جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

راهنمای پارتیشن بندی ( تقسیم کردن ساختارهاردیسک )

آیا می خواهید که سرعت کامپیوتر خود را بالا ببرید، مدیریت آنرا آسان تر کنید و اطلاعات را با امنیت بیشتر به اشتراک بگذارید؟ تقسیم کردن فضای هارد دیسک که به آن پارتیشن بندی می گویند مدیریت سیستم شما را انعطاف پذیر تر می کند، برای اینکار ویندوز ۷ برنامه ساده ای را برای درایو شما تدارک دیده است که به کمک آن می توانید پارتیشن بندی را به سادگی انجام داده و نیاز به تهیه برنامه دیگری نداشته باشید.

• آیا می خواهید مدیریت سیستم خود را بهبود ببحشید: اگر سیستم عامل خود را در فضائی مجزا از اطلاعات خود نگهداری نمائید، دسترسی و تهیه فایل پشتیبان از فایل های شما راحت تر انجام می شود. حتی اگر مجبور باشید که سیستم عامل خود را دوباره نصب کنید بدون نگرانی از دست رفتن اطلاعات آنرا انجام می دهید.

• می خواهید اطلاعات شما امنیت بیشتری داشته باشند؟ اگر به هر دلیلی قسمتی از هاردیسک شما آسیب ببیند مثلا به دلیل تروجان ها، امکان بیشتری وجود دارد که پارتیشن دیگر سالم و دستنخورده باقی بماند. در این مقاله راهنمای پارتیشن بندی را مطالعه نمایید.

 

راهنمای پارتیشن بندی

  منطق پارتیشن بندی

چرا درایو را پارتیشن بندی کنیم؟ در زیر به چند دلیل آن اشاره می کنیم.
• اگر بیشتر از یک نفر از سیستم استفاده می کند و شما می خواهید که فایل ها را به صورت مجزا نگهداری کنید، به هر نفر حق دسترسی بدهید و نیاز به امنیت دارید. پارتیشن بندی در این امور کمک می کند مخصوصا اگر یک کودک از سیستم استفاده می کند.
•اگر می خواهید بهره و توان بیشتری از سیستم خود ببرید. پارتیشن بندی هاردیسک میزان حرکت هد های درایو شما را در زمان خواندن و نوشتن اطلاعات و یا زمان جستجوی اطلاعات را کاهش می دهد.
بعلاوه پارتیشن بندی فضای لازم برای نوشتن آدرس های مربوط به اطلاعات را کمتر می کند در نتیجه این کاهش حجم سیستم می تواند سریعتر به اطلاعات ذخیره شده و محل آنها دسترسی پیدا کند در نتیجه کارائی سیستم شما بیشتر می شود.

راهنمای پارتیشن بندی

پارتیشن بندی در زمانی که اطلاعاتی در هارددیسک شما نباشد بسیار راحت تر است، بنابراین اگر سیستم شما جدید است بهتر است اینکار را همین الان انجام دهید اما به هر حال می توانید اینکار را هر زمان انجام داده اما بهتر است قبل از آن از اطلاعات خود یک فایل پشتیبان ذخیره کنید. جهت مطالعه ی راهنمای پارتیشن بندی با ما همراه شوید.

تقسیم یک فضا به دو فضا

• کنترل پنل Control Panel را باز کنید، به ابزار Administrative Tools رفته و بر روی کامپیوتر منجمنت click Computer Management کلیک کنید.
• بر روی استورج Storage در فضای میانی دو کلیک بزنید و سپس بر روی مدیریت دیسک Disk Management دو کلیک بزنید.
• دیسک ۰ فضای اصلی هاردیسک شما است. اگر هارد شما پارتیشن نشده باشد اکثر این فضا به نام درایو C شناخته می شود.
• بر روی درایو, C یا فضای پارتیشن نشده کلیک راست را بزنید و سپس بر روی “Shrink Volume.” کلیک کنید (ویندوز پارتیشن ها را به نام ولوم volume می شناسد)، ویندوز اندازه ای را که می خواهید درایو خود را کوچک کنید از شما سئوال می کند این مقدار همان فضائی است که بعد از پارتیشن بندی حجم پارتیشن جدید را تشکیل خواهد داد. حجمی را که مطابق نیاز شماست وارد کنید.
• جهت کوچک کردن فضا، گزینه ها را به ترتیب انتخاب کنید و ادامه دهید .
• پس از پایان اینکار، فضائی قسمت نشده unpartitioned خواهید داشت که بعدا به عنوان پارتیشن دوم از آن استفاده خواهید کرد، بر روی این فضای قسمت نشده کلیک راست را بزنید و بر روی گزینه New Simple Volume کلیک کنید. گزینه ها را دنبال کنید تا فضای پارتیشن جدید و اسم آن را انتخاب کنید.
• در آخر از شما جهت فرمت فضای جدید سوال می شود گزینه OK را انتخاب کرده تا پارتیشن جدید فرمت شود. پارتیشن شما برای استفاده آماده است.

تعمیرات کامپیوتر ایسوس

پارتیشن بندی کامپیوتر توسط متخصصین تعمیرات کامپیوتر ایسوس به صورت حرفه ای و با پیشرفته ترین امکانات انجام می شود. تعمیرکاران این مرکز ، متخصصان خبره و کاربلد حوزه ی تعمیرات کامپیوتر هستند که با استفاده از ابزار درجه یک ، به تعمیر این دستگاه می پردازند . لذا کاربران می توانند مطمئن باشند که سیستم کامپیوترشان در واحد تعمیرات تخصصی کامپیوتر ایسوس ، به درستی تعمیر می گردد . لازم به ذکر است که در این مرکز ، هم تعمیرات نرم افزاری کامپیوتر انجام می شود و هم امکان انجام کلیه ی تعمیرات سخت افزاری این دستگاه ، فراهم شده است .

نمایندگی ایسوس و واحدهای تعمیرات ایسوس

نمایندگی ایسوس عهده دار کلیه ی فعالیت های مربوط به فروش و خدمات پس از فروش محصولات شرکت ایسوس در ایران می باشد. این مرکز با سرلوحه قرار دادن شعار مشتری مداری در تمامی بخش هایش، همواره در تلاش بوده تا رضایت شما کاربران گرامی را جلب کند. در نمایندگی ایسوس ، خدمات مربوط به هر محصول در پارت مختص به همان محصول ارائه می شود . هم چنین این مرکز ، با تجهیز هر بخش به پیشرفته ترین ابزار و تجهیزات مربوط به همان بخش، گامی بلند در جهت ارائه ی خدمات تخصصی به مشتریان محترم برداشته است.

شما عزیزان در صورت وجود هرگونه سوال درمورد فروش، تعمیرات و خدمات پس از فروش محصولات ایسوس می توانید با نمایندگی ایسوس تماس حاصل نمایید؛ کارشناسان ما آماده ی پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند. در این بخش به معرفی واحدهای تعمیرات ایسوس می پردازیم.

محصولاتبیشتر »
سوالات متداول بیشتر »
اخبار بیشتر »
مقالات بیشتر »
Rate this post