جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

چگونه با لپ تاپ مان به سفر برويم؟

سفر با لپ تاپ، مخاطرات و نکات خاصی دارد که در این مقاله با آنها آشنا می شوید. با توجه به وزن لپ تاپ و قیمت بالای آن، مراقبت از این دستگاه در حین مسافرت، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. هنگام سفر با لپ تاپ، باید مراقب باشید که دستگاه آسیب نبیند.

 از طرفی باید فکری برای شارژ کردن دستگاه و حفاظت از اطلاعات خود کنید. همچنین باید بخشی از تمرکز خود را روی نگهداری از لپ تاپ و جلوگیری از به سرقت رفتن آن بگذارید. در ادامه این مطلب، تیم تعمیرات لپ تاپ در نمایندگی ایسوس مرکز سخت افزار ایران، نکات طلایی نگهداری از لپ تاپ در سفر را به شما آموزش می دهند تا با خیال آسوده، سیستم را همراه خود ببرید و کارهای مورد نظرتان را انجام دهید.

سفر با لپتاپ

نکات مهم سفر با لپ تاپ

اگر لازم است که لپ تاپ را در مسافرت همراه خود ببرید، باید نکاتی را مد نظر داشته و رعایت کنید. اگرچه لپ تاپ با قابلیت جابجایی طراحی و تولید شده است، با این حال ممکن است در سفر، آسیب دیده و یا مشکلاتی داشته باشد. 

تغییرات دما، عدم دسترسی به موقع به برق، نوسانات برق در مناطق مختلف، امکان سرقت لپ تاپ در اماکن عمومی، امکان افتادن لپ تاپ از ارتفاع، احتمال ضربه خوردن دستگاه در حین جابجایی و مواردی از این دست، بخشی از مخاطرات سفر با لپ تاپ هستند. تنها با رعایت کردن چند نکته ساده، می توان از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کرد.

استفاده از کیف های مخصوص برای جابجا کردن لپ تاپ

یکی از مهم ترین نکاتی که باید هنگام سفر رعایت کنید، استفاده از کیف های مخصوص این دستگاه است. برای جابجا کردن لپ تاپ و نگهداری آن در خودرو، قطار، هواپیما و … نیاز به کیفی دارید که از آسیب دیدگی آن جلوگیری کند. کیف ها یا کوله پشتی های معمولی نه تنها از لپ تاپ محافظت نمی کنند، بلکه در برخی موارد به عاملی برای ضربه خوردن دستگاه یا حتی شکستن آن تبدیل می شوند.

 کیف لپ تاپ، باید دارای ضربه گیر باشد و ظاهر آن طوری طراحی شده باشد که دیگران متوجه وجود لپ تاپ در آن نشوند. بهتر است مبلغ بیشتری پرداخت کرده و یک کیف یا کوله ضدآب خریداری کنید تا در صورت بارش برف و باران، نگرانی بابت لپ تاپ و نفوذ آب به داخل آن نداشته باشید.

اطمینان از خاموش شدن لپ تاپ هنگام گذاشتن آن در کیف

نکته بعدی برای افزایش ایمنی سفر با لپ تاپ، اطمینان از خاموش شدن دستگاه است. ممکن است بر اثر خستگی یا عدم تمرکز کافی، لپ تاپ را در حالت Sleep قرار دهید. در این صورت سیستم کاملا خاموش نشده و اگر مدت طولانی در کیف بماند، سلامت آن به خطر می افتد. بنابراین پیش از این که لپ تاپ را داخل کیف یا کوله بگذارید، مطمئن شوید که کاملا خاموش شده است.

مراقبت از لپ تاپ در اماکن عمومی

یکی از مهم ترین نکات، مراقبت از این دستگاه در فضاها و اماکن عمومی است. فرودگاه ها، ترمینال های اتوبوس و یا راه آهن، مکان هایی هستند که افراد مختلفی در آنها رفت و آمد دارند. خطر به سرقت رفتن لپ تاپ در این فضاها بالاست و باید ضمن استفاده از لپ تاپ، مراقب سارقین هم باشید. به هیچ عنوان، حتی برای یک ثانیه، از لپ تاپ دور نشده و ترجیحا آن را نزدیک به خود (روی پایتان) نگه دارید. 

 البته بهتر است تا حد امکان در چنین فضاهایی از لپ تاپ استفاده نکنید. همچنین اگر در خودروی شخصی خود هستید، لپ تاپ را در صندوق عقب یا زیر صندلی بگذارید؛ طوری که در معرض دید عابرین و موتورسوارها نباشد.

توجه به وزن و مدل لپ تاپ در سفر

در صورت نیاز به سفر با لپ تاپ، بهتر است حتی الامکان از مدل های سبک تر استفاده کنید. مثلا اگر کارهای ساده ای مثل تایپ، وبگردی و … دارید، احتمالا یک نوت بوک هم کافی است و لازم نیست لپ تاپ های حرفه ای را با خود ببرید. بهتر است لپ تاپ گران قیمت و سنگین با خود به سفر نبرید تا در صورت آسیب دیدگی یا دزدیده شدن دستگاه، متحمل خسارت ها و هزینه های سنگین نشوید.

حفاظت از اطلاعات لپ تاپ در سفر

با وجود رعایت تمام نکات، باز باید احتمال دزدیده شدن این دستگاه را مد نظر داشته باشید. بنابراین بهتر است اقدامات پیشگیرانه را جهت حفاظت از اطلاعات خود انجام دهید. اولین و مهم ترین کار، انتخاب و تنظیم یک پسورد مطمئن برای لپ تاپ است. 

بد نیست که از اطلاعات لپ تاپ بکاپ گرفته و  نسخه پشتیبان را در فضای ابری یا یک هارد اکسترنال  ذخیره کنید؛ البته فراموش نکنید که هارد را در جای امنی بگذارید و آن را با خود به سفر نبرید! حتی می توانید یک اپلیکیشن ردیابی در لپ تاپ خود نصب کنید تا در صورت سرقت، شانس بیشتری برای پیدا کردن آن داشته باشید.

شارژ کردن لپ تاپ

آخرین نکته ، شارژ کردن این دستگاه است. با توجه به این که پاوربانک های مخصوص لپ تاپ یا کمیاب هستند و یا بسیار گران قیمت، بهتر است فکر خرید آن را از سرتان بیرون کنید. بهترین کار برای حفظ شارژ لپ تاپ این است که هرجا به پریز برق دسترسی داشتید، دستگاه را شارژ کنید.

4.7/5(3 امتیاز)