جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعمیر کارت گرافیک ایسوس

کارت گرافیک ایسوس بسته به میزان خرابی پیش آمده در آن ممکن است قابل تعمیر یا غیرقابل تعمیر باشد. در واقع اینکه چه بخشی از کارت گرافیک آسیب دیده است در برآورد امکان یا عدم امکان تعمیر آن نقش مهمی دارد. کارت گرافیک که به اختصار GPU خوانده می شود با نام های دیگری همچون واحد پردازش تصویر یا VPU نیز شناخته می شود. کارت گرافیک وظیفه نمایش تصویر را برعهده دارد و بسته به میزان ظرفیت و توانایی آن می تواند تصویری هرچه باکیفیت تر به کاربران نمایش دهد.

استفاده از یک کارت گرافیک با ظرفیت و سرعت پردازش بالا می تواند کاربران را در اجرای بازی های سنگین با کیفیت بالا یاری دهد. همچنین تماشای ویدئوهای باکیفیت تنها با یک کارت گرافیک مناسب امکان پذیر است. به هرحال GPU لپ تاپ ایسوس وظیفه بسیار مهمی در نمایش تصویر دارد و خرابی آن به معنی نداشتن تصویر در لپ تاپ می باشد. البته خرابی این قطعه مشکلات دیگری را نیز ایجاد می کند که در ادامه به برخی از مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد.

تعمیر کارت گرافیک ایسوس

نشانه های خرابی کارت گرافیک ایسوس

خرابی کارت گرافیک می تواند مشکلات متعددی را در لپ تاپ یا کامپیوتر ایسوس ایجاد کند. عمده مشکلات مرتبط با این قطعه در نهایت مربوط به تصویر بوده و باعث اختلال در نحوه نمایش تصاویر و یا کیفیت آنها می شود. برای اینکه مهمترین نشانه های خرابی کارت گرافیک را بشناسید می‌تواند با ادامه مطلب همراه ما باشید. در بخش‌های آتی برآنیم تا برخی از رایج‌ترین اشکالات مربوط به کارت گرافیک را شرح دهیم.

تصویر نداشتن مانیتور:

اگر سیستم خود را روشن کنید و هیچگونه تصویری از آن دریافت نکنید احتمال خرابی کارت گرافیک زیاد است. در این شرایط یکی از احتمالات ممکن، سوختن کارت گرافیک می باشد. البته خارج شدن کارت گرافیک از اسلات نیز می تواند این مشکل را به وجود آورد. برای رفع این مشکل، لپ تاپ توسط تکنسین فنی نمایندگی تعمیرات ایسوس عیب یابی شده و برای تعویض یا تعمیر کارت گرافیک ایسوس به واحد مربوطه ارسال می گردد.

وجود خط های راه راه و عمودی:

اگر بر روی صفحه نمایش دستگاه خط های راه راه عمودی از بالا به پایین وجود داشته باشد به احتمال زیاد کارت گرافیک شما آسیب دیده و باید بررسی شود. در اینجا احتمال خرابی پایه های کارت گرافیک و یا کثیفی آنها وجود دارد. در این صورت برای تعمیر کارت گرافیک ایسوس ، ابتدا پایه های آن با استفاده از مواد و تجهیزات خاص تمیز می شود. درصورتی که مشکل برطرف نشود باید کارت گرافیک را تعویض نمایید.

سیاه شدن صفحه نمایش:

گاهی اوقات سیستم خود را روشن می کنید و پس از خوش آمدگویی ویندوز، صفحه مانیتور شما خاموش می شود. در این حالت به احتمال زیاد یکی از قطعات الکترونیکی مرتبط با کارت GPU شما آسیب دیده است. اگرچه این مشکل می تواند از مادربرد یا برد پاور دستگاه نیز باشد.

کند شدن انتقال تصویر و بی کیفیت شدن آن:

از مهمترین نشانه های خرابی کارت گرافیک، کند شدن انتقال تصویر و بی کیفیت شدن آن در هنگام اجرای یک نرم افزار سنگین یا بازی کامپیوتری است. در این شرایط بیشترین قطعه ای که احتمال آسیب دیدن آن می رود سیستم خنک کننده کارت گرافیک است.

عواملی که موجب تعمیر کارت گرافیک ایسوس خواهند شد

عوامل مختلفی باعث خرابی کارت گرافیک و در نتیجه تعمیر آن می شود. خرابی منبع تغذیه اولین عامل مؤثر در خرابی کارت گرافیک است. اگر منبع تغذیه برق خروجی بیش از حدی از مادربورد به کارت گرافیک انتقال دهد باعث خرابی آن می شود. دومین عامل، مشکل در سیستم تهویه دستگاه می باشد. اگر سیستم خنک کننده به درستی عمل نکند، حرارت بالای ناشی از پردازش گرافیکی زیاد، سبب بلند شدن چیپست از روی بورد گرافیک شده و عملکرد دستگاه را تحت تأثیر قرار می دهد.

وارد شدن ضربه به دستگاه و یا کارت گرافیک نیز عامل دیگری است که تعمیر کارت گرافیک ایسوس را لازم می کند. نفوذ رطوبت و آب نیز باعث خرابی کارت گرافیک می شود. با توجه به این عوامل، بررسی سیستم تهویه، چک کردن منبع تغذیه و مراقبت صحیح از لپ تاپ ASUS نقش زیادی در جلوگیری از خرابی کارت گرافیک دارد.

نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسوس

نمایندگی لپ تاپ ایسوس ارائه دهنده تخصصی ترین خدمات تعمیر کارت گرافیک ایسوس در ایران می باشد. این مرکز با دارا بودن تجهیزات پیشرفته همچون دستگاه تعویض چیپ BGA و پروگرامر پیشرفته و همچنین متخصصان فنی کارآمد، قادر به رفع انواع مشکلات لپ تاپ بوده و آن را به بهترین نحو انجام می دهد. اگر با مشکلاتی در صفحه نمایش لپ تاپ ایسوس، هارد، مادربرد، صفحه کلید، کابل فلت، رم، CPU، درایور و یا مشکلات نرم افزاری در لپ تاپ مواجه شده اید به نمایندگی ایسوس مراجعه کرده و از خدمات باکیفیت و حرفه ای برخوردار شوید. نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسوس تلاش دارد خدماتی شایسته نام ایسوس به کاربران ارائه کند.

4.5/5(2 امتیاز)