جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

نکات مهم در استفاده از لپ تاپ

استفاده از لپ تاپ نکاتی دارد که رعایت آنها می تواند موجب بهبود عملکرد این دستگاه شود. اگر تصور می کنید که با خرید لپ تاپ همه چیز تمام می شود و دیگر نیاز نیست کاری انجام دهید، پیشنهاد می دهیم این مقاله را تا پایان دنبال کنید. لپ تاپ محصول ظریفی است که به دلیل ساختار ویژه ای که دارد، باید در استفاده از آن دقت شود. برخی از عادات غلط کاربران باعث می شود که این محصول زودتر از حد معمول در سراشیبی فرسودگی بیفتد. به عنوان یکی از کاربران لپ تاپ ایسوس، شما باید بدانید که در هنگام استفاده از این دستگاه، چه کارهایی درست است و کدام کارها می تواند به لپ تاپ آسیب بزند. به این ترتیب شما خواهید توانست با رعایت کردن چند نکته ساده، عمر لپ تاپ تان را افزایش داده و کاربری بهتری را از آن دریافت کنید. در ادامه نکاتی را در مورد استفاده از لپ تاپ به شما عزیزان ارائه خواهیم داد.

نکات استفاده از لپ تاپ

نکات استفاده از لپ تاپ

مهم ترین نکاتی که در هنگام استفاده از لپ تاپ باید مد نظر داشته باشید عبارتند از:

1. لپ تاپ را روی پا نگذارید

برخی از کاربران برای استفاده از لپ تاپ، آن را روی پایشان می گذارند. این کار برای سلامتی بسیار مضر است و ممکن است باعث بروز مشکلاتی از قبیل آرتروز، سندروم سوختگی پا و بسیاری بیماری های دیگر شود. بنابراین برای استفاده درست از لپ تاپ ایسوس، بهتر است این دستگاه را روی پای خود قرار ندهید.

2. به دمای لپ تاپ توجه کنید

یکی از مهم ترین نکات استفاده از لپ تاپ ، توجه به دمای دستگاه و محیط است. اگر لپ تاپ در فضایی گرم قرار گرفته و داغ شده است، به هیچ عنوان آن را روشن نکنید. این کار باعث می شود که باتری و قطعات داخلی لپ تاپ گرم شده و مشکلاتی برای این دستگاه به وجود بیاید. همچنین سعی کنید در محیط های خیلی سرد هم از لپ تاپ استفاده نکنید. به طور کلی برای استفاده درست از این محصول، به دمای محیط و دمای لپ تاپ توجه کنید.

3. هیچ وسیله ای روی لپ تاپ نگذارید

بسیاری از کاربران، اشیاء دیگری را روی لپ تاپ می گذارند. این کار می تواند موجب آسیب دیدن بنده و یا نمایشگر دستگاه شود. توصیه می شود از گذاشتن هر گونه وسیله از جمله مداد، خودکار، کتاب و … روی لپ تاپ ایسوس تان خودداری نمایید.

4. لپ تاپ را از نمایشگر بلند نکنید

برخی از کاربران وقتی قصد بلند کردن لپ تاپ از روی میز را دارند، این دستگاه را از قسمت نمایشگر بلند می کنند. باید بدانید که این کار به نمایشگر فشار می آورد و به مرور موجب بروز مشکل در این بخش دستگاه خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر بخوانید: سیستم ice cool لپ تاپ ایسوس چگونه کار می کند؟

5. خوراکی ممنوع!

در هنگام استفاده از لپ تاپ ، غذا یا مایعات میل نکنید. این توصیه به این دلیل است که امکان دارد در حین خوردن هرگونه خوراکی، تکه هایی از آن وارد کیبورد شود. این مساله باعث می شود که عملکرد صفحه کلید به شدت دچار مشکل شود. نفوذ آب و مایعات به داخل لپ تاپ هم می تواند منجر به بروز مشکلات بسیار جدی در مدارات داخلی این دستگاه شود. تکنسین های تعمیرات لپ تاپ در این مورد هشدارهای بسیاری را به کاربران می دهند. بنابراین در هنگام کار با لپ تاپ ایسوس، خوراکی ممنوع .

6. باتری لپ تاپ را جدا نکنید

یکی از مهم ترین نکات استفاده از لپ تاپ این است که در هنگام کار با این دستگاه، باتری را جدا نکنید. این کار باعث ایجاد یک وقف کوچک بین جدا شدن باتری و وصل شدن شارژر می شود. این وقفه،  می تواند به هارد آسیب زده و حتی اطلاعات شما را در معرض خطر حذف شدن قرار دهد.

7. در هنگام شارژ، لپ تاپ را خاموش کنید

بهتر است برای شارژ کردن لپ تاپ، این دستگاه را خاموش کنید. وقتی لپ تاپ در حالت روشن شارژ می شود، شارژر باید هم لپ تاپ را روشن نه دارد و هم باتری را شارژ کند. به این ترتیب شارژ کمتری به باتری رسیده و این قطعه داغ می شود. بدیهی است که افزایش حرارت باتری زمینه ساز بروز مشکلات جدی در لپ تاپ خواهد بود.

این مطلب را از دست ندهید: نکات استفاده از لپ تاپ در سفر

8. لپ تاپ را با دکمه پاور خاموش نکنید

متاسفانه بسیاری از کاربران عادت دارند که پس از پایان استفاده از لپ تاپ ، این دستگاه را با دکمه پاور خاموش می کنند. بهترین روش برای خاموش کردن دستگاه، استفاده از منوی استارت است. وقتی این فرایند انجام می شود، ویندوز همه برنامه ها را می بندد و هارد و رم از کار می افتند؛ به این ترتیب لپ تاپ ایسوس برای خاموش شدن آماده می گردد.

تعمیرات ایسوس در کرج

تعمیرات ایسوس در کرج شامل مجموعه اقداماتی است که نمایندگی ایسوس به شکل تخصصی به ساکنین محترم استان البرز ارائه می دهد. تعمیر هریک از محصولات این شرکت در پارتی مجزا انجام شده و تکنسین ها تمام تلاش خود را در جهت ارتقاء سطح کیفی خدمات به کار می بندند. تجهیزاتی که در واحدهای تعمیرات ایسوس مورد استفاده قرار می گیرد، از پیشرفته ترین نمونه های روز دنیا بوده و این امکان را به تعمیرکاران می دهد که کلیه روش های موجود را امتحان کنند. کادر فنی ناظر بر مراحل تعمیر محصولات ایسوس، نیروهای متخصص و دوره دیده ای هستند که به دلیل برخورداری از مهارت و تجربه بالا، قادر به ترمیم انواع مشکلات فنی محصولات می باشند. بنابراین این اطمینان را به شما کاربران عزیز می دهیم که می توانید محصول خود را مثل روز اول از واحد نمایندگی ایسوس در کرج تحویل بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نمایندگی ایسوس می توانید به سایر بخش های سایت مراجعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed