جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

مشکلات لپ تاپ ایسوس

در لپ تاپ های ایسوس نیز همچون سایر دستگاه‌های هوشمند، امکان بروز برخی اشکالات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری وجود دارد. در این میان، برخی از اشکالات پیش آمده، نسبتاً رایج‌تر و متداول‌ترند و احتمال پیش آمدن آنها در لپ تاپ های ایسوس بسیار بیشتر است. برای مثال خرابی باتری و تخلیه سریع شارژ، از ان دست ایراداتی است که تقریباً با گذشت دو سال از اولین استفاده، در لپ تاپ ها اتفاق می‌افتد و کاربر را ناچار به حضور در مراکز تعمیراتی می‌کند. در این مقاله برآنیم تا به برخی از رایج‌ترین مشکلات لپ تاپ ایسوس پرداخته و روش‌هایی را جهت رفع و حل آنها ارائه دهیم. حل برخی از این اشکالات نیاز به حضور در مراکز تعمیر لپ تاپ ندارد و با اندک دستکاری توسط کاربر قابل رفع است. بالعکس، برخی از مشکلات لپ تاپ ایسوس، (نظیر از دست رفتن اطلاعات) به دلیل نیاز به تجهیزات خاص تعمیر و ریکاوری، توسط کاربر قابل حل نیست.

مشکلات لپ تاپ ایسوس

بررسی مشکلات لپ تاپ ایسوس

داغ شدن لپ تاپ ایسوس: یکی از پرتکرارترین مشکلات لپ تاپ ایسوس، که البته در سایر برندهای لپ تاپ هم مشاهده شده است، گرم شدن بیش از اندازه و به اصطلاح داغ شدن لپ تاپ است. در صورت مواجهه با چنین اشکالی توصیه می‌شود موارد درج شده در بخش زیر بررسی و رعایت گردد:

لپ تاپ گردگیری شده و روی میز خشک و تمیزی قرار داده شود. در صورتی که میزان گرمای خارج شده تغییری نکرد، شکاف‌های بخش فن و تهویه هوا تمیز شود. در صورتی که مدت زمان زیادی از آغاز به کار لپ تاپ نمی گذرد، دستگاه به کارشناسان نمایندگی ایسوس نشان داده شود. در صورت داشتن مهارت و دانش فنی تعمیر لپ تاپ، دستگاه باز شده و گردگیری شود. بهتر است منبع گرما (قطعه‌ای که سبب تولید گرما می‌شود) شناسایی شده و اشکالات آن رفع گردد.  در صورتی که گرمای تولید شده از Cpu یا گرافیک باشد، این احتمال وجود دارد که فایل اجرایی توسط دستگاه، برای سیستم سنگین است.

مشکل کار نکردن صفحه کلید لپ تاپ ایسوس

یکی دیگر از مشکلات لپ تاپ ایسوس، که توسط برخی از کاربران گزارش شده است، مشکل کار نکردن کیبورد لپ تاپ ایسوس است. توصیه می‌شود در صورت مشاهده این اشکال، نکات و موارد اتی را بررسی و چک نمایید. نخست آنکه ازنصب درست درایورها مطمئن گردید. در صورت درست بودن این مورد، از کنترل پنل به بخش کیبورد بروید و مطمئن شوید که تمامی درایور های مخصوص صفحه کلید نصب شده‌اند. در صورتی که درایور را پاک کرده‌اید می‌بایست جهت نصب آن مجدداً اقدام نمایید. در ادامه کلید Number Lock را با کلید Fn به صورت همزمان فشار دهید.

مشکل ارور فن در لپ تاپ ایسوس

یکی دیگر از مشکلات لپ تاپ ایسوس که ممکن است کاربران این دستگاه با آن مواجه شوند، مشکل خطای فن است. در صورت مشاهده پیغام خطای فن در لپ تاپ توصیه می‌شود ابتدا از دمای حرارت CPU مطلع شوید. به این مسئله توجه داشته باشید که اگر این خطا، در برنامه خاصی به نمایش در می‌آید، باید یک نسخه قدیمی نرم افزار را نصب کنید. در صورتی که ارور فن، به طور طبیعی نمایش داده می شود نیاز به اِعمال تغییراتی در تنظیمات بایوس است. برای این کار در تنظیمات بایوس، میزان RPM را بررسی کرده و تغییر دهید.

شارژ نشدن باتری لپ تاپ ایسوس

شارژ نشدن باتری، یکی دیگر از مشکلات لپ تاپ ایسوس است که غالباً با گذشت عمر مفید لپ تاپ رخ می‌دهد. در صورت بروز این اشکال توصیه می‌‌شود منبع باتری بررسی شده و از سالم بودن آن اطمینان حاصل شود. در ادامه بهتر است خود باتری لپ تاپ چک شده و در صورت نیاز تعویض گردد. سیم شارژر لپ تاپ نیز بررسی گردد و گره‌خوردگی‌ها و فرسودگی‌های احتمالی آن رفع گردد. (در صورت نیاز دستگاه با یک شارژر دیگر شارژ و تست گردد تا منبع مشکل پیش آمده –باتری یا شارژ – مشخص گردد. توصیه نهایی در این بخش بررسی درایور باتری و رفع اشکالات آن است.

عدم اجرای Explorer.exe در ویندوز ۷ ، ۸ ، ۱۰

این مورد نیز یکی دیگر از مشکلات لپ تاپ ایسوس است که گاه با اندک دستکاری و تغییر در تنظیمات قابل رفع است. برای رفع این اشکال ابتدا از طریق کلید استارت، پنجره Run را باز نمایید. سپس در درون برنامه Run، واژه Regedit را تایپ نمایید. برنامه Regedit را باز کنید و مسیر زیر را دنبال نمایید:

  HKEY_LOCAL_MACHINE SOFTWARE Microsoft Windows NT Current Version Winlogon

بخش مورد نظر، با نام Shell را پیدا کنید. در درون آن عبارت Explorer.exe را تایپ کنید و راه اندازی مجدد سیستم را انجام دهید.

مشکل تاچ صفحه نمایش در لپ تاپ ایسوس

یکی دیگر از مشکلات لپ تاپ ایسوس که گاه کاربر را به دردسر می‌اندازد، مشکل کار نکردن تاچ است. اگر از وجود چنین قابلیتی در دستگاه خود مطمئن هستید، جهت رفع مشکل کار نکردن آن، ابتدا به کنترل پنل بروید و گزینه System را باز نمایید. کلمه Pen And Touch را پیدا کنید و مقابل عبارت آن را بخوانید. در صورتی که در عبارت درج شده، نام دستگاه یا تاچ پد درج گردیده بود، تاچ شما شناسایی شده است و لپ تاپ شما دارای تاچ صفحه است و باید در سایر قسمت ها تاچ صفحه را بررسی کنید. توصیه می‌شود این اشکال توسط کارشناسان مرکز تعمیرات لپ تاپ برطرف گردد.

مشکل خراب بودن زیرنویس در ویندوز ۱۰

یکی دیگر از مشکلات لپ تاپ ایسوس عدم نمایش زیر نویس در زمان پخش فیلم در برنامه KM Player است. رفع این اشکال به شرط وجود زیرنویس در فیلم، به راحتی امکان‌پذیر است.  برای حل این مورد از مشکلات لپ تاپ ایسوس، نخست به بخش زبان ها بروید و بسته زبان را آپدیت کنید. سپس در تمام بخش های تنظیم زبان، زبان فارسی را انتخاب نمایید. برنامه KM Player را اجرا کنید و کلید F2 را فشار دهید. دراین مرحله می‌بایست وارد قسمت subtitle processing گردید و تیک گزینه subtitle Show / Hide را فعال سازید. در نهایت، قسمت alignment زیر نویس را به برنامه معرفی نمایید تا زیرنویس برای شما به نمایش درآید.

تعمیرات لپ تاپ ایسوس

تعمیرات لپ تاپ ایسوس یکی دیگر از خدمات ارائه شده در نمایندگی Asus است که توسط زبده‌ترین تعمیرکاران و با استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات عیب‌یابی و تعمیر انجام می‌پذیرد. کارشناسان این مرکز با تمرکز بر ساختار لپ تاپهای ایسوس و واکاوی تعداد بی‌شماری از آنها، تسط بالایی بر کانفینگ این محصول یافته اند به گونه‌ای که عیب‌‌یابی آن را در کمترین زمان ممکن انجام داده و عملیات تعمیر را با بالاترین میزان موفقیت به اتمام می‌ رسانند. برخی از خدمات ارائه شده در مرکز تعمیرات لپ تاپ ایسوس عبارتند از: رفع تمامی نواقص و مشکلات لپ تاپ ایسوس، ارتقاء عملکرد دستگاه با استفاده از کارامدترین شیوه‌های تعمیر، گردگیری حرفه‌ای تمامی اجزا و قطعات، تعویض قطعات از کار افتاده با قطعات اصل و اورجینال و… . شما کاربران گرامی می توانید با حضور در این مرکز پیچیده‌ترین اشکالات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دستگاه خویش را رفع نموده و از تخصصی‌ترین خدمات تعمیر لپ تاپ ایسوس را دریافت نمایید.

نمایندگی تعمیرات ایسوس

در صورتی که شما نیز دارندۀ یکی از محصولات ایسوس می‌باشید اما دستگاه شما به هر دلیلی دچار افت عملکرد یا اختلال در حین کار گشته می‌توانید با حضور در «نمایندگی تعمیرات ایسوس» نسبت به رفع اشکالات آن اقدام نمایید. مرکز تعمیرات ایسوس، کادری متخصص و کارآمد از برترین تعمیرکاران این حوزه را به کار گرفته تا شما هموطنان گرامی با یک بار مراجعه به این مرکز، بتوانید هرگونه عیب و نقص موجود در دستگاه خود را تعمیر و رفع کنید و از مراجعه به مراکز دیگر بی‌نیاز شوید. مدیریت این بخش، تمامی خدمات ارائه شده در این مرکز را ضمانت و گارانتی می‌نماید و به شما اطمینان می‌دهد که برخلاف دیگر مراکز غیر رسمی و غیر مجاز، تمامی قطعاتی که در این مرکز تعویض می‌گردند، اصل و اورجینال شرکتی می‌باشند. واحدهای ارائه دهنده خدمات در نمایندگی تعمیرات ایسوس در بخش زیر معرفی گشته است.

نمایندگی ایسوس

نمایندگی ایسوس ارائه دهندۀ تمامی خدمات مرتبط با فروش و تعمیر محصولات ایسوس اعم از لپ تاپ، مادربرد، سرور، رایانه شخصی، قطعات شبکه، پروژکتور و …. به کاربران گرامی می باشد. کاربران گرامی محصولات ایسوس می توانند با مراجعه به نمایندگی ایسوس، تخصصی ترین خدمات مرتبط با دستگاه خویش را دریافت نمایند و از مراجعه به سایر مراکز بی نیاز گردند؛ تمامی خدمات ارائه شده در این مرکز به دست تیمی از زبده ترین کارشناسان حوزه تعمیر و فروش و با بهره مندی از پیشرفته ترین تجهیزات و امکانات این حوزه انجام می پذیرد.

اخبار، مقالات، محصولات و سوالات متداول در سایر بخش‌های وبسایت قابل پیگیری است.

Rate this post