جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

کیبورد لپ تاپ ایسوس

یکی از اشکالاتی که ممکن است کاربران لپ تاپ های ایسوس با آن مواجه شوند، خرابی کلیدهای لپ تاپ یا همان کیبورد لپ تاپ ایسوس است. خوشبختانه خرابی های پیش امده در کیبورد لپ تاپ، در صورتی که مرتبط با همین بخش یعنی بخش سخت افزاری خود کیبورد یا بخش نرم افزاری کیبورد- باشد، به راحتی قابل تعمیر است و مشکل چندان حادی به شمار نمی‌آید. ضمن آنکه تعمیر کیبورد لپ تاپ ایسوس نیز چندان هزینه‌بر نیست و می‌توان آن را در دسته تعمیرات مقرون‌بصرفه جای داد.

شما کاربران گرامی می توانید در صورت مواجهه با این اشکال یعنی کار نکردن کیبورد لپ تاپ ایسوس به مرکز تخصصی تعمیر لپ تاپ ایسوس مراجعه کرده و سرویس های تخصصی مرتبط با بهسازی و تعمیر این بخش از دستگاه را دریافت نمایید. (پیش از مراجعه به این مرکز می توانید مطالب درج شده در بخش زیر را مطالعه فرمایید تا در صورت امکان، علل کار نکردن کیبورد لپ تاپ ایسوس خود را بدون مراجعه به تعمیرگاه مرتفع سازید.)

تعمیر کیبورد لپ تاپ ایسوس

تعمیر کیبورد لپ تاپ ایسوس

حالا که با مشکلات کیبورد لپ تاپ ایسوس آشنا شدید، بد نیست بدانید که این قطعه چطور تعمیر می شود. این کار به روش های مختلفی انجام می شود. اگر کلیدها کار نکنند و فضای زیری آنها مشکل داشته باشد، باید مشکلات این بخش برطرف شوند. ممکن است با تمیز کردن بخش زیرین کلیدها مشکل حل شود و هیچ نیازی به ترمیم یا تعویض کلیدها نباشد. گاهی ایرادهای کیبورد ناشی از مشکلات نرم افزاری هستند. مثلا درایور درست نصب نشده است یا به دلایلی سیستم هنگ کرده است. در این شرایط باید برای تعمیر صفحه کلید لپ تاپ ایسوس، درایور آپدیت شده یا مجددا نصب گردد. خرابی مدارها و اتصالات کیبورد هم در انتخاب روش تعمیرات این قطعه تاثیرگذار است.

تعویض صفحه کلید لپ تاپ ایسوس

تلاش همکاران ما در واحد تعمیرات لپ تاپ نمایندگی ایسوس، ترمیم کیبورد این دستگاه است. اما گاهی چنین اتفاقی نمی افتد و  نمی توان صفحه کلید را ترمیم کرد. در این شرایط نیاز به تعویض کیبورد لپ تاپ ایسوس و استفاده از یک صفحه کلید جدید است. تکنسین ضمن باز کردن قاب و جدا کردن اتصالات، کیبورد قدیمی را بیرون می آورد. سپس صفحه کلید جدید را به جای آن نصب می کند. برای تعویض کیبورد لپ تاپ ایسوس،   قطعه جدید باید اورجینال باشد و با دیگر مشخصات سیستم، تطابق کامل داشته باشد.

هزینه تعمیر کیبورد لپ تاپ asus

معمولا تعمیر کیبورد لپ تاپ ایسوس و دیگر برندها هزینه بر نبوده و در بیشتر موارد، لازم نیست مبلغ بالایی صرف این کار کنید. البته اگر نیاز به تعویض این بخش باشد، باید قیمت کیبورد جدید را در نظر داشته باشید. با این حال هزینه تعمیر صفحه کلید لپ تاپ، با توجه به شدت و نوع خرابی این قطعه و بخش های مختلف آن، متفاوت است.

همکاران ما در نمایندگی ایسوس مرکز سخت افزار ایران، صفحه کلید را عیب یابی کرده و هزینه تعمیر این قطعه را با توجه به منشأ خرابی و روش های تعمیراتی، برآورد می کنند. توجه داشته باشید که هزینه اعلام شده تقریبی است و ممکن است پس از پایان تعمیر، افزایش یا کاهش پیدا کند.

روش های تعمیر و رفع مشکلات صفحه کلید لپ تاپ ایسوس

در صورت آسیب دیدگی کیبورد لپ تاپ ایسوس یا عملکرد نادرست این بخش، راهکارهای مختلفی برای رفع مشکلات آن وجود دارد. اگر کلیدها کار نکنند و فضای زیری آنها مشکل داشته باشد، باید مشکلات این بخش برطرف شوند. به این ترتیب که زیر دکمه ها با ابزار خاصی، تمیز می شود. همچنین ممکن است ایرادهای کیبورد ناشی از مشکلات نرم افزاری باشند.

مثلا درایور درست نصب نشده باشد یا به دلایلی سیستم هنگ کرده باشد. در این شرایط باید برای ترمیم کیبورد لپ تاپ asus، درایور آپدیت شده یا مجددا نصب گردد. خرابی مدارها و اتصالات کیبورد هم در انتخاب روش تعمیرات این قطعه تاثیرگذار است. در برخی موارد (آبخوردگی لپ تاپ، شکستن کیبورد و …) صفحه کلید قابل ترمیم نیست و باید این قطعه را با نمونه جدید جایگزین کرد.

بررسی و رفع مشکلات کیبورد لپ تاپ ASUS (سخت افزاری)

در این بخش علل مشکلات کیبورد لپ تاپ ایسوس را که هم ‌می‌توانند سخت افزاری و هم نرم افزاری باشند را بررسی خواهیم کرد. در صورت نیاز به دریافت سرویس های تخصصی مرتبط با این بخش از دستگاه می توانید به مرکز تعمیر لپ تاپ ایسوس مراجعه فرمایید.

ریخته شدن مایعات بر روی کیبورد لپ تاپ:

یکی از علل کار نکردن کیبورد لپ تاپ، ریخته شدن مایعات برروی این بخش از دستگاه است. این مورد از مشکلات کیبورد لپ تاپ، اگرچه گاه با سرویس کلی کیبورد، رفع می گردد اما در غالب موارد، تنها با تعویض کلی کیبورد رفع می گردد. (توجه داشته باشید که استفاده از فومهای پاک کننده نیز ممکن است خرابی دکمه های کیبورد را در پی داشته باشد به همین دلیل استفاده از این فومها برای پاک کردن کیبورد چندان توصیه نمی شود).

بروز اشکال در مادربرد:

در صورتی که کیبورد لپ تاپ شما کلا در فضای ویندوز و برنامه‌ی ست‌آپ بایوس کار نکند، احتمالا این مورد از مشکلات کیبورد لپ تاپ ایسوس به دلیل وجود اشکال سخت افزاری باشد. چنین اشکالی ممکن است به دلیل شل شدن کابل انتقال دیتای کی‌بورد به مادر بورد اتفاق بیفتد (که معمولاً به ندرت پیش می آید). در حالت معمول این ایراد میتواند ناشی از بروز اشکال سخت افزاری روی مادر بورد لپ تاپ باشد. در این حالت لازم نیست کی‌بورد تعویض شود بلکه باید مادر بورد لپ تاپ ایسوس تعمیر شود.

جداشدگی دکمه کیبورد:

در صورتی که کار نکردن کیبورد لپ تاپ ایسوس به دلیل جدا شدن کلید از خار زیرین باشد، با اندک دستکاری قابل رفع است. (البته این مورد از مشکلات کیبورد لپ تاپ در صورتی رفع می‌گردد که خار سالم باشد). در صورت نیاز به دریافت سرویس های تخصصی مرتبط با این بخش از دستگاه می توانید به مرکز تعمیر لپ تاپ ایسوس مراجعه فرمایید.

بررسی و رفع مشکلات نرم افزاری کیبورد لپ تاپ

کار نکرن تمامی کلیدهای کیبورد:

کار نکردن تمامی کلیدهای کیبورد لپ تاپ ایسوس ما را به این نتیجه می رساند که اشکال پیش آمده نرم افزاری است. برای رفع این مورد از مشکلات کیبورد لپ تاپ ایسوس نیاز است تا دستگاه مجدداً راه اندازی شود. اگر همه چیز به خوبی کار می کند کافی است از طریق منوی استارت لپ تاپ را در حالت shut down قرار دهید. در غیر این صورت دکمه پاور را برای ۵ ثانیه نگه دارید تا لپ تاپ خاموش شده و مجدداً شروع به کار کند.

کار نکردن کیبورد لپ تاپ پس از نصب برنامه جدید:

درصورتی که اشکال کار نکردن کیبورد لپ تاپ شما پس از نصب یک برنامه جدید در دستگاه ظاهر شد پیشنهاد می کنیم ویندوز را به حالت قبل بازگردانید. برای انجام این کار، از طریق منوی استارت وارد کنترل پنل شوید و روی گزینه Back up your computer کلیک کرده و گزینه System and Security را انتخاب کنید. در صفحه بعد روی Recover system settings or your computer کلیک کنید و پس از آن Open System Restore را انتخاب کنید.

در این قسمت منتظر بازگردانی یا همان Restore شدن ویندوز خود باشید. اگر این مورد از مشکلات کیبورد لپ تاپ سیستمی باشد قطعا با راه اندازی دوباره ویندوز باید حل شود. در صورت نیاز به دریافت سرویس های تخصصی مرتبط با این بخش از دستگاه می توانید به مرکز تعمیر لپ تاپ ایسوس مراجعه فرمایید.

عدم بروز رسانی درایور صفحه کلید:

یکی دیگر از علل کار نکردن کیبورد لپ تاپ ایسوس، عدم بروز رسانی درایور صفحه کلید است. جهت بررسی این مورد از مشکلات کیبورد لپ تاپ، می بایست به بخش Device manager بروید. دسترسی به Device manager کار سختی نیست. این گزینه را می توان از طریق جستجوگر ویندوز یا Run پیدا کرد. اما از آنجا که در این بخش نیاز به تایپ دستی برخی کلیدواژه هاست نیاز است که این کار به صورت دستی انجام شود. بنابراین ابتدا به سراغ منوی استارت بروید و روی کنترل پنل کلیک کنید.

در کنترل پنل بر روی System and Security – Device manager و در نهایت System کلیک کنید. در Device manager درایور های سخت افزاری لپ تاپ ایسوس را پیدا کنید. سپس روی Keyboard کلیک کرده تا به قسمت صفحه کلید بروید و در صورت وجود مثلث زرد رنگ با علامت تعجب باید به وب سایت سازنده لپ تاپ رفته تا آخرین درایور را دانلود و نصب کنید.

نمایندگی رسمی ایسوس

نمایندگی رسمی ایسوس ارائه دهنده تخصصی ترین سرویس های بهسازی، فروش، ترمیم و تعمیر محصولات ایسوس به متقاضیان است. این مجموعه در طول سالهای اخیر تمرکز خود را بر جذب مهندسان کارآمد و متخصصِ دو حوزه تعمیر و فروش گماشته تا موفق به ارائه بالاترین سطح کیفی خدمات به مشتریان خود گردد. مدت‌هاست که نام محصولات ایسوس با نمایندگی ایسوس در تهران گره‌ خورده است و کاربران محصولات این شرکت در صورت بروز هرگونه نقص در دستگاه‌های خود، نخستین انتخابشان نمایندگی رسمی ایسوس است.

همکاری با تیمی از برترین مهندسان ارشد کشور، بهره مندی از پیشرفته ترین تجهیزات تعمیر، حضور نیروی انسانی مجرب و متخصص، تصمیم گیری های تیمی و تخصصی، پیاده سازی اصول مشتری مدارانه و قدم برداشتن در جهت رفاه حال مشتریان گرامی برخی از پارامترهای جاری در نمایندگی مجاز ایسوس است که نقش بسزایی در موفقیت و پیشروی این مرکز ایفا کرده اند.

5/5(2 امتیاز)