جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

برندهای مختلف کارت گرافیک

 واحد تعمیرات کارت گرافیک ایسوسبرندهای مختلف کارت گرافیک لپ تاپ، به چند دسته تقسیم می شوند . کاربران لپ تاپ ها به دنبال انتخاب کارت گرافیک مناسب جهت رفع نیازهای خود هستند . نیاز به پردازش های گرافیکی در طراحی های صنعتی، معماری، مدل سازی و حتی بازی های کامپیوتری سبب شده این بخش از لپ تاپ ها بین کاربران اهمیت بسیاری پیدا کند. به همین دلیل آشنایی با انواع کارت های گرافیک و  برندهای مختلف کارت گرافیک لپ تاپ کمک شایانی به کاربران لپ تاپ ها خواهد کرد . کارت های گرافیک لپ تاپ به صورت کلی به دو دسته ی  گرافیک مجتمع   و گرافیک اختصاصی یا مجزا تقسیم می شوند  .

گرافیک مجتمع درون  پردازنده ی اصلی یعنی CPU لپ تاپ جاسازی شده  و برای کارهای گرافیکی دم دستی مثل دیدن فیلم و ویرایش های ساده در paint و فتوشاپ طراحی شده است . گرافیک اختصاصی لپ تاپ برای کارهای قوی تر مانند ادیت فیلم و صدا و طراحی مهندسی مناسب است . لپ تاپ هایی که فقط از گرافیک مجتمع استفاده می کنند برای کارهای گرافیکی مناسب نیستند و تنها کاربری عمومی دارند . در برخی لپ تاپ ها از هر دو گرافیک مجتمع و عمومی استفاده شده است و این امر نشان می دهد که این لپ تاپ ها هم برای کارهای گرافیکی و هم استفاده ی عمومی مناسب هستند .

برندهای مختلف کارت گرافیککاربرد برندهای مختلف کارت گرافیک لپ تاپ

در این قسمت ضمن دسته بندی پردازنده های گرافیکی به ذکرکاربرد برندها ی مختلف کارت گرافیک لپ تاپ می پردازیم :

در بازار ایران سه تولید کننده ی کارت گرافیک وجود دارد که عبارتند از ؛

برندهای مختلف کارت گرافیک لپ تاپ- کارت گرافیک یا پردازنده ی اینتل ( Intel ) :

در مورد   برندهای مختلف کارت گرافیک لپ تاپ باید گفت : پردازنده های گرافیکی Intel بصورت مجتمع با پردازنده اصلی (CPU) ساخته می شود . پردازنده ی اینتل به اشتباه تحت عنوان On-Board بین فروشندگان و خریداران یاد می شود . حافظه ی پردازشی این پردازنده  با حافظه اصلی (RAM) مشترک است . پردازنده ی گرافیک اینتل  انواع مختلف دارد که تحت نام های مختلف طراحی و ساخته می شوند .

  • Intel HD Graphics این پردازنده ها اولین با در اواسط سال ۲۰۱۱ همراه با نسل دوم پردازنده های Core i (که با کد Sandy Bridgeشناخته می شوند) به بازار معرفی شدند. مزیت اصلی این پردازنده های گرافیکی در مصرف پایین و گرمای تولیدی کم آن ها می باشد . بدین ترتیب این گرافیک بهترین گزینه برای  لپ تاپ های سبک، تجاری، مدل های ارزان قیمت و اولترابوک ها می باشد . اما Intel HD Graphics برای پردازش های گرافیکی سنگین حرف چندانی برای گفتن ندارد .
  • Intel Iris Graphics   گروه دیگری از پردازنده های گرافیکی Intelاست که اولین با ر در سال ۲۰۱۳ همراه با  پردازنده های نسل چهارم Core iمعرفی شد . این کارت گرفیک به دلیل استفاده از تعداد هسته های پردازشی بیشتر، فرکانس کاری بالاتر و لیتوگرافی پایین ،  قادر به اجرای پردازش های گرافیکی بالاتری است . این نوع کارت گرافیک اغلب در لپ تاپ های سبک وزن گران قیمت و اولترابوک های قدرتمند دیده می شوند و مصرف انرژی بیشتری نسبت به نمونه قبلی یعنی Intel HD Graphics دارد .
  • Intel Iris Pro Graphics گروهی دیگر از خانواده ی  Intel Iris Graphicsمی باشد . این گروه از خانواده ی اینتل را می توان برترین پردازنده ی اینتل دانست . کاربرد این کارت گرافیک در انجام کارهای سه بعدی نظیرانواع پردازش های دوبعدی، نقشه کشی سه بعدی در نرم افزارهایی مانند AutoCADو انجام بازی های سه بعدی نسبتاً سبک در وضوح HDاست .

کاربرد برندهای مختلف کارت گرافیک – کارت گرافیک با پردازنده ی ای ام دی (AMD ) :

کمپانی AMD ، تاکنون مدل های مختلفی از کارت گرافیک را به بازار عرضه کرده است . در این قسمت به بررسی مدل HD 6990M که توسط این کمپانی تولید شده است ، می پردازیم . باتوجه  برندهای مختلف کارت گرافیک لپ تاپ ، در مورد می توان به این موارد اشاره کرد: پشتیبانی کامل از ؛ DirectX 11 ، تکنولوژی Eyefinity کمپانی AMD  که به کمک آن می توان ۶ نمایشگر را به کارت گرافیک متصل کرد ، تکنولوژی تصویر سه بعدی (Stereo 3D) و…. این کارت گرافیک ۲۵ درصد سریع تر از کارت ها ی گرافیکی است که AMD تا کنون  برای نوت بوک ها استفاده کرده  است .

کارت گرافیک مجتمعکاربرد برندهای مختلف کارت گرافیک – کارت گرافیک یا پردازنده ی انویدیا (Nvidia ) :

با توجه به  برندهای مختلف کارت گرافیک لپ تاپ، در این بخش به بررسی کارت گرافیک انویدیا (Nvidia )  یکی دیگر از کمپانی های تولید کننده ی کارت گرافیک انویدیا (Nvidia ) می باشد . جدیدترین کارت گرافیک ارائه شده توسط این شرکت کارت گرافیک  GTX 1080  است که  درست مانند کارت گرافیک  P100، که تولید قبلی این شرکت است ، با استفاده از فناوری ساخت ۱۶ نانومتری FinFET ساخته شده است .دسترسی به  انویدیا GTX 1080 برای هر گیمری یک رویا است .

در جریان مراسم انویدیا و قبل از رونمایی از این کارت گرافیک ، هوانگ  ( مدیرعامل انویدیا ) تعدادی از بازی‌های جدید مانند The Division، و Rise of Tomb Raider را روی بالاترین تنظیمات ممکن و در رزولوشن بالا و نرخ فریم بالاتر از ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا و ادعا کرد که «GTX 1080 » بزرگترین تلاش برای ساخت یک کارت گرافیک، چیپ و پردازنده در تاریخ است». گرافیک انویدیا در لپ تاپ با یک  پسوند GT و GTX آغاز می گردد و سه رقم بعد از آن قرار دارد و با  پسوند m همراه است . به عنوان مثا ل GTX 740 m . رقم اول رقمی که بین ۱ تا ۹ هست هرچه بیشتر باشد  گرافیک لپ تاپ جدیدتر و رقم دوم که بین ۱ تا ۸ هست که هرچه  بیشتر باشد نشان دهنده ی گرافیک قوی تر است .

نمایندگی ایسوس و واحدهای تعمیرات ایسوس

در این صفحه  برندهای مختلف کارت گرافیک لپ تاپ را مورد بررسی قرار دادیم. نمایندگی ایسوس  تعمیر تمامی محصولات کمپانی ایسوس را به صورت تخصصی و با ابزاآلات مدرن انجام می دهد.  نمایندگی ایسوس واحدهای تعمیرات مجزا را جهت ارائه ی خدمات خود در نظر گرفته است. از مشخصات اصلی کادر فنی نمایندگی تعمیرات ایسوس ؛ تخصص، مهارت، پشتکار، تجربه و دانش، خلاقیت، اخلاق مداری و تعهد، احترام به مشتری و… می باشد. تعمیرات ایسوس نیازمند آشنایی با قطعات سخت افزاری و ویژگی های نرم افزاری محصولات مختلف ایسوس می باشد. نمایندگی تعمیرات ایسوس  جهت تعمیرات هریک از محصولات این برند متخصصین مخصوص به همان حوزه را به کار گرفته و همین امر موفقیت نمایندگی  تعمیرات ایسوس  را به همراه داشته است.

 این مژده را به شما کاربر گرامی می دهیم که ؛ سوالات متداول ایسوس ، اخبار ایسوس ، محصولات ایسوس را می توانید در سایر صفحات سایت رسمی نمایندگی asus  مطالعه نمایید.

Rate this post