسط نیروی متخصص و حرفه ای انجام شود. به طور کلی لپ تاپ ها سیستم فشرده ای دارند و تحت تاثیر ناهماهنگی ها و ضرب خوردگی با اختلالات بسیاری رو به رو می شوند. تعمیر قطعات لپ تاپ  از خدمات تخصصی است که در واحد تعمیر لپ تاپ ارائه می شود. مهندسان این واحد در قدم اول با عیب یابی های دقیق لپ تاپ را بررسی کرده و پس از شناسایی قطعه ی آسیب دیده فرآیند تعمیرات را اعمال می کنند. در صورتی که تعمیر قطعات داخلی لپ تاپ ایسوس امکان پذیر نباشد. قطعه ی معیوب با یک نمونه ی اورجینال جایگزین می شود.

تعمیرات لپ تاپ

تعمیرات لپ تاپ در واحدی مجزا و با بهره مندی از کارشناسان حرفه ای و مجرب انجام می شود. دسترسی واحد تعمیر لپ تاپ به انواع ابزار و قطعات اورجینال سبب شده تا خدمات ارائه شده به جهت کیفی در سطح بالایی قرار بگیرند. تعمیرات لپ تاپ در این واحد در دو بخش تعمیر قطعات داخلی لپ تاپ ایسوس و تعمیر قطعات بیرونی لپ تاپ ایسوس ارائه می شود. به طور کلی واحد های تعمیرات لپ تاپ در دو قسمت تعمیرات نرم افزاری و تعمیرات سخت افزاری فعالیت می کنند. کلیه خدمات ارائه شده در واحد تعمیرات لپ تاپ برای کاربران تضمین می شود. تعویض قطعات آسیب دیده ی لپ تاپ از دیگر خدماتی است که در واحد تعمیر لپ تاپ با جایگزینی نمونه های اورجینال همان قطعات انجام می شود.

نمایندگی ایسوس

نمایندگی ایسوس در راستای تحقق مشتری مداری و رفاه مشتریان کلیه خدمات مرتبط با تعمیرات و فروش محصولات ایسوس را ارائه می کند. بهره مندی مشتریان از مشاوره های رایگان نیز سبب شده خرید محصولات برای کاربران راحت تر باشد. همچنین در صورتی که مشتریان قبل از خرید، به اطلاعات تخصصی و فنی محصولات نیاز داشته باشند می توانند تمامی راهنمایی های مورد نیاز خود را از مشاوران دریافت نمایند. واحد تعمیرات ایسوس نیز یکی دیگر از واحد های فعال در نمایندگی ایسوس به شمار می رود . تعمیر انواع تولیدات شرکت ایسوس و تعویض و ارتقاء قطعات دستگاه ها در این واحد انجام می شود. متخصصان و کارشناسان واحد تعمیرات ایسوس با دسترسی به جدید ترین ترفند ها و تجهیزات می توانند انواع عیوب دستگاه های ایسوس را برطرف نمایند. نمایندگی و واحد تعمیرات ایسوس از مجموعه های تحت نظر مرکز سخت افزار ایران می باشند.

اخبار، مقالات، محصولات و سوالات متداول در سایر بخش های وبسایت قابل پیگیری است.

محصولاتبیشتر »
سوالات متداول بیشتر »
اخبار بیشتر »
مقالات بیشتر »
Rate this post